eten jullie paard(en) ook van die rare dingen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:34

Blue_Star schreef:
melanie20 schreef:
ik probeer helemaal niks!

kan ik er wat aan doen dat het best me zowat omver loopt en aflikt dat ze likje wil... hahah

en tis echt niet dat je helemaal krijgt wees maar gerust...

en moet je eens proberen hondenbrokken eten enzz.... misschien krijg je er ook wel wat van...
wat denk je zelf? je krijgt er echt niks van als je iets "proeft"

mag je niet druk om wat andere met hun paard doen of geven....

Als ze je omver loopt is het teken dat ze geen respect voor je heeft en de leider is. Waarom moeten wij DIERENeten gaan eten?Om te liggen klooien met ons lichaam?Weet je wat?Ga lekker ontworming eten dan PAS weet je wat er gebeurd als je dingen eet dat niet voor mensen bedoeld zijn.

Paarden zullen misschien wel menseneten lusten en ze nemen het allemaal maar al te graag aan omdat ze denken dat als jij iets geeft het wel niet schadelijk is.Dus in feite schaad je iemands vertrouwen

he schat, niet teletterlijk nemen he dat omverlopen.....
en ten 2de ze heeft echt wel respect voor me hoor.... wees maar gerust...

je Moet het niet te eten... wie zegt dat?

hahah ontworming... ga je zoiets vergelijken met hondenbrokken enzz??

kom op meid, ga iets beters doen...dan zo dom telullen!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:42

melanie20 schreef:
he
schat
, niet teletterlijk nemen he dat omverlopen.....

Ontworming is toch ook voor paarden?Of niets soms?

Wie zit er hier te banketstaaf? Dat ben JIJ!Want ik zeg alleen maar dat dit erg gevaarlijk kan zijn voor een paard maar jij wilt niet luisteren.

Jammer,heel jammer.....................................................voor je paard

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:46

Blue_Star schreef:
melanie20 schreef:
he
schat
, niet teletterlijk nemen he dat omverlopen.....

Ontworming is toch ook voor paarden?Of niets soms?

Wie zit er hier te banketstaaf? Dat ben JIJ!Want ik zeg alleen maar dat dit erg gevaarlijk kan zijn voor een paard maar jij wilt niet luisteren.

Jammer,heel jammer.....................................................voor je paard

jah idd das ook voor paarden...

maar je gaat bv. een hondenbrok niet vergelijken met een onwormingsspul omeens teproberen voor een mens...

echt meid, alleen voor de smaak een drubbel limo, of een stukje van iets, gaat je paard echt niet dood van hoor....

jah tuurlijk als je bv een emmer vult met limo, of bv 6 broodjes kroket geeft,,, tjaa... dan dan word tie ziek of wat dan ook....

maar echt niet alleen een drupje limo of wat dan ook... wand dan had het paard al tig keer dood zijn!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:48

jongens jongens.....waar een onschuldig bedoelde vraag al niet toe kan "lijden"......jeetje...

We nemen toch met zijn allen aan dat iedereen weet wat een paard wel of niet moet eten.
We weten ook met zijn allen dat onze dieren nu eenmaal graag alles willen uitproberen....soms per ongeluk en soms kijken we of ze het lusten.

Echt schadelijk zal een hapje van het een of ander niet zijn, mits met mate....

Laat elkaar svp in waarde en zeik elkaar niet zo af !!!!

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:34

Blue_Star schreef:
LilyLuna schreef:
Een vleesetend paard

Jij moedigt het nog aan ook.
SCHANDELIG wat men aan paarden geeft.Een paardenmaag is gebouwd op ruwvoer,gras en paardenbiks.NIET OP VLEES!Djezus,sommige mensen zien echt niet in waar ze mee bezig zijn Dit kan erg zware gevolgen hebben voor een paard en zij weten niet beter,ze vertrouwen je.Fijn iemand ben je als je dat vertrouwen schaadt

Ik kan misschien wel bot reageren(voor ik weer bokkers over me heen krijg) maar ik word hier enorm kwaad om!

En nee,ook al zeg je,het kan geen kwaad of het is maar voor 1x.Eens je begint wil je het blijven geven als je ziet dat het paard het lust of de volgende dag geen problemen LIJKT te hebben

Nou, ik denk niet dat ze haar paard voortaan broodjes kroket gaat geven omdat ik er om moet lachen hoor.
Tenslotte is dat veel te duur, biks is goedkoper.
Het lijkt me ook zo lastig, moet je steeds naar de snackbar want je paard eist natuurlijk wel verse broodjes kroket.
Bovendien, hoeveel broodjes kroket zou je nodig hebben om een paardenmaag te vullen? Erg veel lijkt me.
Nee, dat is geen optie.

Nee, dit is niet serieus voordat ik weer een hele tirade over me heen krijg.Wat een godse gezeur weer zeg.

_RoosJ_

Re: eten jullie paard(en) ook van die rare dingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:16

Myra trok mij laatst heel sneakie en langzaam mee naar een hoop houtsnippers en stond toen daarvan te eten......
( ik was ff met haar aan het wandelen na het rijden )
toen maar ff meegenomen naar een ander stukje waar alleen maar gras was.
wist niet of ze dat mocht hebben........

XxX Rosa

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:29

MyraTimo schreef:
Myra trok mij laatst heel sneakie en langzaam mee naar een hoop houtsnippers en stond toen daarvan te eten......
( ik was ff met haar aan het wandelen na het rijden )
toen maar ff meegenomen naar een ander stukje waar alleen maar gras was.
wist niet of ze dat mocht hebben........

XxX Rosa

nou dat is goed dat je haar weg gehaalt heb..
want het zal vast wel heel zoet hebben gesmaakt!
MAAR die splinters die haar in haar maag en slokdarm kunnen blijven haken en een infectie kunnen geven ben je niet blij mee,..
en wat dacht je van scheuringen van binnen

verder vind ik dat iets uit proberen bij een paard een keertje geen kwaad kan
die van mij eet ook drop lekker zout dus kan ook niet kwaad..
maar vind ook niet dat er kroketten gegeven moet worden
vind dat echt gewoon niet kunnen maarja mijn mening!

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:52

het was als een onschuldige vraag bedoelt, maar zo zie je maar wat een rel je ervan kan krijgen...

lang niet alle dingen die mensen op dit topic hun paard geven, is goed voor ze. maar ik neem dan ook neit aan dat dit hun dagelijks eetpatroon wordt. neem het aub met een korrel zout.
als je een paard een x iets voorhoud, met de vraag of hij het lust, jah dan kan hij een hap nemen van een broodje kroket, of een droppie, maar dan wordt dit nog geen vaste kost.
je kan ook iets te heftig reageren hoor...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:13

[i] Talish is dol op Cup A Soup... Een keertje stond haar verzorgster naast haar box, samen met mij te kletsen... En toen jatte Talish t bekertje met Cup a soup... Stond ze eens lekker op te slurpen... Vreemd paard

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:15

de mijne houdt ook wel van bramen maar is er niet toaal weg van. een andere pony is er wel nogal gek op. dan staan ze met zn allen op de wei en geef je haar een braam en dan douwt ze je zo de bramenbosjes in van: komop meer plukken. want zelf steekt ze haar neus niet in de stekels hoor.

eigenlijk probeer ik nooit rare dingen. heb een keer een kiwi geprobeerd, die spletste ze en spuugde ze uit. en op stal waren ze een keer frikandel aan t eten (waar ook paardenvlees in zit?? en de paarden aten t ook...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:30

Mijn paardjes eten ook wel groente en fruit..
Zo'n 1 keer in 't jaar, ofzo
Alleen groente en fruit is toch niet erg?

charily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:51

eentj bij mij op stal probeerd altijd een emmer op te eten..leukt m alleen niet

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:55

Die van mij krijgt geen gekke dingen, tenzij je een stukje wortel of een stukje mandarijn gek vind. Hij bedelt al meer dan genoeg dus zo vaak krijgt ie t nog niet eens ook

Gezond zal het niet zijn om allemaal rare dingen te voeren die van nature niet in hun dieet voorkomen, daarom doe ik het ook niet (ze krijgen onbeperkt hooi in de winter, gras in de zomer, en dat is genoeg)

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:57

je hebt toch van die van snoepkettingen met die harde snoepjes eraan ? .. Mijn shet heeft er een paar zelf vanaf gebeten toen .. je hoeft dat ding voor zijn mond te houden en hij snapt het ..

Mijn arabiertje eet frikandel :|

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:30

inderdaad kroketten zijn niet bo dr dagelijkse korst!!!! dat mensen zich hier zo druk over kunnen maken.......ze pikt het , eet het op! ik ben van mening dat als ze het niet lust, of als het erg ongezond is eten ze het niet! (en ik weet ook dat paarden geen kroket behoren te eten)

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:43

Mijn pony is verslaafd aan pepermunt Veel lekkerder dan suikerklontjes Natuurlijk geef ik ze niet elke dag, alleen als ze heel hard heeft gewerkt en goed haar best heeft gedaan. Gewoon als beloning.

Verder dingen die ERG lekker zijn: zadels (wel eerst op de grond gooien anders kun je er niet goed bij), bandages, jassen (vooral als je baas hem net netjes weg heeft gehangen) en vooral: halstertouwen!

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:59

mijn paard is ook echt een pikkedief, broodje americanfile die voor de box lag in een boterhamzakje en die nog eens in een grote deen tas. alles opengescheurt en broodje eten. alleen 1 dingetje heeft hij voor elkaar gekregen. met oud en nieuw deelde ik een keer op stal olibollen uit en pikte hij er 1tje van de schaal. sins dien krijgt meneer elke oud en nieuw 1 kleine miniolibol.....