Rijlaarzen met rits?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:42

Ik kies niet meer voor rijlaarzen met een rits. Het is wel super fijn met uit en aantrekken, maar die ritsen gaan constant kapot. In mijn oude laarzen zit nu de 5e rits. Een 6e ging echt niet meer lukken zei de schoenmaker. Die ritsen gaan steeds kapot omdat het onder zo kreukelt. Als je met rits neemt, zou ik altijd kiezen voor een rits aan de voorkant. Want ik denk dat die iets langer stand houdt.

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:52

Ik heb er ook net een topic over geopent...
mijn rijlaarzen waren te smal geworden en ik heb er een rits in laten zetten, zijn super mooi geworden en ik kan er weer heerlijk mee rijden
Voor fotos zie:

viewtopic.php?f=13&t=547331

Afbeelding

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:54

Ik heb ook rijlaarzen met rits. heel fijn!! nooit geen geklooi met die dingen aan of uit te doen. Heb ze al jaren (gebruik ze wel alleen voor wedstrijden). Die van mij zijn van Konings, van kalfsleer, wat mooi blinkt. Echt hele fijne laarzen, ik kan rijlaarzen met rits zeker aanraden! Bij mij is de rits nog nooit kapot gegaan.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:58

Vonnie84 schreef:
Ik kies niet meer voor rijlaarzen met een rits. Het is wel super fijn met uit en aantrekken, maar die ritsen gaan constant kapot. In mijn oude laarzen zit nu de 5e rits. Een 6e ging echt niet meer lukken zei de schoenmaker. Die ritsen gaan steeds kapot omdat het onder zo kreukelt. Als je met rits neemt, zou ik altijd kiezen voor een rits aan de voorkant. Want ik denk dat die iets langer stand houdt.

Als je laarzenspanners (of gewoon lege frisdrakflessen) in je laarzen doet dan kreuken je laarzen veel minder en leven je ritsen langer!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:12

Die zitten er altijd in! Maar die laarzen heb ik al een jaar of 3 denk ik en ik gebruik ze vrij intensief. Maar dan nog zou ik nooit meer voor ritsen kiezen. Bij mijn aller eerste paar laarzen heb ik er een rits in laten zetten, omdat ik ze ook niet meer uit kreeg. Maar mijn nieuwe laarzen (zonder rits) gaan gewoon super aan en uit (ode aan de plastic zakjes )

Mactime

Re: Rijlaarzen met rits?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:20

Famke_a4pje schreef:
Ik heb rijlaarzen van Rectiligne met een rits.
Ze zijn nu 3 jaar oud en nooit problemen gehad met de rits.
Ze zitten heerlijk een gaan makkelijk aan en uit, ik ben dik tevreden!
De goedkoopste laarzen van Rectiligne zijn niet zo heel duur, kijk anders even op www.rijlaarzen.nl.

die heb ik ook ! had er nog nooit problemen meegehad behalve op het afgelopen NK toen sprong de rits open ! .. maar later toen ik ze tijdje uithad en op de andere pony moest bleven ze wel dicht

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:27

Hier nog een Mountain Horse Fan.. Ik zag ze in de winkel en ik MOEST en ZOU ze hebben...Prijs viel me echt mee... En je hebt geen last van open gereden knieholtes, het enige wat ik had was een klein schuurplekje op mn enkelbitje*dat botje aan de buitenkant*. Dit kwam door het inzakken van het leer maar snel verholpen met een extra sokje of een pleister:D. Ik ben fan en wil niks anders meer!!

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:53

Ik heb de Petrie Anky Elegance in bestelling staan, met rits aan de voorkant.
Heb in mijn oude petrielaarzen ritsen laten zetten. Ideaal en ik wil nooit meer anders!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:44

Qimm schreef:
Als je laarzenspanners (of gewoon lege frisdrakflessen) in je laarzen doet dan kreuken je laarzen veel minder en leven je ritsen langer!

Ik had ook altijd flessen in m'n laarzen maar dit heeft de schoenmaker waar ik een rits heb laten zetten me met een boze blik afgeraden

als je namenlijk die flessen in de schoen drukt lijkt het net alsof ze niet kreuken maar wat de fles eigenlijk doet is het leer naar buiten drukken..
dus mijn laarzen stonden idd bij de enkel/voet wat naar buiten.. opzich voor mij niet zo erg, ze zitten nog goed..
maar het kan dus zijn dat ze dan te wijd worden..

Hij zij, gewoon laarzenspanners erin of alleen ophangen met niks erin

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:37

Ik heb zelf zonder

maar mijn moeder heeft van Derby, op maat gemaakt. met rits dus. Zijn niet hard. Zitten goed om haar kuit. Vind het perfecte laarzen

prijs is: ronde 350 euro

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:40

wat bedoel je met plasticzakjes?

Ik heb wel eens probleem om in mijn petri laarzen te kopen.. vrij iritant

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:44

Ik heb ook een leren rijlaars van Rectilinge met een rits van achter en veters op de voet. Hij zit heel lekker en heb eigelijk ook geen problemen gehad met inlopen. Hij gaat makkelijk aan en uit en doordat de veters voorop de voet van elastiek zijn rekt dat nog wat mee bij het aan en uittrekken dus extra makkelijk. Deze laars kostte destijds(2 jaar geleden) € 210,- maar dat was met korting dus ik weet niet wat hij normaal kost.
Het type weet ik ook niet maar als alle laarzen van Rectilinge zo goed zitten raad ik je sterk aan ook laarzen van dit merk te nemen.

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:47

Ik heb trouwens ook nog nooit problemen gehad met de ritsen, ze doen het nog steeds heel goed!