vraagprijs 7 jarige

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:29

precies ik ga mischien en kijken maar wil eerst nog even iets weten over het paardje. en dan besluit ik of ik ga kijken.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:19

hallo jantine,

ik denk wel dat een beginnende ruiter haar kan rijden op een buitenrit want ze absoluut niet gemeen, ze maakt zich alleen wat sterk als ze een lang zandpad voor zich ziet (ze gaat er niet van tussen hoor)
Naar mijn weten is ze helemaal gezond en mag ze gerust gekeurd worden, maar deze kosten zijn dan wel voor jezelf.

dat kreeg ik net terug van de eigenaarrese.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:25

Mss niet zo netjes om persoonlijke meeltjes op bokt te plaatsen. Heb je zelf weinig verstand van paarden, neem dan iemand mee die er wel veel verstand van heeft.
Ik vind de prijs redelijk, maar je kan er nog wel iets van af krijgen denk ik.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:59

niet zo netjes maakt me niet uit wat je er van vind ik vroeg alleen wat jullie van die prijs vonden en jullie wouden eerst meer info dus hier heb je meer info.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:13

dat maakt jou niet uit dat dat niet zo netjes is? Wat ben jij dan voor een aso? Met meer info bedoelen we niet dat je e-meel moet gaan publiceren. Hoe zou jij het vinden als iemand persoonlijke meel van jou op een openbaar forum zou zetten?

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:36

dit mag trouwens ook niet
kun je een ow /ban voor krijgen.
en ik vind het ook heel aso

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 20:54

ben er nu achter waarom het paardje weg moet als iemand dat intereseerd. ze moet weg omdat de baas te weinig tijd voor haar heeft.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:46

Ja, daar moeten ze altijd voor weg

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:10

ja idd daar ben ik ook achter. bij de meesten moeten de paarden wijken voor de studie. heb wel zin om te gaan kijken moet ik zeggen want het lijkt me wel wat.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:34

oudehinken .. laat je t weten als je bent wezen kijken ???
een duur paard hoeft niet altijd goed te zijn ..
ken genoeg mensen die dure paarden hebben gekocht en ze hadde allemaal rugproblemen..
ik wil niet zeggen dat elk duur paard dit heeft ,,
ik ken ook mensen met wat goedkopere paarden waaronder ik zelf er ook 1 rij.. geen papier helemaal niks .. maar het is zo sterk diertje .. is nooit ziek , niks geen gebreken of wat dan ook...

veel succes !

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:50

ik wens je heel veel succes met de aankoop ( als je die gaat kopen)
enne we willen wel foto's zien he

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:50

Kris25 schreef:

Dit is dus sarcastisch bedoeld....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:18

Kris25 schreef:
Kris25 schreef:

Dit is dus sarcastisch bedoeld....

Nou, heeel toevallig is er bij ons op stal van de week een ontzettend pony weg gegaan. Verkocht aan zeer goed tehuis, wegens te druk met school en nieuwe interesses. Het KAN dus wel .

Het is mij tijdens paardenzoektochten ook al opgevallen dat er wel erg veel mensen ineens met tijdgebrek zaten. Als het proefritje niet lekker ging, dan kwam het ook heel vaak omdat het paard al zo lang stil had gestaan etc. etc.

Tip 1 voor beginnende paardenkoper: Koop nooit een paard dat al een tijd stil staat, om welke reden dan ook (al is er werkelijk niets met het paard aan de hand, maar was de ruiter bijvoorbeeld ziek, niet doen). Als ie niet erg braaf is met proefrijden dan heeft de verkoper het geweldige excuus dat dit komt doordat hij stil heeft gestaan. Vervolgens denk jij dat hij dan vanzelf wel braver wordt na een paar keer rijden, maar voor hetzelfde geld stond het paard gewoon volop in training en is het al een uur flink gelongeerd voordat je kwam.

Heeft ie echt stilgestaan en is ie zo verassend braaf, dan zou hij naarmate hij conditie krijgt, een stuk lastiger kunnen worden, dus ook dat is niet handig.

Tip 2: Laat het paard ALTIJD eerst voorrijden. Dan kun je zelf vast een inschatting maken of je het paard zelf zou kunnen rijden. Er bestaan namelijk genoeg paarden waar je niet zomaar mee wegrijdt of zelfs mee kunt verongelukken.

Tip 3: Neem een expert mee

Tip 4: Als je het paard besluit te kopen, doe dit dan onder voorbehoud van keuring (klinisch of klinisch EN rontgenologisch afhankelijk van prijs, of en hoe je wilt verzekeren en eventueel persoonlijke voorkeur natuurlijk).

Anoniem

Re: vraagprijs 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:42

Het bespreken van advertenties is op Bokt niet toegestaan.

Voor het taxeren van je eigen paard --> viewtopic.php?f=51&t=546311

Hier een slotje