dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:18

Iedereen die een eigen paard heeft is er van overtuigd dat hij of zij zelf het allebeste voor zijn paard is. Niemand kan het zo goed doen als jij zelf.
De gedachte dat je paard weg moet maakt het er ook al niet leuker op. Je ziet elk klein foutje meteen.
Onthoud in ieder geval dat het voor die mensen ook pas de eerste keer is dat ze op jou paard zitten en er ook aan moeten wennen.
Daarbij, niemand koopt een paard om hem af te beulen.

Als je dat in je gedachten houdt en je gaat vooral op zoek naar dingen die wel goed gaan wordt het misschien al een stuk leuker om te zien waar je paard misschien naar toe gaat.

succes ermee!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:22

Ik heb vorig jaar één van mijn paarden verkocht.
Heb haar op internet gezet en heb maar 1 persoon langs laten komen. De rest zocht naar mijn idee toch wat anders.
Ik vroeg gewoon wat ze zochten en ook aan hun vragen kon ik opmaken dat ze niet goed genoeg waren voor mijn paardje
(Hun karakter of waarvoor ze gebruikt moest worden zou niet overeenkomen )

De persoon die langs mocht komen, was er gelijk weg van en heeft haar ook gekocht.

Liever langer wachten of niet verkopen, dan aan mensen die ik niet wil dat ze haar kopen...

Ik heb ook de gekste dingen moeten aanhoren en ook naar mijn idee niet erg aardige mensen soms... - die liet ik dus niet komen

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:25

Citaat:

Dat denk ik ook niet, maar sommige zijn echt niet aardig!
raar maar waar!
Ook merk je wel eens dat mensen hun eigen niveau niet goed genoeg weten...

(ik had een 4 jarig sportpaardje te koop - iemand die duidelijk nog niet veel wist van paarden belde mij op....- die bescherm ik wel voor zichzelf )

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:28

Toen ik mijn pony verkocht had ik ook echt een heel naar gevoel over de persoon waar hij heen ging. Uiteindelijk issie daar toch heen gegaan omdat het moest van papa.
Ik krijg nu (3 jaar later) nog steeds verhalen over hoe goed het gaat en hoe gek ze op hem zijn als we die mensen tegen komen.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:29

Nou.... mensen zien het dan zelf niet als afbeulen maar iemand in de categorie TE serieus die gaat er toch niet met het paard vandoor hoor

Zo van paard de hele dag op stal in 5 dekens , slechts uurtje eruit om te rijden en moeten WERKEN , sporen erin / pluk met de handen en klets met de zweep als die niet direct perfect luisterd.... zat mensen die dit de normaalste zaak van de wereld vinden.

Ik zou er nevernooit een paard aan verkopen

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:00

Tja, blijft lastig ja!

Toen ik mijn pony te koop had heb ik eerst naar iemand gemaild die hem kende. Hij had ons een aantal keren gejureerd en clinic's gegeven bij ons op stal. Hij zei altijd dat hij Leroy leuk vond en kent veel mensen in de paardenwereld dus ik dacht misschien weet hij iemand. Toen is hij dus uiteindelijk naar zijn vrouw gegaan. Ik ben erg blij dat het zo is gegaan. Er is dus verder niemand komen kijken.

Toen ik Leroy kocht waren er voor mij al wat anderen geweest, waarbij het ook niet goed ging. Dat meisje was toen ik erg enthousiast over mij enzo, erg leuk.

Een oplossing heb ik ook niet voor je, ik zou zeggen geef de hoop niet op. Probeer zoals Rubywhite zei van te voren al een beetje te kijken of de persoon je ligt.

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:52

Ik heb laatst mijn pony ook verkocht. Nou moet ik wel erbij zeggen dat de mensen die zijn komen kijken en ook zijn komen rijden, stuk voor stuk heel vriendelijk waren en ook erg goed met mijn pony omgingen. Ze reden paardvriendelijk en waren eerlijk tegenover mijn pony.

Ik zou wel wanneer er mensen komen kijken, er zelf duidelijk aanwezig bij blijven en voordat ze komen afspreken dat wanneer ze willen rijden, ze hem alleen op jouw manier mogen rijden.
Als ze dus ook iets doen wat jou niet bevalt, zou ik direct reageren en hen uitleggen hoe jij het doet, verzoek hen dan ook direct om hun rijden aan te passen.
Ik vind dat wanneer mensen naar je paard komen kijken, zeker bij zo'n jong paard ze zich moeten aanpassen aan de huidige eigenaar. Zeker als ze voor de 1ste keer komen kijken; Breitling is op dat moment nog van jou dus dan past de eigenaar zich daar maar aan; daar moeten ze maar respect voor hebben.

Overigens vind ik Breitling echt een mooi paard om te zien. De enige reden waarom ik nooit contact met je heb gezocht om eens te komen kijken is dat je vraagprijs boven het budget dat ik aan een paard wil uitgeven ligt.
Heel veel succes met de verkoop! Uiteindelijk ben JIJ degene die bepaalt wie zijn nieuwe baas wordt. Soms duurt het wat langer dan je verwacht maar uiteindelijk zal er echt wel een geschikte nieuwe baas voor hem komen waar jij ook een goed gevoel bij hebt.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:03

hij staat nog niet officieel te koop en dat komt hij ook nog niet, Jennifer komt de laatste week van de maand langs om hem te bezichtigen Heb uitgebreid gepraat met haar via pm alles verteld over mn paard ook de min puntjes en het lijkt haar nog steeds een paard wat bij haar past dus we zullen zien. overigens ligt hij ook boven haar budget en daar is vast wel uit te komen mits het reeel blijft. Daar heb ik er ook genoeg van gehad die een goed paard willen voor een minimaal prijsje, en hoe graag ik ook wil dat ie goed terecht komt hij gaat niet voor een schijntje weg dan hou ik hem liever zelf nog even

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:35

ik heb het probleem dat IK alles het beste weet voor alles en iedereen. en ik vind dat dus niemand beter voor mij paard kan zorgen dan ik.
ja heel erg eigenlijk..

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 08:58

weetje wat bij mij nog het grootste probleem is, ik heb mijn vorge pony de eerste keer dat ik haar verkocht aan iemand verkocht die der niet goed voor was, de eerste 3/4 maanden wel en daarna niet meer, meisje mishandelde mn pony, sloeg haar zonder reden (ook met een longeer zweep) pony heeft heel wat moeten doorstaan tot het moment kwam dat ze heb eindelijk weg wilde doen (een anderhalf jaar later) en toen heeft mijn vader de pony voor mij terug gekocht (ik zou al over gaan naar de paarden dus hij bleef niet) toen is ze naar een super lief gezin verhuist waar ze maar een andere pony in de wei staat achter het huis en daar heeft ze het super! (krijg nog steeds foto's ) dit is al weer bijna 3 jaar geleden. maarja als ik denk aan de moeilijke tijd voor mn pony krijg ik het er ook moeilijk mee.

Marrit89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:06

Ten eerste, wanneer er iemand naar je paard komt kijken bepaal jij wat die iemand met je paard doet. Ook al neemt die iemand een zogenaamd "goede" instructeur/instructrice mee. Dan nog bepaal jij wat er met je paard gebeurd. Laat ze eerst rustig stappen om even te wennen. Desnoods zeg je dat ze met de lange teugel moeten rijden. Want je paard zal waarschijnlijk al gespannen zijn met een vreemde ruiter dus hij/zij zal beslist geen behoefte hebben aan een of andere instructeur/instructrice die hem/haar ook nog even in de krul trekt.

Sowiezo domme dingen, dat mensen paarden zo nodig in de krul moeten trekken. Ik rijdt mijn paarden liever met wat langere teugel en een wat ontspannender hals. Dan train je ALLE spieren in plaats van alleen de bovendste.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:28

Tja, dat is het risico van verkopen denk ik dan...

Dat is ook de reden geweest dat ik mijn paard uit de verkoop heb gehaald, je hebt nooit de garantie dat ze goed terechtkomen en daar levenslang blijven. Het idee dat ik mijn handen eraf zou moeten trekken bezorgde me al kippenvel

Branca

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:34

Uh, vond je mij echt zo slecht rijden, Breitling?

Grapje
Ik ben niet geweest.

Het blijft altijd een gok wat voor mens er komt kijken voor jouw paard. Ik heb vorig jaar mijn ijslander verkocht. Moet wel zeggen dat ik via de ijslandersite gerichte mensen kreeg, die wisten wat ze konden verwachten, erg prettig. De eerste vrouw die begon al met kritiek te geven bij mij thuis; geen chip en pas enz, zou ze al bijna 100 euro voor kwijt zijn hmmm >;) Dus al met gemengde gevoelens paard kijken. Rijden kon ze wel en was erachter dat dat snelle gedoe van paard, stoutheid was. Ik bood 'm aan voor 1500 euro (ijslander, 13 jr, 5 ganger met exzeem). Zegt ze 1000.. NOT
Paard meteen laten chippen, geen gezeik meer.
Daarna lieve mensen, wat moeilijke combi miss, maar wie weet. En daarna mensen uit Assen!!.. met hun 2 kinderen. Hadden 5 ijslanders en wilden er een maatje bij. Die jongen vloog door de bak met paard.. had gewaarschuwd qua snelheid. Toch dachten ze dat ie in de groep zou passen. Ik heb alles (incl duur zadel, enz enz verkocht voor 2000 en een goed gevoel!

Weet je, als jou niet aanstaat wat je ziet wat er gebeurt, zeg je er wat van! Is jouw paard, jij bent baas. Geef het wel een kans. Maar wat jij eerder beschreef, ai ai, had dat mens van je paard gehaald en dan tegen die meid gezegd dat zij er goed op reed. Dan maar evt geen koop.
Da's vaak het gevaar, pot. kopers nemen iemand mee die er altijd verstand van heeft...hahahaha da's altijd mooi.
Eisen stellen kan altijd, maar mensen kunnen van alles beloven, dat maakt niet uit.
Ik had nog goede contacten met de vorige eigenaar van de ijslander, die had ik geinformeerd en was zelfs gekomen. Die vond nieuwe huis ook fijn.
Paard die ik vorig jaar gekocht heb, Banish, krijgt binnenkort ook bezoek van vorige eigenaren. Fijn toch?

Ik wens je succes en wijsheid.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:42

Apple schreef:
Hummm, dat kan ook nog ja, heel veel kijkers en proefrijders .

Dat hoor je idd wel vaker, dat mensen op zondagen 'paardjes gaan kijken' en uiteindelijk gewoon kijken of ze zoveel mogelijk kunnen rijden zonder intentie tot koop . Net wat Rubywhite al aangaf.

Maja, ook dat is niet altijd zo.
Ik ging er vaak ook op zondag op uit om meerdere paarden te bekijken.
En zo heb ik Olly gekocht!
Ik wist wat ik wou en was het dat niet was ik ook binnen no time weer weg.
Dan hoefde ik m niet eens onder t zadel te zien.
Zondag is bij mij gewoon een dag dat goed uitkomt en dat ik alles goed kan bekijken.
In alle rust zonder dat ik optijd terug moet zijn voor iets.

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:11

Misschien is het een optie om je paard op een gerenomeerde stal te zetten. dan word de verkoop enzo allemaal voor je geregeld, het nadeel is wel dat het aardig in de kosten kan lopen. Je bent dan van alle verkoop stress af.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:11

Verkoop nee.
Nl.
Kijk eerst wat voor mensen het zijn die je stal binnenlopen.
80 % is meer met de omgeving bezig dan met het te kopen paard, die z.g. onverschillige direct de deur wijzen.

Probeer er achter te komen of men om kan gaan met het dier.
Laat ze het paard uit de stal halen poetsen en zadelen.
60 % kan nog niet fatsoenlijk een paard zadelen------weg ermee.

Laat ze zelf op het paard klimmen en neem afstand.
Dondert ze er af ,dan heb je een discussie aan wie het ligt.

En probeer er eerst achter te komen of ze het geld hebben.
Want de uitspraak "geld is geen probleem, maar het paard past me niet is de nieuwe "hype".

Veel succes.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:13

Wat je ook kan doen: reageer op advertenties van mensen zie een paard zoeken. Dat is bij mij ook gebeurd. Ik had zelf een oproep geplaatst en daar heb ik veel reacties op gehad van mensen die hun paard wilden verkopen maar deze niet in de actieve verkoop hadden staan. Doordat in zo'n advertentie vaak een hele rits eisen staat vermeld waaraan een paard moet voldoen, kan jij alvast bekijken of jouw paard daar in past.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:24

ja klopt, heb daar al een paar keer op gereageerd, maar niks uit voortgekomen. Ik heb op dit moment mn hoop op Jennifer liggen die komt de laatste week van de maand/begin april langs

de tips van ceasario ga ik ook maar eens gebruiken.

voorlopig zet ik hem in elk geval nog niet te koop, ik wacht eerst af of het wat word met jennifer want daar heb ik nu al een heel goed gevoel bij

meggiemeg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:31

Het lijkt me heel lastig en heel moeilijk om afstand te doen van je paard. Zolang jij nog de eignaar bent ben jij diegene die zegt genoeg eraf of je kijkt het nog aan. Je kan tenslotten maar 1x je paard verkopen. Heb je een goed gevoel bij iemand en het is wederzijds kan iemand tenslotte toch ook meerdere malen komen toch? Anders is de interesse niet groot genoeg lijkt me.
Heel veel succes met het zoeken van iemand.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:40

ik zou nog liever mijn paard verkopen aan een beginner ,die onder goeie begeleiding samen met het paardje verder gaat leren en helemaal weg is van mijn paard, dan aan een top amazone die een paard rijd om m beter te krijgen en dat ie uiteidnelijk weer de verkoop in gaat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:58

laura2span schreef:

dit vind ik dus niet kloppen...ze kopen het paard er niet voor maar ze doen het wel! heb genoeg verpeste jonge paarden gezien waaronder mijn eigen paard dat al verpest was op 2-jarige leeftijd! dus ik kijk wel uit aan wie ik zou verkopen! en vooral het gevoel wat je er bij hebt is belangrijk!
als ik een paard koop wil ik eerste zoveel mogelijk info en als ik denk dat het paard is of als ik de eigenaar niks vind (jaja beetje raar ) maar dan ga ik niet eens kijken! het plaatje moet gewoon kloppen!

ceasario schreef:
En probeer er eerst achter te komen of ze het geld hebben.
Want de uitspraak "geld is geen probleem, maar het paard past me niet is de nieuwe "hype".

hoe moet ik dit zien gaan mensen zoveel mogelijk dure paarden kijke om niks te kopen ofzo?

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:42

jammer zeg dat je breitling gaat verkopen...hoort toch een beetje bij bokt inmiddels

het lijkt me heel erg moeilijk om mijn paard aan een ander toe te vertrouwen,ik heb hem nu 7 jaar en hoort zo in mijn leven.
ik hoop niet dat ik ooit voor dit dilemma kom te staan.
ik wens je heel veel succes met screenen van een leuke,goede en lieve baas!!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 01:57

Hoe vaak ik dat al heb meegemaakt!

Dat een paard/pony goed klikt met een ruiter, maar dat ze daarna een "kenner"meenemen die beginnen te sjorren en porren, waarna de koop niet doorgaat.

Over "zondagskijkers"

Dit heeft niet met zondag te maken, maar wel met mensen die graag overal gaan kijken zonder voornemens te zijn iets te gaan kopen.

Die zich graag uitgebreid laten helpen, en te woord staan.
Onder t mom van : " Het is geen broodje wat je koopt"

Niet alleen met paarden.
Moest vandaag voor iemand na uitvoerige mail met de cm precies uitrekenen hoe de lengte, breedte, en diepte waren van mijn zadeltassen met bidons van 25,- nieuw.
Na dat ik dit had gedaan, zei ze: tja ik belde alleen om mezelf te orienteren.
Dit was een volwassen vrouw!

Sommige mensen zetten je graag aan t werk.Tevergeefs.

En idd, ik verkoop ook liever aan een beginner die les krijgt!

memo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:06

Ik heb na vorige zomer mijn paardje waar ik al jaren mee wedstrijd reed en door en door kende, het was mijn maatje en mijn god. We hebben dan ook in schoonheid kunnen afsluiten na een eerste plaats. Het deed mij ongelooflijk veel pijn toen ik de laatste keer het zadel van zijn rug nam en ik besefte dat hij de volgende dag vertrok. Maar die pijn werd enorm verzacht toen ik zag hoe gek dat meisje wel van hem was en hem vertroetelde als nbaby en er ook nog behoorlijk mee reed omdat ze een goede begeleiding had van een instructrice die ik kende en volledig vertrouw. Anders was hij noooooiiiit weg gegaan. Nu gaat het nog steeds goed en mijn paardje van vroeger is nu helemaal gek van dat meisje, dat zie je gewoon en ja dat doet mij wel een beetje pijn maar het is goed zo voor hem.

wat ik eigenlijk wil zeggen met mijn verhaal is dat je het recht hebt om selectief te zijn en je beter wacht tot je iemand ziet omgaan met je paard waarbij je denkt 'ok dat is het'. Maar mss moet je ook mensen wat meer de kans geven om zich aan te passen en zichzelf te zijn, dat weet je vaak maar als je ze een paar keer hebt ontmoet...
Dat is mijn ervaring daarmee

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:09

Natasha schreef:
Dat een paard/pony goed klikt met een ruiter, maar dat ze daarna een "kenner"meenemen die beginnen te sjorren en porren, waarna de koop niet doorgaat.

Dit is standaard. Geen mens durft nog zélf te beslissen. Is wel makkelijk als je als het mis gaat dat je een ander de schuld kan geven schijnbaar.
Bovendien hebben de betreffende 'kenners' meestal zelf andere belangen.