Korte manen bij deze pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:04

Als je er een sportpony type van wilt maken, zal de manen kort hebben, staart stukje af, sokjes eraf enz. goed staan

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:05

goedzo

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:05

O, heb nu al zin!!

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:06

Maar hoe doe je het precies bij de sokjes..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:23

Ik zou de manen er niet helemaal af halen, zonde!

Ik zou ze op ongveer 1 lengte snijden en dan kan het weer mooi recht en gelijkmatig aangroeien..

Korten manen lijken me bij deze pony geen pan, dat ziet er zo onverzorgt uit...

Ik zou ook niets van de staartafhalen, tenzij het wat dooie punten zijn, korte staart staat zo armoedig!!

De sokjes had ik wel weggehaalt, met een scheermachine of anders gewoon een schaar

_Karlijn

Re: Korte manen bij deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:25

Sokjes eraf doe ik ook altijd, maar dat lange manen vind ik juist lekker speels staan

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:35

Toydoll schreef:
Ik zou de manen er niet helemaal af halen, zonde!

Ik zou ze op ongveer 1 lengte snijden en dan kan het weer mooi recht en gelijkmatig aangroeien..

Korten manen lijken me bij deze pony geen pan, dat ziet er zo onverzorgt uit...

Ik zou ook niets van de staartafhalen, tenzij het wat dooie punten zijn, korte staart staat zo armoedig!!

De sokjes had ik wel weggehaalt, met een scheermachine of anders gewoon een schaar

Huh? Als zij 5 cm v/d staart haalt is die staart echt niet kort, eerder een mooie lengte, en wie zegt dat ze de manen er helemaal af haalt dat die kaal is Korte manen op 1 lengte en op dezelfde dikte zien er juist heel netjes en verzorgd uit vind ik.

Sokjes met scheermachine of schaar

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:42

Sokjes kan je heel makkelijk knippen door er met een manenkammetjevan onder in te kammen en dan boven de kam af te kni9ppen, zo doe ik het altijd.

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:45

Ik zou het denk helemaal lang laten groeien En als het niet staat kan je het altijd nog afknippen leuk beestje trouwens.

milo

Re: Korte manen bij deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:02

en? wat heb je gedaan?
ik vind korte manen wel lekker pittig staan.

mijn vz pony heeft heel dikke manen, en die scheer ik altijd. (moet i knu nodig weer es doen )

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:04

Waarom sokjes eraf??? Hoort bij de pony en is een natuurlijk afwateringssysteem. Staart is ook niks mis mee maar moet niet veel langer worden omdat ze er anders op gaat staan. En de manen alleen even recht snijden. Staat toch juist mooi van die lange blonde manen?

Of zitten hier alleen wedstrijdruiters???

Mijn paard heeft lange manen, sokken, lange staart en alle tastharen zijn nog aanwezig. Zelfs een 3e oor heb ik nooit gedaan. Alleen de lange flieken die uit de oren groeien knip ik bij. Manen snij ik recht als ze piekerig worden en klaar. En ik heb het mooiste paard van stal!

Als je regelmatig wedstrijden rijdt is het een ander verhaal natuurlijk.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:32

Ik vind het vaak wel mooi, om m'n ponies er goed verzorgd eruit te laten zien of tewel in wedstrijdconditie.
Uiteraard heb ik niks tegen, paarden in een 'natuurlyke' conditie.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:39

Nou daar is op zich ook niks mis mee. Het zal het paard worst zijn of hij wel of geen lange manen heeft en/of een 3e oor.

Alleen oren helemaal uitscheren vind ik wat minder omdat die haren daar niet voor niets zitten. Dat is een stukje bescherming. Net zoals sokken. En dan vooral als je paard veel buiten staat.

Verder mag iedereen van mij lekker aanklooien met z'n paard. De meeste paarden vinden aandacht alleen maar leuk.

Maar ik ben het er niet mee eens dat een paard waar alles nog op en aan zit er per definitie onverzorgd uitziet. Want ook die moet gewoon onderhouden worden.