Wie ervaring met merk Mondoni van Divoza?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:50

Ik heb daar ook rijbroeken van, en die zitten prima. De kwaliteit vind ik ook erg goed.

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:56

Antoontje schreef:
Ik heb daar ook rijbroeken van, en die zitten prima. De kwaliteit vind ik ook erg goed.

Met of zonder kunstlederen zitvlak?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:41

Ik heb ze trouwens ook alleen met kunstleer, vallen geen gaten in blijven mooi qua model en ook de kleur blijft een hele lange tijd mooi

Karin

Re: Wie ervaring met merk Mondoni van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:45

Lamyra schreef:
M`n zusje heeft ook zo`n Mondoni broek gekocht, na 6 x rijden allemaal pluisjes , maar geen garantie hoor!!! Dat kwam van de zweep zeiden ze.... }>
Dat zal wel, maar ruiters rijden nou eenmaal weleens met zweep. Daar zou de stof toch tegen moeten kunnen!!!!!
Wij kopen nu niet meer bij Divoza, zat andere winkels in de buurt!!

Dat had mijn zusje met een (dure) rijbroek van Eurostar. Twee keer mee gereden en toen een broek vol pluisjes van de zweep. Gelukkig wilde de winkel wel iets regelen met Eurostar. Maar dit even om aan te geven dat ook bekende (lees: duurdere) merken dit probleem kennen.

Anyway, ik rijd al jaren met rijbroeken van Mondoni en ik ben er zeer tevreden over. De eerste heb ik nu vier jaar en pas nu begint het (kunstleren) zitvlak wat dunner te worden. Ik heb altijd donkerblauwe en die blijven bij mij ook lang donkerblauw: ik was ze (net als mijn dagelijkse donkere was) binnenstebuiten en met een speciaal wasmiddel voor donkere was. Uiteindelijk worden ze wel iets valer, maar dat gebeurt nu eenmaal met katoen.

Gaatjes vallen er bij mij niet in. Ik heb dan ook geen klachten.

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:55

Ik heb diverse Mondoni Afrika rijbroeken (met kunstlederen zitvlak) en ben er positief over. Ze zitten lekker en ik doe meerdere jaren met een broek. Bij mij zijn de meeste broeken wel behoorlijk verkleurd, maar dat maakte mij niet zoveel uit. Als ze ouder worden en de rek uit de stof gaat, komen er wel kleine gaatjes in. Dan gaan ze doorgaans niet lang meer mee...
Kortom: fijne broeken voor een leuke prijs (waarbij je ook niet zo snel topkwaliteit kan verwachten); ik ben er tevreden over !

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:04

Ze verkleuren heel snel vooral in de zomer, knopen zitten soms niet goed vast, slijten snel.

Vind ik dus.
Heb al 2 keer broek gehaald en dat de knoop er na 1 dag af was, maar dat was dus ook fabrieksfout ofzo. Maar vind het echt rotbroeken.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:21

Karin: Ik heb dat idd ook met een Eurostar broek gehad, deze zijn stukken duurder maar de kwaliteit laat ook te wensen over

Als je niet zo'n dure rijbroek wilt hebben moet je xox eens een pm sturen, ik heb bij haar een rijbroek vandaan die echt goedkoop was (20 euro) dit is een fijn model en blijft ook goed in de was Zijn overigens alleen rijbroeken met een kunstleren zitvlak

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:37

Geen idee hoe jullie met jullie rijbroeken omgaan, mijn 1e mondoni rijbroek heb ik zeker 6 haar gehad, later vielen idd de gaten erin. Heb nu weer 2 mondoni rijbroeken (met kunstleren zitvlak) en deze blijven mooi. Al ben ik wel van plan straks over te stappen zonder kunstleren zitvlak..

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:46

ik heb een rijbroek en die was naar een maand of 6 een klein beetje versleten door het full time gebruik.
het was er 1 met kunstlederen zitvlak...
verder heb ik ook nog een bomberjack van mondoni en die zit me echt als gegoten!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:18

RUBYWHITE schreef:
Geen idee hoe jullie met jullie rijbroeken omgaan, mijn 1e mondoni rijbroek heb ik zeker 6 haar gehad, later vielen idd de gaten erin. Heb nu weer 2 mondoni rijbroeken (met kunstleren zitvlak) en deze blijven mooi. Al ben ik wel van plan straks over te stappen zonder kunstleren zitvlak..

elke dag paar paarden rijden

Nou ik was toen helemaal verslaafd(om het zo maar te zeggen )

aan die rijbroeken met kunstlederen zitvlak..

al gauw werden ze vaal.. het 'leer' begon te slijten en binne de kortste keren waren er gaten

Toen ben ik overgestapt op eurostar (die dure ) maar die sleten ook super snel

nu heb ik weer 2 mondoni's geruite zonder zitvlak en die gaan alweer een poosje mee en zitten ook nog eens super

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:55

Ik heb ook een poosje die met kunstleren zitvlak gehad, maar vind het niet echt fijne broeken.
De prijs/kwaliteit verhouding is prima hoor, als je hogere eisen stelt moet je gewoon een Pikeur of Kentucky oid kopen.
Bij mij werden ze snel vaal, en de stof werd ook redelijk snel dun, tot de gaten er idd invielen. Ik vond ze ook lang niet zo fijn zitten als de duurdere merken.
Ik koop zelf iig liever een A-merkbroek en dan tweedehands!

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:48

Ik heb de mondini afrika geloof ik, met kunstleren zitvlak. Voor die prijs vind ik het een goede broek. Wel jammer dat hij snel verkleurd, en het kunstleren zitvlak pilt. Maar hij zit goed, alleen vind ik hem persoonlijk iets te hoog. Maardat is maar net waar je van houdt. En wat ik hier ook al las, ik moest een erg grote maat hebben. Ze vallen blijkbaar klein.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:49

Ik heb de jodpurs en ben erg tevreden.
Had een lb bodywarmer; Ook goed.
Rijbroek vroeger gehad: Goede broek, alleen de rits is beetje

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:38

Zo, dankjewel allemaal voor jullie reacties hier heb ik tenminste wat aan! Ga morgen eerst even in de ruitersportzaak kijken en misschien dat ik binnenkort dan nog een mondoni erbij koop.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:52

ik heb de mondoni dakar,, ik geniet ervan, super broeken

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:45

heb er 3, waarvan 2 met kunstleren zitvlak en 1 gewoon katoen (is mijn wedstrijdbroek). Prima broek voor een schappelijke prijs. Geef alleen in de winter de voorkeur aan mijn eurostar karin 830. Ook een hele fijne broek. De vorige is na 5 jaar intensief gebruik nog niet echt versleten.