manege paard hoe duur (ongeveer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: manege paard hoe duur (ongeveer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:59

Tot 2.000 euro heb je ook hele leuke paardjes met een leuk papiertje die veel jonger zijn dan 12 jaar

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:05

Waar je wel me moet uitkijken, als je haar koopt voor je opleiding, dat ze niet kreupel mag worden. Weet je precies waardoor ze kreupel is geweest. Of is dit iets wat weer terug kan komen. In een paarden-opleiding zal ze toch behoorlijk belast worden.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:52

Urielle schreef:
Ik vraag me af of je aan zo'n paardje nog wel wat hebt voor je opleiding, meestal zijn die niet gezond genoeg meer om mee te nemen voor je opleiding. Maar ik schat rond de 2000 a 2500 Euro. Voor een manegepaard durven ze op de manege vaak nog best wat te vragen. Zeker laten keuren!

Idd, kan je niet op internet een beetje kijken naar de paarden die te koop staan, ik denk dat je van die 4000 euries best wel een goed paard kan kopen hoor van een particulier..

En ik zou trouwens gewoon aan die manege vragen hoe of wat

_Nancy_

Re: manege paard hoe duur (ongeveer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:58

RUBYWHITE schreef:
Tot 2.000 euro heb je ook hele leuke paardjes met een leuk papiertje die veel jonger zijn dan 12 jaar

Dat is zeker zo.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:33

Gewoon vragen aan de manegeeigenaar misschien ?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:01

Ik denk dat als je een paard voor een opleiding zoekt, je beter niet op een manege kunt zijn. Ik zou een paard nemen dat wel wat meer ervaren is en al een tijd goed bereden wordt door een vaste rijder. Manege paarden worden al snel 'vermindert' op een manege, vooral als het zoown lief paard is (zoals jij hem beschrijft). Want dan mogen vaak ook de beginners op rijden. Ik wil niet gemeen zijn tegenover beginners... Maar dat gebeurt vaak met manegepaarden. Ik denk dat je heel goed een ander paard kan kopen voor 4000 euro, waar je misschien meer aan hebt. Ik wens je veel succes toe!!

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:04

ChristaMoor schreef:
Waar je wel me moet uitkijken, als je haar koopt voor je opleiding, dat ze niet kreupel mag worden. Weet je precies waardoor ze kreupel is geweest. Of is dit iets wat weer terug kan komen. In een paarden-opleiding zal ze toch behoorlijk belast worden.

Ik zal het eens navragen waarom ze kreupel is geweest.
Ik ben wezen kijken op de manege. ze liep toen helaas in een (beginners) les.
Heb even met eigenaar gesproken maar die wou er niet veel over kwijt omdat, ik haar pas eind augustus zou gaan kopen als alles goed gaat.
Wel zij hij dat ze L dressuur kan lopen en dat ze onwijs goed kan springen
Alleen is ze nog nooit op wedstrijden is uitgebracht (manege paard he )

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:08

Olympia schreef:
Urielle schreef:
Ik vraag me af of je aan zo'n paardje nog wel wat hebt voor je opleiding, meestal zijn die niet gezond genoeg meer om mee te nemen voor je opleiding. Maar ik schat rond de 2000 a 2500 Euro. Voor een manegepaard durven ze op de manege vaak nog best wat te vragen. Zeker laten keuren!

Idd, kan je niet op internet een beetje kijken naar de paarden die te koop staan, ik denk dat je van die 4000 euries best wel een goed paard kan kopen hoor van een particulier..

En ik zou trouwens gewoon aan die manege vragen hoe of wat

Dat weet ik best
Heb ook wel leuke paardjes gezien.
Ik heb mn moeder eindelijk zover dat ze eroverna wilt denken als ik onderzoek wat de kosten zijn.

Ik mag alleen haar kopen en anders niet.
Omdat, ik zo gek op haar ben en haar al ken.
Daarom mag ik geen ander paardje kopen van mn ma.raar maar waar

Kan je een paard trouwens verzekeren op die leeftijd?
Heb het aan 2 mensen op de manege gevraagd.
ene zei tot 12 jaar en de andere zei dat er ook een speciale verzekringsmaatschappij was van 18- 26 ofzo

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:16

Een fijn manege paard wat geen stalgebreken heeft, lief is in de omgang en waar je ook nog fijn op kunt rijden is voor een manege heel wat waard. Dat zo'n paard in de handel (wegens leeftijd bijv.) minder opbrengt is waar, maar als de manege haar verkoopt, moeten ze wel een ander (net zo geschikt) paard terug zien te krijgen. En die paarden zijn ook best moeilijk te krijgen. Ik kan me dus best voorstellen dat de prijs iets hoger ligt dan dat de eigenaar er voor betaald heeft. Als het mijn manege was, zou ik zo'n paard niet verkopen....

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:10

Misschien kun je beter overleggen met je ma.
Het is echt niet zo slim om gelijk dat paard dan te kopen..
Je bent nog jong en dan moet je ook kijken naar de toekomst.
Eerst rond kijken en dan kun je altijd nog voor dát paard gaan.
Misschien kom je wat beters tegen, zo niet, dan weet je dat je de juiste beslissing heb gemaakt!

succes!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:17

_mistique_ schreef:
Kan je een paard trouwens verzekeren op die leeftijd?
Heb het aan 2 mensen op de manege gevraagd.
ene zei tot 12 jaar en de andere zei dat er ook een speciale verzekringsmaatschappij was van 18- 26 ofzo

Dat is nog wel mogelijk maar de premies liggen erg hoog en vaak is er van alles uitgesloten van verzekering.
Het lijkt me met oog op de toekomst echt interessanter om
a) je moeder over te halen om naar andere paarden om te gaan kijken. Tot 4000 Euro kun je echt leuke paarden vinden (ik weet er ook nog wel een te koop die rond die prijs zit, heeft M2 gelopen )
b) De opleiding te volgen met de paarden van daar en pas later daadwerkelijk een paard te kopen waar je verder mee kunt komen.
Aangezien je een opleiding in de paarden wilt volgen neem ik aan dat je ambitieus bent, maar hou er rekening mee dat ze na je opleiding voor de sport niet zo lang meer mee kan, verkopen op die leeftijd heel moeilijk is en je dus jarenlang betaalt voor een paard dat alleen voor recreatie geschikt is (tenzij je haar laat afmaken, maar goed, daar koop je niet voor, neem ik aan) en zonder de mogelijkheid om een nieuw paard bij te kopen.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:46

Wat bijzonder dat je van je moeder alleen dat paard mag kopen... Juist als het voor je opleiding is, is het verstandig een passend paard te kopen. Een paard met die leeftijd en jarenlange ervaring op een manege lijkt mij in eerste instantie al niet geschikt, tenzij je van wat buitenritjes houdt en af en toe eens een leuk wedstrijdje voor de fun. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk

Ik zou er max 1500 incl spul voor betalen.

Wat voor opleiding ga je doen? Let wel op: als dit geen passend paard is heb je veel meer drama dan wanneer je meteen een passend paard koopt!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:10

manegepaarden kost vaak vanaf 1500 tot 2250 maar laat de koop van het paard altijd eerst door de veearts keuren. (keuren betekend of het paard klinisch in orde is)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:14

Voor het laten verzekeren zou je informatie op kunnen vragen bij verschillende verzekeringsmaatschappijen.
Ik ben er toen ook veel naar gaan zoeken
Uit mijn hoofd weet ik alleen zo niet welke verzekeringsmaatschappijen het wel doen en welke niet