Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Urielle schreef:Ik vraag me af of je aan zo'n paardje nog wel wat hebt voor je opleiding, meestal zijn die niet gezond genoeg meer om mee te nemen voor je opleiding. Maar ik schat rond de 2000 a 2500 Euro. Voor een manegepaard durven ze op de manege vaak nog best wat te vragen. Zeker laten keuren!
RUBYWHITE schreef:Tot 2.000 euro heb je ook hele leuke paardjes met een leuk papiertje die veel jonger zijn dan 12 jaar

ChristaMoor schreef:Waar je wel me moet uitkijken, als je haar koopt voor je opleiding, dat ze niet kreupel mag worden. Weet je precies waardoor ze kreupel is geweest. Of is dit iets wat weer terug kan komen. In een paarden-opleiding zal ze toch behoorlijk belast worden.

) Olympia schreef:Urielle schreef:Ik vraag me af of je aan zo'n paardje nog wel wat hebt voor je opleiding, meestal zijn die niet gezond genoeg meer om mee te nemen voor je opleiding. Maar ik schat rond de 2000 a 2500 Euro. Voor een manegepaard durven ze op de manege vaak nog best wat te vragen. Zeker laten keuren!
Idd, kan je niet op internet een beetje kijken naar de paarden die te koop staan, ik denk dat je van die 4000 euries best wel een goed paard kan kopen hoor van een particulier..
En ik zou trouwens gewoon aan die manege vragen hoe of wat

_mistique_ schreef:Kan je een paard trouwens verzekeren op die leeftijd?
Heb het aan 2 mensen op de manege gevraagd.
ene zei tot 12 jaar en de andere zei dat er ook een speciale verzekringsmaatschappij was van 18- 26 ofzo
)
Juist als het voor je opleiding is, is het verstandig een passend paard te kopen. Een paard met die leeftijd en jarenlange ervaring op een manege lijkt mij in eerste instantie al niet geschikt, tenzij je van wat buitenritjes houdt en af en toe eens een leuk wedstrijdje voor de fun. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk 
maar laat de koop van het paard altijd eerst door de veearts keuren. (keuren betekend of het paard klinisch in orde is)