wanneer verkoop jij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:11

Bij ons gaat ook alles weg wanneer er een hoog bod valt
(daar heb ik helaas niet over te beslissen dat regelt me vader)
Maar ze hebben het erg goed bij ons en een hechte band.
Helaas is het zo dat bij de jumpings vaak goed geld geboden wordt op goede paarden dus ik heb vaak een andere

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:12

Bij mij zou mijn oude pony alleen weg gaan als ik het financieel niet meer zou redden.
Mijn paard waar ik wedstrijden mee rij, zou ik alleen weg doen voor een heel goed bod.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:13

Alleen als het financieel echt niet meer gaat, wordt ze verkocht. Ik heb nu een stal en kan er ook voor kiezen om haar alleen in de wei te laten lopen (dit is goedkoper) met alleen een schuilstal.

Dit geldt ook voor haar (toekomstige) veulen mits het een merrieveulen wordt. Een hengstveulen weet ik nog niet, kan niet als hengst in de wei blijven lopen waar ik nu sta. Het het veulen zal eerder weg gaan als de merrie.

Verder mag ze (mogen ze) gewoon oud worden bij mij.

ImkeTarek

Re: wanneer verkoop jij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:20

ik zeg nu: nooit, Tarek mag bij mijn oud worden (shetje van 3... ben benieuwd hoe oud hij word, misschien zit ik er nog wel 40jaar aan vast , maar dat vind ik helemaal NIET erg )

maar stel dat ik geen geld genoeg meer heb (al zal dat bij een shet niet snel gebeuren) zal hij weg moeten.
als ik de tijd niet voor hem heb zal ik in eerste instantie een verzorg(st)ertje voor hem zoeken, kan ik die niet vinden binnen een bepaalde tijd (hij moet natuurlijk niet verwaarloosd worden) zal hij ook weg moeten.

gelukkig staat hij nu in een (gratis) weiland, dus dat kost niet veel, daarbij staat nog een andere shet van iemand anders die ook iedere dag komt, zij en haar moeder zijn helemaal weg van Taar, dus die willen in geval van noot Tarek ook wel verzorgen !

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:37

als ik t echt niet meer zou kunnen betalen of als er een hele rijke amerikaan komt die heel veel geld bied

Baileys_22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:39

als ik echt geen geld meer heb voor het beesie... en als het geen aandacht gkrijgt wat het verdiet..

hoe pijnlijk en moeilijk het ook zal zijn het beesie verdient het beste

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:43

Mijn pony is kortgeleden verkocht, omdat ik te weinig tijd in mijn paard kon steken, terwijl dat voor beide dan zonde is.
Er waren wel meer redenen, maar dit was toch de belangrijkste.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:01

Die ouwe nooit en die jonge als ik er niks meer mee kan,en hij het verdiend om een baasje te hebben die wel lekker met hem kan werken.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:15

ik heb mijn pony moet verkopen omdat ik 1 x gevallen ben daardoor mijn milt heb gescheurd.. en omdat ze op oudere leeftijd spelletjes met me ging spelen.. bokken en stijgeren en dat liep uit op rodeo en toen lichte hersenschudding en tsja toen moest het.. dus om die reden zou ik een paard wel verkopen..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:47

Alleen als ik niet goed voor ze kan zorgen, om wat voor reden dan ook.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:50

zolang ik het financieel kan behappen en mijn gezondheid het toe laat blijft het beessie bij mij

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:53

mijn pony gaat nooit meer weg! of ik moet de aandacht door omstandigheden niet meer kunnen geven die ze verdient, dan zoek ik een super baasje! maar daar ga ik zeker niet vanuit!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:01

Als het echt niet meer zou gaan, bijv. geen geld, of ik heb geen tijd meer, als ie beter verdient, dan ie krijgen kan.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:01

Als hij op zn hoogste niveau zit en bijv. ik verder kan. Of bij een goed bod natuurlijk .

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:02

Alleen als ik hem echt niet meer zou kunnen bieden wat hij verdient.. Anders nooit!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:04

Auky schreef:
Alleen als ik hem echt niet meer zou kunnen bieden wat hij verdient.. Anders nooit!

Idd, of als ik net een paard heb gekocht en het blijkt niet te klikken...

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:05

Als het niet zou klikken of als ik met het paard geen plezier zou beleven aan het rijden of als ik een speciaal paard zoek en het blijkt dat ik toch de verkeerde heb gekocht.

Het paard heeft er niks aan als hij/zij alleen maar stil staat of als er toch minder aandacht voor hem/haar is.

Een andere reden zou financieel zijn, in mijn omgeving zijn zoveel mensen met paarden dat het idee van mijn paard eventueel te verleasen of iets dergelijks eigenlijk al gedoemd tot mislukken is voordat hij bedacht zou zijn.

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:08

mijn paard gaat weg als er iemand echt veel geld bied...(dan moet ik nog diep nadenken op dat moment) en als ik bang zou zijn van mijn eigen paard...
maar ik hoop toch echt nog heel lang van mijn paardje te kunnen genieten!!!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:20

Mijn vorige pony heb ik verkocht, dit was om de volgende redenen:
-Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik haar nou weg zou willen doen maar dat zou alleen gaan naar mensen die heeeel geod voor haar zouden zorgen. Toen vrienden van ons zeiden dat ze Faxa graag wouden kopen vond ik dat dus super!
- Ik verder wou in de sport
- Ik een groter paard wou.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:22

nooit!
ik wist van te voren wat de consequenties zijn van een eigen paard hebben, zowel qua tijd etc als qua financien, dus dat kan geen reden zijn.
mijn vorige pony heb ik ook met die instelling gekocht en is bij me gebleven tot zn dood(30) waarvan hij de laatste 7 jaar met pensioen geweest is... dit is wat Toos dr toekomst ook is, die blijft lekker bij me tot dr dood.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:28

roossie22 schreef:
nooit!
ik wist van te voren wat de consequenties zijn van een eigen paard hebben, zowel qua tijd etc als qua financien, dus dat kan geen reden zijn.mijn vorige pony heb ik ook met die instelling gekocht en is bij me gebleven tot zn dood(30) waarvan hij de laatste 7 jaar met pensioen geweest is... dit is wat Toos dr toekomst ook is, die blijft lekker bij me tot dr dood.

je weet nooit wat de teokomst brengt dus zeg nooit nooit. Onze oude pony is 33 geworden en ons vorige paard 19. natuurlijk hoop ik ook dat Boris tot zijn dood bij ons kan blijven maar zoals ik al eerder zei je weet nooit hoe de toekomst er uit gaat zien en wat erop je pad komt waardoor dingen anders lopen dan je eigenlijk wilt.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:12

sandr0 schreef:

je weet nooit wat de teokomst brengt dus zeg nooit nooit. Onze oude pony is 33 geworden en ons vorige paard 19. natuurlijk hoop ik ook dat Boris tot zijn dood bij ons kan blijven maar zoals ik al eerder zei je weet nooit hoe de toekomst er uit gaat zien en wat erop je pad komt waardoor dingen anders lopen dan je eigenlijk wilt.

tuurlijk kan ik mn baan verliezen en daardoor financieel in de oliebol komen te zitten, maar ook voor dat soort dingen zijn oplossingen te vinden...
behalve bij ziekte... maar in dat geval zou ik op zoek gaan naar een verzorger/ster zodat mn beestje toch van mij blijft

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:12

Tayga blijft altijd bij mij. Er zullen toch niet veel mensen een jong paard kopen waar je niet op kunt rijden. Tenzij ze altijd pijn krijgt, maar dan wordt ze niet verkocht maar krijgt een spuitje.

Moos gaat weg zodra ik er geen tijd meer voor heb of wanneer ik financieel geen 2 paarden meer kan onderhouden.

Er kunnen natuurlijk hele rare dingen gebeuren waardoor je niets te kiezen hebt. Maar zolang de keuze bij mij blijft is dit de stand van zaken

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:17

Als er goed bod voor komt.. en als hij of zij niet meer geschikt is voor de springsport

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:58

Ik zou mijn paard nooit verkopen! financieel is het op het moment even kl*te omdat ik in een verhuizing/verbouwing zit en veel spulletjes moet hebben enz.. nouja jammer..mijn paard krijgt er niet minder door...dan eet ik wel een boterham minder of wacht ik wel even met wat dingetjes.
Bij ziekte (waar ik voor ik mijn paard kocht heel erg mee gewaarschuwd ben *heb reuma en op mijn slechts heb ik af en toe in een rolstoel gezeten) mocht me iets gebeuren dan zou ik ook een
verzorg(st)er nemen..maar moet zeggen dat het juist veel en veel beter gaat sinds ik mijn knollie heb.
Mocht mijn paard iets gebeuren waardoor ze niet meer bereden zou kunnen worden..nouja jammer dan..dan ga ik wel wandelen (doe ik nu ook al