Hoe neem je een handpaard mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:16

Zowel met touwhalster als bit trekt ze zo hard omdat ze voorop wil lopen dat ze alleen nog maar naar links kijkt en dwars op de weg gaat lopen. Als ze de kans krijgt wijkt ze naar links zodat mijn ruin en ik zo'n beetje van de weg af geduwd worden. Hoe kan ik dit op een zachte manier voorkomen. Ik zou soms wel een tweede touw aan haar rechter kant willen hebben zodat ik een beetje bij kan sturen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:04

mrie schreef:
Zowel met touwhalster als bit trekt ze zo hard omdat ze voorop wil lopen dat ze alleen nog maar naar links kijkt en dwars op de weg gaat lopen. Als ze de kans krijgt wijkt ze naar links zodat mijn ruin en ik zo'n beetje van de weg af geduwd worden. Hoe kan ik dit op een zachte manier voorkomen.
Ik zou soms wel een tweede touw aan haar rechter kant willen hebben zodat ik een beetje bij kan sturen
.

Dat valt toch uit te proberen? Dat weet je of het werkt.

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:20

Nou, het lijkt me wat te gecompliceerd om en mijn eigen paard met een hand te sturen en het handpaard met een hand te sturen, omdat je daar dus niet recht boven zit heb je twee handen nodig.

Antheman

Re: Hoe neem je een handpaard mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:24

Als je teugels of touw tussen duim en wijsvinger hebt , en de andere kant langs je pink, heb je best wel wat "werkruimte".

Je zult of een touw onderlangs (halster of bitstukje) of bovenlangs, dmv de teugels moeten dragen. Aan jou de keus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:58

Vraagje: hoe lang hebben jullie de lijn van het handpaard? Hoe lang moet de lijn minimaal en hoe lang kan ie maximaal zijn?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:54

Ik rij met lang touwhalster van 3 meter. Zoiets dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:49

Oké, thanks!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:42

Ik heb er een van 2 meter, das soms nét te kort, ben nog op zoek naar een goed touw, zal er waarschijnlijk een van 2,5 m worden Dit is eigenlijk vrij kort, maar omdat ik veel langs de openbare weg rij heb ik het handpaard liever dichtbij me