Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ikke schreef:Ik mis nog steeds een heel belangrijk punt: Hoe lang kent zij het paard al en hoe heeft hij/zij zich in die tijd gehouden??
Ik heb een ex-manege paard gehad, ze was twaalf toen ik haar kocht, ongekeurd en ze is 29 geworden. Arthrose is inderdaad haar einde geworden, maar dat heeft pas het laatste half jaar opgespeeld. Daarvoor heeft ze nooit een stap kreupel gelopen, op die enkele keer na dat ze weer eens lomp gedaan had.
JenniferJane schreef:Hallo,
Een kennis wil graag een managepaard kopen deze heeft ze vanmid laten keuren en hij is niet door de buigproef gekomen.
De dierenarst zei dat er voor 50% kans is dat hij Artrose kan hebben of krijgen.(weet even niet precies)
Nu is ze aan je het twijfelen of ze hem nu wel of niet moet kopen.
Wat zouden jullie doen?

)...maar toen wist ik nog geen eens van keuringen af...was weg van die knol dus we kochten hem...hahahahaha...erg he!..maar nog nooit kreupel geweest!
) maar allemaal mankeerden ze wel wat. en ze zijn allemaal door de klinische en rontgenologische keuring gegaan. 1 is er gekeurd, alles goed, maar op haar 6e toch artrose in de knie geconstateerd.. hoe had je dat dan kunnen voorkomen?? ik geloof niet dat van schie de minste is waar jeje paard heen kan laten brengen.
sandr0 schreef:ikke schreef:Ik mis nog steeds een heel belangrijk punt: Hoe lang kent zij het paard al en hoe heeft hij/zij zich in die tijd gehouden??
Ik heb een ex-manege paard gehad, ze was twaalf toen ik haar kocht, ongekeurd en ze is 29 geworden. Arthrose is inderdaad haar einde geworden, maar dat heeft pas het laatste half jaar opgespeeld. Daarvoor heeft ze nooit een stap kreupel gelopen, op die enkele keer na dat ze weer eens lomp gedaan had.
Maar als je paardje op haar twaalfde beginnende atrtrose had gehad was ze ook niet door een byugproef heen gekomen. Als een buigproef al uitwijst dat er iets niet geod is waarom dan al beginnen met ellende
sandr0 schreef:ikke schreef:Ik mis nog steeds een heel belangrijk punt: Hoe lang kent zij het paard al en hoe heeft hij/zij zich in die tijd gehouden??
ik ga er dan ook van uit dat de keuring dor een vakbekwaam iemand gebeurt. En een buigproef is dan toch wel t minste waar ik een paard goed na wil zien lopen. Ik heb mijn paard alleen klinisch laten keuren en m daarna gelijk op laten nemen in de verzekering ( dit als vangnetje voor medische kosten)
Maar als je paardje op haar twaalfde beginnende atrtrose had gehad was ze ook niet door een byugproef heen gekomen. Als een buigproef al uitwijst dat er iets niet geod is waarom dan al beginnen met ellende
sandr0 schreef:ik ga er dan ook van uit dat de keuring dor een vakbekwaam iemand gebeurt. En een buigproef is dan toch wel t minste waar ik een paard goed na wil zien lopen. Ik heb mijn paard alleen klinisch laten keuren en m daarna gelijk op laten nemen in de verzekering ( dit als vangnetje voor medische kosten)
alex66 schreef:juist als een paard meerdere jaren probleemloos in de les loopt kan het een leven als recreatie paard ook wel aan
sandr0 schreef:alex66 schreef:juist als een paard meerdere jaren probleemloos in de les loopt kan het een leven als recreatie paard ook wel aan
toch niet als er al aan word gegeven dat t paard beginnende artose heeft????? Ik heb een paard met artrose gehad en t iend is geen pretje. dan kan je toch beter beginnen met een paard waarvan in ieder geval ( zover mogelijk) bekent is dat ie gezond is en dat je niet gelijk met problemen begint????