moeder en veulen elkaar herkennen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naresha

Re: moeder en veulen elkaar herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:25

nou dat is bij geen een paard het zelfde en moeilijk te voorspellen maar, mijn veulen is meer dan 4 maanden bij haar moeder weg geweest en nu lopen ze weer bij elkaar in.. toen ik ze weer voor het eerst bij elkaar in deden toen herkende ze elkaar wel.. de moeder die anders vrij dominant is die vond het wel oke maar ze was wel de baas maar echt rang bepalen dat deden ze niet dat was al wel duidelijk.. dus het kan maar hoeft niet... ik denk niet dat het veulen nog zal gaan drinken daar is hij/zij er te lang voor van af geweest!...

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:26

Mijn paard is nu bijna 5 en die herkent zijn moeder echt helemaal niet en zijn moeder herkent hem ook niet. Ze hebben zelfs een hekel aan elkaar.
Maar ik denk dat ze elkaar in zo'n korte periode niet helemaal vergeten en dat het best goed zal gaan samen.

zaira

Re: moeder en veulen elkaar herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:28

Mijn merrie en haar veulen zijn een jaar uit elkaar geweest en tussendoor heb ik ze 1x samen in de paddoc gezet en mijn merrie wilde HELEMAAL NIETS van haar veulen weten: bijten, trappen en dreigen. Mijn veulen ston din een hoekje te bibberen en we hebben haar maar snel terug gebracht naar haar stal. Na dat jaar waren ze vanaf de eerste minuut vriendjes en zijn ze onafscheidelijk. Als ik mijn veulen uit de wei haal en mijn merrie staat er nog dan gaat ze bijna door de draad en als ik ga rijden en mijn veulen staat op stal springt ze zowat over de deur. Minder natuurlijk maar wel goed dat ze vrienden zijn.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:34

Je gaat wel een groot risico nemen hoor! Om haar hengstveulen erbij in de bak te zetten. Zet ze gewoon om en om in de bak. Je wilt toch niet dat ze straks drachtig wordt van haar zoon?
Ik denk dat je jezelf dan goed voor je kop kunt slaan.

Dat risico is het toch niet waard?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:37

het is niet de bedoeling dat ze drachtig word van hem nee..maar mij leek het leuk en ook leuk voor hun 2 dat ze elkaar nu weer konden zien..en spelen enzo..
hij heeft er tot 10 maanden ook nog bij gestaan....

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:41

Arabian_Girl schreef:
het is niet de bedoeling dat ze drachtig word van hem nee..maar mij leek het leuk en ook leuk voor hun 2 dat ze elkaar nu weer konden zien..en spelen enzo..
hij heeft er tot 10 maanden ook nog bij gestaan....

Omdat jij denkt dat ze dat leuk gaan vinden?Het kan het wel eens anders gaan lopen.

ik hou erover op!

succes ermee!