Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MiRaHtJeUh schreef:Hooj,
Het beste is dat je de haren in de oren niet knipt in de winter (voor de wind en de kou wel te verstaan). In het voorjaar en de zomer, is dit echter wel noodzakelijk omdat het vuil dat in de haren hangt inderdaad in de oren terechtkomt en ontstekingen veroorzaakt. Het kan geen kwaad om het ook niet te doen, maar het beste is van wel.
Groetjes XXX

. Maar ik ben dan ook wel een pietlut wat dat soort dingen betreft

runningkawa schreef:Alleen de uitstekende plukjes eraf knippen.
Reden lijkt me wel duidelijk
En raar is scoorde bijna altijd een 8 voor de verzorging en die had gewoon haren in zijn oren
(en ook de tastharen nog)

carlijn83 schreef:Tsja, die haren zitten er zeker met een reden.
Maargoed, ik heb ook haar op bepaalde lichaamsdelen zitten, ook met een achterliggende oer-reden maar ik haal t er ook af![]()
Bij de wedstrijdpaarden haal ik het altijd weg. Paar daagjes voor de wedstrijd. Als ze een paar weken bij huis zijn doe ik het niet hoor.
Uitscheren vind ik eigenlijk t netste maar daar zijn de paarden het niet echt mee eens. Dus het uitstekende haar waar ik bij kan komen gaat er af!
. Beentjes, staart, hoofd en kaak, 3e oor vaak ook wel... Dan even voor de oren praampje erop en zo gebeurd!