Haren uit de oren wel of niet verwijderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chelsea82

Re: Haren uit de oren wel of niet verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:40

Je hebt gelijk.Die haren zitten er niet voor niets.Ik haal ook altijd wel die uitstekende plukjes weg.Maar de rest laat ik zitten.Als er niks meer zit komt er juist vuil in de oren en wat dacht je van die vervelende vliegjes.Lekker laten zitten hoor.

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:02

vind het wel sschattig die teddybeer oortjes
maar 1 of 2 dagen van te voren van me wedstrijd haal ik ze toch weg

MiRaHtJeUh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:13

Hooj,

Het beste is dat je de haren in de oren niet knipt in de winter (voor de wind en de kou wel te verstaan). In het voorjaar en de zomer, is dit echter wel noodzakelijk omdat het vuil dat in de haren hangt inderdaad in de oren terechtkomt en ontstekingen veroorzaakt. Het kan geen kwaad om het ook niet te doen, maar het beste is van wel.

Groetjes XXX

Whild

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:15

Ik word waarschijnlijk opgegeten als ik dat ga proberen..

Lekker laten zitten dus

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:59

Ik knip alleen de uitstekende haren af, maar scheer hem niet uit. Mijn pony heeft al grote oren in verhouding tot zijn hoofd, vind ik. Als ik het dan uitscheer heeft hij helemaal joekels, geen gezicht.
Bovendien lijkt het mij niet zo prettig om kale oren te hebben als paard zijnde...S'winters nogal koud, met de wind etc... en zomers met de vliegen...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:04

Tja, ik deed het nooit maar nu mijn paard met een hardnekkige oorontsteking kampt, heeft mijn DA aangeraden juist wel te knippen, zodat de gehoorgang zoveel mogelijk ventilatie heeft. Ik heb dus de onderkant behoorlijk gekortwiekt, ook in het oor.
ik moet er wel bij zeggen dat ik een zeer behaarde tinker heb.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:07

Bij paarden die dag en nacht buiten staan zeker niet doen! Alleen vieze plukjes kan natuurlijk wel maar zo veel mogelijk laten zit. Beschermt het oor van het paard...
Bij stalpaarden zou ik het ook niet doen, je zet hem buiten en het gaat ff regenen, heeft ie allemaal water in zijn oor, vind ie vast niet leuk.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:27

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:25

MiRaHtJeUh schreef:
Hooj,

Het beste is dat je de haren in de oren niet knipt in de winter (voor de wind en de kou wel te verstaan). In het voorjaar en de zomer, is dit echter wel noodzakelijk omdat het vuil dat in de haren hangt inderdaad in de oren terechtkomt en ontstekingen veroorzaakt. Het kan geen kwaad om het ook niet te doen, maar het beste is van wel.

Groetjes XXX

Het is noodzakelijk om het wel te doen (in de zomer), maar het kan geen kwaad het ook niet te doen, maar het beste is van wel
Owke

Nou sorry, maar ik heb nog nooit de haren echt uit de oren geknipt, ook bij de maneges waar ik gewerkt heb, en nog nooit heeft een paard wat ik heb mee gemaakt oorontsteking gehad daardoor.
Hoe doen zebra's enzo dat dan, vraag ik me af. Leven natuurlijk ook in een zanderige omgeving met veel vuil... Of wilde paarden, of paarden in Amerika bijvoorbeeld die een tijd in een kudde leven zo 'wild' mogelijk...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:16

[quote="Ineke2"] Mijn pony heeft al grote oren in verhouding tot zijn hoofd, vind ik. Als ik het dan uitscheer heeft hij helemaal joekels, geen gezicht.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:24

Knip knip. Als ik op wedstrijd ga, gaan ze er allemaal af!

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:26

vinden jullie het ook nog rasafhankelijk?

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:39

ik vind van wel. mijn hafje heeft van de heerlijke pluizige hafoortjes, en dat zou echt zonde zijn. bij een kwpn zou ik het me voor kunnen stellen, hoewel ik het waarschijnlijk zelf niet zou doen.

Afbeelding
zie hier haar uberschattige oortjes!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:40

Nee, ik zou een fries nog overal en nergens kortwieken om met mooie dressuurknotten en zonder sokken op wedstrijd te kunnen . Maar ik ben dan ook wel een pietlut wat dat soort dingen betreft

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:56

Toen ik mijn haflingertje kreeg had hij z'n oren ook helemaal uitgeknipt. Dat stond m erg goed moet ik zeggen. Ik vind het dus niet echt rasgebonden. Remember, ik ben wat dat betreft dus precies hetzelfde als jij. Ik zou alleen niet zijn manen eraf halen. Mijn hafje scheer ik in de zomer ook de benen en knip zijn oren uit enz.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:22

runningkawa schreef:
Alleen de uitstekende plukjes eraf knippen.
Reden lijkt me wel duidelijk

En raar is scoorde bijna altijd een 8 voor de verzorging en die had gewoon haren in zijn oren
(en ook de tastharen nog)

Hier net zo!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:25

Tsja, die haren zitten er zeker met een reden.

Maargoed, ik heb ook haar op bepaalde lichaamsdelen zitten, ook met een achterliggende oer-reden maar ik haal t er ook af
Bij de wedstrijdpaarden haal ik het altijd weg. Paar daagjes voor de wedstrijd. Als ze een paar weken bij huis zijn doe ik het niet hoor.
Uitscheren vind ik eigenlijk t netste maar daar zijn de paarden het niet echt mee eens. Dus het uitstekende haar waar ik bij kan komen gaat er af!

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:03

Ik heb nog niemand gehoord met een arabiertje

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:05

Ik heb nog niemand gehoord met een arabiertje

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:48

Ik scheer de oortjes van mn haf uit..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:57

Ik knip ze, mn pony heeft het niet zo op scheren.
Alleen de uitstekende plukken, de rest laat ik zitten. Bij zijn ras 'hoort' de binnenkant met haar te zitten. Zn oren zijn ook helemaal volgroeid met haren.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:02

ik knip de zijkanten een beetje bij en die pluk die uitsteekt, maar meer doe ik er niet aan. net als de neusharen, die knip ik af tot ze een cm of 2 lang zijn, korter niet..

ik vind het horen, haar op de kop. als je het netjes bij geknipt hebt vind ik dat meer dan zat, ik scheer niet alles bij, zijn voeten ook niet. vind ik onzin.. krijg er geen hoger punt voor

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:26

Ik knip alleen de uitstekende plukken uit mijn pony zijn oren!
Idd het zit er niets voor niets en als er helemaal geen bescherming is komt er toch allemaal zand in waaien...?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:14

carlijn83 schreef:
Tsja, die haren zitten er zeker met een reden.

Maargoed, ik heb ook haar op bepaalde lichaamsdelen zitten, ook met een achterliggende oer-reden maar ik haal t er ook af
Bij de wedstrijdpaarden haal ik het altijd weg. Paar daagjes voor de wedstrijd. Als ze een paar weken bij huis zijn doe ik het niet hoor.
Uitscheren vind ik eigenlijk t netste maar daar zijn de paarden het niet echt mee eens. Dus het uitstekende haar waar ik bij kan komen gaat er af!

Haha, eerste wat ik dacht!! Haha!!

Mijne is nu mooi geschoren. Maar ik kan het zelf niet, moet je echt voor met zijn 2en zijn.

Alle uitstekende haren knip ik trouwens. Snorharen ook! Staart scheer ik ook op.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:19

Shine is braaf hoor met scheren, kan ik in m'n uppie doen . Beentjes, staart, hoofd en kaak, 3e oor vaak ook wel... Dan even voor de oren praampje erop en zo gebeurd!