Voor en nadelen van chaps en laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:51

@Marije_jiplover: ik heb wel eens een tik van een paard gehad op m'n scheen, met chaps en had niet veel meer dan een flinke blauwe plek. Ligt denk ik aan de kracht waarmee je de tik krijgt, de plaats waar 'ie terechtkomt en wel/geen ijzers. Ik geloof niet dat laarzen/chaps veel uitmaakt.

Ik rij zelf met jodphurs en chaps, omdat de gemiddelde laars niet lekker zit. Laarzaen op maat laten maken was me een te dure grap en ik ben ook geen wedstrijd-dressuurruiter. Chaps kon ik redelijk op maat uitzoeken. Daarnaast kun je rijschoenen vaak een dagje gewoon dragen en je chaps meenemen, scheelt weer gesleep.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:52

GeJe schreef:
annepaardoes schreef:

Goh.. die verkoop ik ook en ik heb nog nooit klachten of opmerkingen over de plaats van de rits gehad. Zijn ze misschien wat te los waardoor ze draaien?

ik denk dat je mij verward met Wendel
Ik ben super blij met mijn chaps en heb er geen klachten over

Horsesandme

Re: Voor en nadelen van chaps en laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:53

K vind laarzen super zitten.. maar het nadeel is dat ik ze moeilijk uitkrijg... gelukkig bestaat de laarzenknecht

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:54

GeJe schreef:
annepaardoes schreef:

Goh.. die verkoop ik ook en ik heb nog nooit klachten of opmerkingen over de plaats van de rits gehad. Zijn ze misschien wat te los waardoor ze draaien?

heey

ik denk dat je mij verward met Wendel. Daarvan zat de rits niet goed ofzo.

Die chaps die jij ook verkoopt heb ik en ben er super blij mee. Kan me voorstellen dat je er nooit klacht over hebt gehad

groetjes annepaardoes

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:17

ik ben echt een laarzen gfan wel leren laarzen dan he..!!

ik heb met bijna alles gereden van rubberenlaarzen tot chas.
Maar de leren laarzen zijn voor mij het best.
ik vind dat het ook een hoop doet aan je houding en dat je verplicht beter been geeft.

chaps zijn ook wel relaxd om mee te rijden en it ookw el lekker alleen blijf ik lekker bij mijn leren laarzen..

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:24

Ik rijd met chaps, ik heb ze omdat ik zooltjes voor m'n voeten heb. Die dingen kunnen niet in mijn laarzen. Chaps zijn wel handig met uit en aan trekken, met laarzen ben ik langer bezig. (als ik ze uit moet doen) Met chaps 'voel' je zeg maar ook meer, je kan heel je voet zeg maar bewegen.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:46

Ik rijdt zelf met laarzen en dat zal ik ook blijven doen..
(denk ik )

Nadelen: In de winter heb je onwijs koude voeten,
In de zomer stik je uit je laarzen weg
Soms zitten ze zo vast dat je ze bijna niet uitkrijgt

Voordelen: Je loopt zonder op of om te kijken door de blubs en waterplassen.
Laarzen zijn op sommige momenten sneller uit te doen dan schoenen met veters.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:53

annepaardoes schreef:
ik denk dat je mij verward met Wendel
Ik ben super blij met mijn chaps en heb er geen klachten over

Klopt.... kon me ook al moeilijk voorstellen dat je hier problemen mee had.. zal de vraag dan ook maar even aan haar stellen...
[/quote]

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:55

Wendel schreef:
Die sluiting zit dus net aan de achterkant meer richting de binnenkant. Ik dacht dat dus mijn chaps draaiden onder het rijden maar een stalgenoor kwam er achter dat zij het ook heeft. Dus wie dit bedacht heeft ??

Nogmaals de vraag dan: welke merk gebruik je dan?

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:57

Laarzen zijn netter en steviger om mee te rijden. Maar als ik bijv op buitenrit ga, of als ik niet veel hoef te rijden of moet groomen leg ik gewoon chaps om

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:58

Met Chaps mag je WEL wedstrijden rijden. Zolang ze maar van gladleder zijn en zonder franje. Volgens mij is dit zo sinds maart 2005.

Ik heb vroeger laarzen gehad. Deze zaten niet lekker, ik zweette me de pestpokke en ik kreeg ze nooit uit. Toen deze ooit gestolen werden ging ik op zoek naar iets nieuws. Ik ben overgegaan op jodphurs en chaps. Eerst heb ik chaps van nubuck gehad maar die versleten heel snel. Daarna kreeg ik een paar gladlederen chaps.

Deze zijn afgelopen zomer helemaal afgeleefd en ik heb meteen een paar nieuwe gekocht.

Ik ga helemaal voor chaps en jodphurs. Ik kan zelf bepalen welke schoenmaat ik moet hebben in combinatie van de breedte en lengte van de chaps. Als het 1 versleten is kan ik gewoon het deel nieuw kopen. Ik hoef niet zoals bij laarzen meteen een hele nieuwe laars te kopen. Nee, voor mij echt geen laarzen meer.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:03

voordeel chaps: zitten heel lekker
nadeel: minder mooi en stevig.

voordeel laarzen: erg mooi, stevig.
nadeel: je moet ze op laten rekken als je been groeit
en ze zijn lastiger aan het uit te krijgen.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:11

Ik rij nog steeds elke dag met rubberen gevoerde laarzen, ze zitten niet super, maar wel goed genoeg. lere zijn me nu nog te duur, maar ik wil graag schoenen met leren chaps, maar jah heb ik geen geld voor en moet me ouders eerst maar zo ver krijgen.

Ik heb mijn enkel gebroken gehad en bij overbelastin doet ie zeer, dan is het heel erg pijnlijk me laarzen aan en uit te doen, daarom wil ik graag schoenen met chaps, maar dan welke zulke waar je ook wedstrijden mee kunt rijden

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:20

Ik rijd geen wedstrijden. En wat velen zeggen: Dat in de winter het heel koud is, en in de zomer bloedheet bij je voeten. Ik krijg ze ook moeilijk uit. Dus ik denk dat ik maar voor chaps ga.
Weet iemand wat de gemiddelde prijs ongeveer is voor chaps en jodphurs?

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:34

GeJe schreef:
Wendel schreef:
Die sluiting zit dus net aan de achterkant meer richting de binnenkant. Ik dacht dat dus mijn chaps draaiden onder het rijden maar een stalgenoor kwam er achter dat zij het ook heeft. Dus wie dit bedacht heeft ??

Nogmaals de vraag dan: welke merk gebruik je dan?

Daar was ik weer, zal direct even kijken welk merk ik heb hoor
Op de binnenkant staat op het etiketje jodfur. Op de buitenkant op het kliiteband staat usg. Volgens mij waren het dezelfde die ik had afgebeeld. Maar snappen jullie wel over welk stukje ik het heb?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:37

Chaps, in de zomer alleen de schoenen aan, en als ik klaar ben met rijden, chaps uit en verder lopen op de jodphurs. Ik kan niet rijden met laarzen. Vind ik niet fijn zitten. Chaps vind ik echt fijn zitten.