(Verzorg)paard bezoeken - Rijkleding aantrekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: (Verzorg)paard bezoeken - Rijkleding aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:26

Toen ik voor het eerst bij mijn huidige verzorgpaarden ging kijken had ik rijkleding aan, alleen geen rijlaarzen + cap. Rijbroek, lange sokken en stalschoenen. Waarom 'gewone' kleren aantrekken? Ik trek altijd een rijbroek aan als ik met paarden bezig ben, ik vind het helemaal niet opdringerig overkomen ofzo.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:33

Ík had niets afgesproken met mijn huidige bijrijdster eigenlijk... Maar ik ben er vanuit gegaan dat ze wilde rijden, dat is toch wat ik wil zien he

Ik heb alleen nog een mailtje gestuurd met: 'niet je cap vergeten he '

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:45

toen ik als 10/11/12 jarig meisje ging rondvragen voor een vezrogpony had ik mn gewone kleren aan, immers een shetje om te poetsen of een paard waar ik niet op mocht rijden vond ik ook prima
dus ga je bij een verzorgpaard kijken, dan is gewone kleren goed
ga je kijken bij een bijrijdpaad, dan rijkleren aan en cap/chaps/laarzen in de auto laten liggen

ik ging bij mn bijrijdpaarden kijken nadat ik bij mn eigen paarden was geweest, dus rijbroek (en mn ruitjessokken ) en stalschoenen aan, en mn chaps+cap in de auto
en idd zoals verwacht wilden ze me zien rijden, immers hoe kan je bekijken of je geschikt bent als hun bijrijder, als ze je niet op het paard hebben zien rijden
is tot nu toe altijd goedgegaan, ben altijd nog 'aangenomen'

maar is het niet duidelijk of je mag rijden dan gewoon gewone kleren, desnoods cap in de auto voor t geval ze je toch willen laten rijden

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:52

Toen ik voor het eerst bij mijn verzorgpaard ging kijken had ik m'n gewone kleding aan. Had wel m'n rijkleding bij me zodat ik me nog om kon kleden.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:24

Toen ik een keer bij en paard ging kijken had ik rijkleding aangetrokken. En ze vroegen ook of ik wilde rijden, want dan konden ze zien of het klikte. Zij hadden ook al andere mensen gehad die zonder rijkleding kwamen, maar er had duidelijk in de advertentie gestaan dat het ging om verzorgen + rijden, dus dat vonden zij erg storend.
Ik heb eigenlijk altijd rijkleding aan als ik naar de paarden ga, ook als ik alleen ga uitmesten of peotsen ofzo, anders gaan mijn gewone kleren ook allemaal naar paard ruiken, dat vind ik niet prettig. Dus ik denk dat ik altijd wel rijkleding aan zou doen, maar inderdaad, niet in vol ornaat met laarzen aan en cap in de hand het terrein op stappen.

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:38

ik deed altijd mijn rijbroek onder mijn spijkerbroek
kom je niet te voorbarig over en als ze wil dat je erop gaat heb je je rijbroek al aan.. dan is het toch mooi opgelost