Urielle schreef:Dit kan ook niet, maar als jij denkt een paard te kopen waar je mee wilt fokken en dit heb je duidelijk vermeld en paard blijkt achteraf niet drachtig te krijgen te zijn vanwege een lichamelijk gebrek, dan heb je idd kans dat je de koop kunt laten ontbinden.Oosterhoff, dat bestaat nou toch niet. Ik kan een zwarte toch ook niet terugbrengen omdat ik er achter gekomen ben dat mijn favoriete jury liever een schimmel ziet en nou voldoet hij niet meer aan mijn wensen?
Het ligt er maar net aan wat voor rechter je treft. Iig heeft de koper ten alletijde zelf een onderzochtsplicht en zal zij/hij moeten aantonen dat het paard dit gebrek al had. Niet laten keuren, al is het maar klinisch is erg dom. Zeker als je het paard totaal niet kent.
In het geval van de Ts, je hoeft 'm zeker niet zonder meer terug te nemen. Ookal eisen ze van alles en nog wat, je mogen ook niet zomaar op je erf bivakkeren, ivm huisvredebreuk.. Wat je verder gaat doen, ligt er maar net aan hoe jij je er persoonlijk over voelt. Paard terug nemen en zelf een goed huis zoeken, evt. voor minder geld terugkopen en dan de huidige kopers nog wel een keuring laten betalen, want wie weet wat zij er mee hebben gedaan?? Of permanent de deur dicht houden.
Mocht het tot een rechtzaak komen, probeer dan getuigen te vinden die evt. bij een proefrijden of verkoop aanwezig waren. Zoals heb je ze gevraagd of ze een keuring wilde, duidelijk vermeld dat het een paard met gebruiksaanwijzing is enz enz.

.
...ronduit schande.

Ik wens je heel veel sterkte hiermee