Dilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 08:44

@ rina: Het wisselt heel erg. Ik kan hem met de beweging in combinatie met regelmatig chloor erop redelijk houden. Alleen als de beweging minder word zoals nu en het regent twee dagen dan is het weer gebeurt. Als hij het heeft gaat het heel snel. Dan is met vier dagen de straal al erg aangetast. De hoefsmid komt regelmatig alleen we hebben afgesproken dat als hij het weer heel erg heeft dat we even wachten zodat hij dan nneit veel pijn heeft met het bekappen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 08:45

miriamrocky schreef:
karoliena schreef:
Houdne hoefschoenen de nattigheid en blub buiten dan? Anders zou dat eventueel nog wel een idee kunnen zijn.

ja als je ze netje op maat laat maken wel
en dan gewoon met de smit ( die de hoefschoenen maakt ) dat ze voor in de wei zijn dan maakt die ze iets anderds

Ga ik eens over nadenken, wil eerst even kijken of er een andere oplossing is want dat kost me bijna 100 euro per voet.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:10

Wat betreft het longeren.... als je de volte ruim genoeg houd is het vast niet erg om 1 keer per week of 1 keer per 2 weken hem 5 minuten ene kant en 5 minuten andere kant te longeren.
Maar doe het niet te vaak en niet te lang.
Wat betreft het voer, hij is inderdaad heel erg snel gegroeid he? misschien moet hij inderdaad nog iets extra's hebben en dan maakt het echt niet uit dat het een shetlander is.
De ene heeft gewoon meer nodig als de ander.
Maar er is wel gelijk wat betreft de voeten, als hij er pijn aan heeft of last van heeft zou hij minder graag willen lopen.
Misschien een keer iets 'leuks' gaan doen? bijvoorbeeld naar het bos ofzo?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:37

Nogmaals kan dus niet gaan wandelen, dus het bos is geen optie en dan nog heeft hij in het bos niks meer pit als thuis hoor, hij kijkt alleen wat meer om zich heen Vanafvandaag krijgt hij nog 300 gram extra horseflox, even kijken of dat wat uit gaat maken

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:53

Bewegen is altijd goed. Ik heb Uk(bijna 2, ivm haar knieen die sterker moesten worden) ook af en toe gelongeerd. Maar liever pakte ik haar naast de fiets, rechtuit lopen en gaan met die banaan(vaak hooguit een kwartiertje draven).

In de groei kunnen ze pittig eten gebruiken hoor. Uk red het ook niet op onbeperkt kuil, die krijgt ong 1/2 dravers brok er bij en is zeker niet te dik!

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:47

rina schreef:
Ik wil niet *piep* doen hoor, maar we hebben het hier over een SHETLANDER guys .

Ik heb dus ook over mini´s hoor, en ik denk dat de meeste mini´s eerder te weinig krijgen dan teveel of idd in verkeerde verhoudingen.
Al eens een ander wormenkuurtje geprobeerd?
Idd een boedonderzoek is misschien toch wel eens een goed idee, een jong dier zonder energie klopt niet.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:05

Ik heb zijn horseflox verhoogd met nog 300 gram extra.

Ik heb nog even overlegd met de smid en hij vond longeren in dit geval een goede oplossing. Heb hem net even in stap 5 minuten aan de longeerlijn gehad en snap er niks van maar een compleet andere pony! Wat een pit zeg, ik denk dat hij zich misschien verveeld heeft of zo, ik snap er niks van. Hij is trouwens ook een heel stuk slimmer dan we dachten.Na drie rondjes met iemand ernaast snapte hij al wat de bedoeling was. Af en toe ontplofte hij even en ging in een vlotte draf al bokkend lopen rennen. Hij luisterd zelfs al netjes naar het commando ho om weer te gaan stappen.

Ze worden prima ontwormd en bloedonderzoek had ik vorig jaar al over gehad met de dierenarts maar was niet nodig, hij kon geen enkele aanwijzing vinden dat hij iets zou mankeren en was kerngezond, dit jaar is hij tot dezelde conclusie gekomen.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:06

Goed zeg!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:08

Ja echt heel vreemd zeg. Zo ken ik hem echt niet