Moeite met concentreren, meer paarden die dit hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:23

Anouar15 schreef:
Anouar is in de bak ook niet vooruit te branden, hij is dus absoluut niet heet ofzo

In de kennismaking met Anouar vond ik hem juist een hele uitgebalanceerde indruk maken. ( In de Bit van een aantal jaren geleden stond eens een artikel van een dresseur uit spanje , hij vertelde daarin dat paarden door hem in een korte training gereden werden , en dat dit voor paarden zeg maar in het leervermogen uitdagender is)
Mijn eigen merrie deed ik altijd het meest plezier met een buitenrit en daarna in de bak wat oefeningen. ( vaak tijdens de buitenrit al gymnastiek)
Mijn merrie had het juist andersom , door overijverigheid kon zij zich niet vanaf het begin goed concentreren.

elkie

Re: Moeite met concentreren, meer paarden die dit hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:36

Mijn bijrijdpaard heeft ook een concentratieprobleem. Het lijkt wel niet zo erg als bij jou, vb in de wei loopt ze wel gewoon te grazen. Maar in de piste of op buitenrit moet ze alles gezien hebben. Ze is er ook niet bang van, ze wil het gewoon zien, op buitenrit betekent dat bijvoorbeeld dat ze links iets ziet, hup, hoofd naar links, draftempo daalt plots en als ik niet oplet en corrigeer loopt ze gewoon het pad af en er naar toe.
Ik doe voorlopig nog niet aan NH, maar ik wil iets dergelijks wel gaan proberen, of grondtraining, clickertraining of zelfs schrik- en obstakeltraining. Ik denk/hoop dat zulke dingen er op gericht zijn het paard jou als leider te laten zien en te leren focussen op de leider. Ik hoop dat dat dan ook helpt tijdens het rijden.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 13:37

Ik ga vanmiddag wat leuk oefingen met hem doen. Gewoon hele simpele dingen (niet erop) zodat hij ze heel makkelijk goed kan doen.

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:26

Anouar15 schreef:
Maar ik kan moeilijk om de twee passen even NH gaan doen

ghehe das ook niet de bedoeling, maar je kunt misschien wel voor het rijden doen, het lukt bij mij, je kan het altijd proberen..?!