Slim ? (handelaar) + tips aub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:15

Mijn pony komt ook bij handelaar weg! niks aan de hand! k snap dit topic niet helemaal

daydream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:26

Het Nederlandse en Belgische recht hoeven niet perse overeen te stemmen he (dit met die regelingen van terugbrengen) Maar volgens mij is het wel een europese Richtlijn, en dan zou het tot op zekere hoogte wel overeen moeten stemmen, afhankelijk van de richtlijn zelf , of die stricte termijnen stelt oid. Dit als aandachtspuntje

Miss_Maya

Re: Slim ? (handelaar) + tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:08

Chely schreef:
en is het wel slim om als 13jarige al een paard in te rijden....
Er komt best veel bij kijken!

Zelf heb ik veel les gehad, op toppaarden gereden e.d maar een paard inrijden....never nooit niet!

Besef ook dat je fjord ook ge-ent moet worden, gekapt moet worden, hij een GOED zadel nodig heeft...Weten je ouders veel van paarden, wat hun zullen je toch moeten helpen (zeker financieel)?

Ik besef zeker wat het allemaal inhoud , zoals ik zei hebben we er momenteel 8 lopen en ja ik word door men ouders geholpen .

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 21:09

Het gaat niet over de band enzo .
Maar of het wel slim is om een paard bij de handelaar te kopen zonder papieren enzo en graag wil ik daar advies over .
Omdat ik veel hoor zeggen , mijn paard dit (komt van de handelaar) , mijn paard dat (ook v d handelaar).

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:04

mijn paardjes staan in pension bij een handelaar. die man is 82, en doet zelf ook niet meer met de beestjes dan voeren. ik pets ze af en toe, en jonkies leer ik de eerste dingen. de oudere rij ik ook in. het feit dat een handelaar alleen voert zegt niks. oze pensionhouder doet ook niet meer, maar de paardjes zijn gezond en tevreden. het is makkelijk te zien wat voor iemand je voor je hebt. en dat hij geen papieren heeft, maakt niet uit. een paspoort en/ of entingsboekje zou ik er wel bij willen...

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:13

Papieren zijn alleen maar belangrijk als je met je paard wil fokken dus bij een ruin doet het er al helemaal niet toe of hij papieren heeft. Op papier kun je niet rijden en het zegt helemaal niets over de gezondheid van je paard. Als je de ouders van een paard kent kun je misschien het karakter iets meer inschatten maar ook dat zegt helemaal niets. Van bekende dekhengsten heb je altijd mensen die zeggen dat de nakomelingen geweldig zijn en anderen die zeggen dat het vreselijke beesten zijn.

Hooguit kun je zeggen dat degene die dit paard gefokt heeft daar niet zo zorgvuldig over heeft nagedacht.

Er bestaat natuurlijk een kleine kans dat het paard wel papieren had maar dat hij is afgekeurd of dat ze willen liegen over de leeftijd. Maar dit kan je net zo goed overkomen bij een particulier als bij een handelaar. Aangezien je bij verborgen verbreken je paard kan terugbrengen denk ik niet dat de kans groot is dat dit gebeurd.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:43

www.bmstables.nl staat ook een leuke Fjord.
En hij heeft wel een paspoort en is gechipt.

Papieren maken idd niet uit, wat lindsey ook al zegt.
Veel plezier met je nieuwe pony!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:42

Oke bedankt !!!
Die fjord heb ik ook op een verkoopsite gezien , ik vind 'm wat te oud

StalDoorstap

Re: Slim ? (handelaar) + tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:18

Bedankt Marrie leen!
En Odwin heeft ook nog een goed papier!

Achos, is Odwin te oud met zijn 11 jaar?

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:29

ik wil een paardje onder de 8 srr