Paard brengt schade aan.word dit vergoed door WAverzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:35

Als dat waar is, dat ze alles betalen terwijl de eigenaar vd trailer stuurde dan gaan er binnenkort heel wat"geleende" trailers stuk!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 18:30

amondi schreef:
Als dat waar is, dat ze alles betalen terwijl de eigenaar vd trailer stuurde dan gaan er binnenkort heel wat"geleende" trailers stuk!

Hoezo??

En het gebeurde al toen de moter werd ze gestard en we reden nog geen meter toen zijn we meteen weer gestopt

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:33

bij mij is ook alles vergoed 2x zelfs
1 x was me paard aangereden en in die auto zat een deuk en de koplamp was kapot

en de 2de x wer die helemaa gek en is overal doorheen gerend waaronder 4 auto`s en een trailer en 2 hekken
dus ik denk dat dat ook wel vergoed word

groetjes amanda

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:44

Bij mij komt er volgende week maandag een expert naar het zadel kijken en naar aanleiding van zijn rapport wordt besloten of het vergoed wordt.Niet alles wordt dus zomaar ff vergoed......

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:56

amondi schreef:

Ik weet niet of dat waar is dat ze alles betalen. En in welk geval de eigenaar van de trailer zelf stuurde?? die opmerking kan ik niet zo plaatsen.
De verklaring van de oorzaak van de schade en de schade van de trailer worden wel degelijk met elkaar in verband gebracht.( de schade werd getaxeerd) en de ( Cabrio ) trailer was niet meteen inzetbaar.
De eigenaar van de trailer stelt je aansprakelijk Al met al denk ik dat het schijnbaar makkelijk lijkt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:25

Maar hoe kan de eigenaar TS aansprakelijkstellen? Op welke grond?
Het was haar trailer, zij reed, zij gaf toestemming om dit paard erop te zetten, haar eigen paard stond er ook in..... Welke onrechtmatige daad heeft TS dan gedaan?
Die heeft NIET de trailer zonder toestemming gepakt, die heeft NIET haar paard stiekum geladen, die heeft NIET een verkeersfout gemaakt, nee alles is verlopen onder toezicht van de eigenaar en zelfs terwijl de eigenaar de volle verantwooring had.

Vandaar mijn opmerking, als deze schade toch vergoedt gaat worden door de AVP dan meld ik een eventuele schade aan mijn trailer ook, dan had ik het paard van mijn vriendin in de traielr ipv mijn eigen paard, makkelijk zat.

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:52

Princess schreef:
ik weet niet in wel topic jij leest dat het mijn verzorgpaard is? want ik heb geen verzorgpaard :S , en ja mijn paard heeft behoorlijk staan springen op die trailer en ging liggen, de stangen zijn wat verbogen en vermoedelijk is de wielas beschadigd

Jij zegt :"zie mijn andere topic..paard gaat liggen in trailer! Dus ik kijken zie ik een verhaal van ene LIESJE oid! Over haar verzorgpaard!!!!!! Gaat dit om jou paard en is je LIESJE je verzorgster??????? Sorry dan heb ik hem verkeerd begrepen..........maar dit wekte bij mij wat verwarring!

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:50

amondi schreef:
Maar hoe kan de eigenaar TS aansprakelijkstellen? Op welke grond?
Het was haar trailer, zij reed, zij gaf toestemming om dit paard erop te zetten, haar eigen paard stond er ook in..... Welke onrechtmatige daad heeft TS dan gedaan?
Die heeft NIET de trailer zonder toestemming gepakt, die heeft NIET haar paard stiekum geladen, die heeft NIET een verkeersfout gemaakt, nee alles is verlopen onder toezicht van de eigenaar en zelfs terwijl de eigenaar de volle verantwooring had.

Vandaar mijn opmerking, als deze schade toch vergoedt gaat worden door de AVP dan meld ik een eventuele schade aan mijn trailer ook, dan had ik het paard van mijn vriendin in de traielr ipv mijn eigen paard, makkelijk zat.

oh ja ik snap hem, Nou weet ik niet hoe dit zich verhoudt , want is dit een risico van de eigenaar als hij iets uitleent? Zo heeft onze verzekering toen niet op onze claim gereageerd. ( maar uiteindelijk de kern van de situatie blijft gelijk jouw paard maakt een trailer van iemand anders kapot) ik ben benieuwd hoe dit verzekeingstechnisch afloopt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:57

Maar wat als je een kind meeneemt in de auto en die moet overgeven? Daar kan je de ouders toch ook niet voor aanspreken?
Had je niet zo dom moeten zijn een misselijk kind mee te nemen.

Van dit paard was bekent dat hij amok maakt op trailers.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:10

Als de eigenaar van de trailer zelf niet had gereden, maar de trailer wel gewoon had uitgeleend, is het ook voor háár rekening. (begreep ik van de verzekering) Zelfde als jij je auto uitleent en diegene er een botsinkje mee heeft; is ook voor jouw rekening.
Ben benieuwd wat er uit komt! (wat dat betreft leggen verzekeringen ook geen duidelijke lijn; sommige doen het wel, sommigen niet. Weet niet of er voorwaarden zijn of dat het aan je aantal verzekeringen daar ligt o.i.d.)

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:09

de verzekering vergoed het!!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:10

florentijn schreef:

Jij zegt :"zie mijn andere topic..paard gaat liggen in trailer! Dus ik kijken zie ik een verhaal van ene LIESJE oid! Over haar verzorgpaard!!!!!! Gaat dit om jou paard en is je LIESJE je verzorgster??????? Sorry dan heb ik hem verkeerd begrepen..........maar dit wekte bij mij wat verwarring!

dat is niet mijn topic, ik had en ander topic geopend, deze is gesloten omdat er al een topic van was, snap je m?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:38

fijn dta de verzekering het vergoed
maar dit zal wellicht per verzekering en per ingediende claim weer verschillen
anders kan ik de schade aan de trailer van mn ouders wat t paard van mn vriend & mij heeft gemaakt ook proberne vergoed te krijgen(die heeft als 1,5 jarige bij het ophalen na het kopen een uur staan stuiteren, beide buizen er uit geschopt en deur kapot+sluiting verbogen en binnnekant rubber bekleding gesloopt)

maarja t paard is van mn vriend&mij samen, en de trailer is van mn ouders, denk niet dat ze daar in trappen

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:14

ben ook bang van niet, maar kan het altijd proberen en anders op de verzekering van de trailer?als jullie die hebben

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:16

Princess schreef:
florentijn schreef:

dat is niet mijn topic, ik had en ander topic geopend, deze is gesloten omdat er al een topic van was, snap je m?

Ik heb em door!!!!!!! Sorry!!!!!