Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Oscar schreef:Rianneke, met dat laatste ben ik het niet helemaal eens
Een dik bit hoeft niet perse zachter te zijn dan een wat dunner bit.
Het gaat nl. ook om hoe de mond van een paard gevormd is. Sommige paarden hebben niet genoeg ruimte in hun mond om een dik bit te kunnen 'plaatsen' en dan werkt het alleen maar averechts.

venusjah schreef:@ Jus_dOrange , bedankt voor de foto en informatie! Mijn vriendin rijd met zo'n bit. Spijtig dat zo'n bit niet op dressuur mag. Ik denk dat ik de dubbelgebroken D-trens met bol tussenstukje ga kopen.

Ook is het toegstaan om met een mexicaanse neusriem te starten , mocht je dat interesseren 
Ik wil liever niet meteen een ijzeren geval in haar mond stoppen , dat vind ik nou net niet vriendelijk (maar dat is mijn mening natuurlijk
)

beukiej schreef:Je hebt van die bitten waar allemaal gaten zijn ingeboord.. Doet niet ectra zeer in de mond ofzo.. Hierdoor is het lichter en valt het niet ineens zo zwaar in de mond..
venusjah schreef:Zonder bit & met kneveltrens mag ik niet op wedstrijd. Dus is geen optie, en is een kneveltrens niet hard in de mond?
beukiej schreef:Je hebt van die bitten waar allemaal gaten zijn ingeboord.. Doet niet ectra zeer in de mond ofzo.. Hierdoor is het lichter en valt het niet ineens zo zwaar in de mond..
je kunt ze in enkel gebroken of dubbel gebroken krijgen of met een koperen rolletje er tussen. De fulmertrens heeft als extra dat de ringen die bij een kneveltrens vast zitten aan de scharen nu gewoon kunnen draaien. zeg maar zoals bij een gewone trens
Deze trensen liggen ook mooi stil in de mond is mijn ervaring.
btw , hij is aangekomen vandaag hé