Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laulau85 schreef:heb je een rubbere tussenschot?
Wij hebben om die reden expres een houten tussenschot erin gezet. Deze komt echt tot de bodem dus ze kunnen er niet onder schieten. Ook veiliger als er een paard naast staat want dan kan hij deze niet raken.
Je trailer wordt er wel een stukje zwaarder door en bij het schot omzetten heb je een paar sterke armen nodig. Maarja dat heb ik er wel voor over als je ziet wat er kan gebeuren bij verkeerd gaan liggen.
Sjonniej schreef:Aangezien je zegt de laatste tijd, zet je haar dan met een deken op de trailer??
Mijn oude pony liet zich ook vallen als hij een wat dikker deken op had. Alleen een fleecedekentje ging goed, maar met een ander deken op liet hij zich ook tegen het schot aanvallen.
pantarhei schreef:Ik denk dat je paard zijn evenwicht is verloren tijdens een van de laatste ritten voordat die dit gedrag is gaan vertonen en geen vertrouwen meer heeft in de trailer. Lijkt me een probleem dat je alleen met veel rust en geduld moet oplossen, bij voorkeur door een deskundige op dit gebied. denk hierbij aan Marijke de Jong (paardenbegrijpen.nl) of Balingehof. Succes
Liggend heb je ook veel minder kans op blessures
KiWiKo schreef:Tja, als hij verder niet als een imbiciel om zich heen gaat slaan zou ik hem lekker laten liggen
Geeft helemaal niks, er zijn wel meer paarden die dat doen, en als ze verder gewoon braaf de wagen op gaat, zal ze waarschijnlijk dit liggend als het fijnst aanschouwen.
Ik zou haar dan dus niet dwingen om te blijven staan Liggend heb je ook veel minder kans op blessures

KiWiKo schreef:Tja dan misschien toch alleen vervoeren in de twee paards, heeft ie genoeg ruimte.......