paard lust eten niet als er fenegriek door zit, hoe geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 08:21

Ik ga vanavond het eea proberen, ik ben benieuwd!
Hij is ontzettend gek op zijn biks maar met de fenegriek erdoor spuugde hij het gewoon weer uit en zijn bak gooide hij van kwaadheid op de grond. Zo vies vond hij het.

Ik ga het vanavond met appelmoes proberen en wil hij dat ook niet, dan probeer ik morgen stroop.

Bedankt voor de tips!

Matthanja

Re: paard lust eten niet als er fenegriek door zit, hoe geve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 08:26

laartjuh schreef:
Is je paard niet toevallig verkouden?

Nee, hij is niet verkouden. Het is ook een hele andere hoest. Heel droog en na 1-2 keer hoesten is het weer over. Ik denk zelf dat het misschien wel een opkomende allergie is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Ik dacht eerst dat het door zijn hooiruif kwam, maar die heb ik nu heel laag gehangen en het is wel minder geworden, maar hij hoest nog steeds wel wat.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 08:37

Wij voeren eigenlijk altijd Fenegriek, eerlijk gezegd vind ik hetzelf lekker ruiken en het paard heeft er ook geen probleem mee. Jouw paard geeft echt wel heel duidelijk aan dat hij boos is, Mattanja! Schitterend, ik mag dat wel.

Maar er vragen hier mensen ook waarom je het zou voeren als ze het niet lekker vinden. Gewoon om te voorkomen dat ze gaan hoesten, zeker als ze 's nachts op stal staan. Het is al een heel oud en bekent kruidenmiddel en het werkt prima.

Ik zou eerder zeggen, waarom voer je het niet?

LindaJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 08:41

Probeer eens hele fenegriekzaadjes te voeren in plaats van poeder. Mijn paard wilde het poeder ook niet, maar de zaadjes likte hij altijd zo op zonder dat ik het ergens doorheen hoefde te mengen.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 08:51

Mijn paard krijgt dat spul ook, dat is van de paardendrogist toch?? Nouja, mijn paard eet het gelukkig wel, maar die is ook zo eigenzinnig als de pest en met vorige medicijnen wou ze het gewoon niet eten. Toen hebben we het eerst geprobeert met limonade in zo'n spuitje en dan in de mond, dat slikte ze wel door, maar daar werd ze zo vervelend van, omdat haar op zich wel gedwongen wordt het te nemen. Toen hebben we het gedaan met van dat pulp en toen deed ze het super! Dat is helemaal niet duur of zo, gewoon beetje brok in een emmer, water erbij even wachten en dan die poeder erdoor. Ze proeven het nauwelijk die poeder en eten het dus zo op. Het is trouwens niet iets waar ze nog meer energie van krijgen, dit is meer gebruikt voor buikvulling. De meeste paarden eten het goed, omdat het zoet is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:11

Of iets van kruidenmuesli, dat vindt ieder paard onweerstaanbaar volgensmij. Gewoon een beetje uitproberen in kleine beetjes, je
zult vanzelf doorhebben wat de beste optie is.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:19

Ik heb trouwens al heel lang geen Fenegriek gevoerd. Toen mijn merrie dragen was keek ik toevallig op de verpakking, en daar stond toen op: niet voeren aan dragende of zogende merrie's. Ik dacht dat het een natuurproduct was, maar ik dacht tsja dan voeren we het maar niet.

Daarna nog wel eens op andere verpakkingen gekeken, en ik moet eerlijk zeggen dat het niet overal opstaat. Maar sinds dien ben ik wat voorzichtiger in bijvoeren. Mijn paard krijgt momenteel Maxh als aanvullen, doet ie t heel goed op en smaakt (ja ja ook zelf eerst geproeft) ook heel lekker !!