mistachterlicht verplicht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:53

Vreemd zeg, misschien omdat die van ons opnieuw gekeurd is en nieuwe papieren heeft dan?

staat er bij bouwjaar "1977"?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:00

Denk het wel gewoon. Er zat nog geen kenteken bij dus daarvoor is hij opnieuw gekeurd en we hebben nieuwe papieren gekregen, ga het in ieder geval even verder uitzoeken want dat scheelt een hoop geklus

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 22:14

Ik heb gelezen op de site van RDW dat het niet verplicht is voor trailers van ouder dan 1998. Maar een week of wat geleden hadden ze het erover bij "Blik op de Weg" dat het per 1 juli 2006 verplicht is. Dus of de site is niet bijgewerkt, of die man heeft het verkeerd. Maar nu weet ik het dus nog niet.....

wsundayl

Re: mistachterlicht verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:10

Voor alle trailers ouder dan 1 januari 1998 en met kenteken is het niet verplicht. Alle trailers jonger dan die datum wel.
Alle aanhangers en trailers zonder kenten moeten verplicht een mistachterlicht.

Indien het trekkende voertuig geen mistachterlicht heeft hoeft dit op de aanhanger/trailer/caravan ook niet te zitten.

Bij de meeste trailers zit er al vanaf 97 een mistachterlicht op. Probleem is echter de aansluiting op de auto, indien het een 7-polige aansluiting betreft.
Wat nu vaak gebeurt is is dat men het lampje van het mistachterlicht eruit gehaald heeft omdat deze anders constant zou branden. (bij de auto is ie aangesloten op pool 2 van de trekhaak en omdat dit een constante stroomdraad is blijft ie continue branden).
Laat dit testen bij een goede garage.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 11:19

wsundayl, dit is dus hetzelfde als op de site van de RDW staat. Ik ga hier dan ook maar vanuit. Als ze me toch eens aan zouden houden, kan ik me altijd op deze site beroepen. Zij horen ten slotte zulke gegevens up to date te houden.....

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:46

pjew.. gelukkig maar, want die van ons ( bouwjaar 1993) heeft geen mistlicht en onze auto heeft er ook geen een ( dat zou pas problematisch worden)