Muis op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Muis op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:34

Wij hebben inmiddels 4 stal katten maar nog steeds zie je nog wel eens een muis lopen.Vorig jaar was het echt heel erg{kwam omdat het buiten erg nat weer was en de muizen graag wilden schuilen }Toen heb ik muizen valletjes gezet in mijn kast en er zat geregeld 1 in.Als ik 1 in de box van mijn pony zie lopen roep ik de stal hond en dan is de muis ook van de aarde verdwenen.Ik heb nu geen overlast van ze dus laat het maar zo.Ik moet wel zeggen dat ik alle eetbaren dingen tegenwoordig in plastic bakken heb staan in mijn kast nadat ze vorig jaar van mijn cap een muizewoning hadden gemaakt en de voering dus geheel weg gevreten was.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:38

Tja, op een boerderij lopen muizen rond, dus waarschijnlijk bij ons ook. Ik heb al mijn spullen in een afgesloten metalen kast, dus daar kunnen ze niet bij. We hebben een stal kat en mij jacky's vangen er ook nog wel eens eentje. Ik kan me er niet zo heel erg druk om maken

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:39

Ik heb zo'n muizenval die dichtklapt, zonder dat de muis doodgaat, zo'n soort kooitje.. Wel zo diervriendelijk, en dan zet je em gewoon in het veld ergens uit
Vergiftigen is echt de ergste dood die je zo'n beestje kan geven, langzaam en pijnlijk doodgaan, neej, zou ik niet doen..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:51

Wij hadden een paar maanden terug plots een imménse plaag, nadat de mesthoop opgehaald was. Volgens mij zaten ze daar onder ofzo?
In elk geval, ik was geen fan van gif omdat er nogal veel wilde katten rondzwerven - die dus niet in de stal komen en daar dus ook niets vangen Ik had een schaaltje met ongezwollen bietenpulp in de gang gezet, en daar heb ik er wel wat mee vermoord (pulp zwelt in buikje van de muis en valt dood), Memuska heeft er op drie weken ook vijf vermoord Voor haar stal staat een emmer, en vermits Memuska niet proper kan eten valt er altijd wel wat voer in die emmer. Muisje kruipt in de emmer voor het voer, maar kan er niet meer uit en sterft. Goedzo merrie!!
Een maand terug heb ik dan een kitten opgehaald, in het begin scheen het niet te werken want de muizen aten doodleuk de Whiskas op Nu begint hij volgens mij naar kat te ruiken, ik heb iig al een dikke week geen muizen meer gezien en ook geen muizenstr*ntjes gevonden.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:04

Gif strooien ben je er zo vanaf . Wij hebben een keer gif neergelegt en binnen een week was die behoorlijke dosis al op ... Nu hebben we niet veel last meer van muizen .

_revanche_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:13

Hier hadden we ook altijd veel last van muizen. Maar sinds 4 of 5 jaar heb ik weer de 2jonge katten en sinds we die weer hebben, hebben we geen muizen meer in de stal. Wel vangen ze, ze in het bos en dan leggen ze die 's nachts voor de deur weg, lekker als je 's morgens buiten komt

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:22

vlasta schreef:
maar aan de andere kant vind ik het ook zielig om zo'n muisje dood te maken.
paarden en muizen tja dat hoort eigenlijk wel een beetje samen vind ik

Als ze alles kapot knagen zijn ze opeens niet zo lief meer hoor
En van een muizenval merkt de muis zelf niet zo veel; het is net als een mollenklem, het beestje is dood voordat hij ook maar iets door heeft. Het is alleen best smerig om al die muizenlijkjes op te moeten ruimen
En eventueel kan je altijd zo'n muisvriendelijke val kopen waarbij de muis in een kooitje gevangen zit. Daarna kan je 'm weer uitzetten in het bos ofzo. Enige nadeel is dat je op en neer naar het bos kan blijven gaan als er eenmaal gezinsuitbreiding is geweest...
Zelf hebben we een aantal stalkatten en ik moet zeggen dat dat ideaal is; ze eten alle ongewenste muizen, ratten vogels etc. op en ze zijn heel aanhankelijk (dat hoor je idd niet vaak van katten, en al helemaal niet van 'wilde' katten )

viva_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:14

wij maken vaak de gaatjes dicht met betton.
(de ruimte valt vrij goed te overzien)
en muizen & ratten gif, we hebben ook wel eens ratten gehad
die kwamen uit het bos ofzo (wij zitten vlakbij een stukje bos), en die lagen dan dood in stal, ooit ging er 1 langs me voet, ik heb nog noot zo hard gegild. maar het zijn echt van die rioolratten nog groter dan me hand, de volgende dooie maak ik wel een foto van
en muizen vinden we vaak verzopen in de waterbakken, en zomaar op de grond enzo. of geplet door de paarden zelf in de boxen.

maar wij hebben een soort kruipruimte onder de stal maar gevuld met zand, dus we zullen altijd last van ongedierte blijfen behouden.
die muizen vind ik niet erg, maar die ratten wel..

dus wen er maar aan haha.
en ik vind het niet zielig, er komen er steeds meer, en ze knagen alles stuk! en alles word goor enzo..
zo lopen over ieder krukje , ton, kastje, noem het maar op.
je kan er flink ziek van worden als je een broodje neerlegd waar een muis heeft gepist.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:54

Ik ben bang, dat muizen er altijd zullen zijn. Dan is het niet in je stal, maar erbuiten..
Muizen blijven, of je nou gif neerzet, vallen, of wat dan ook...

Maar zo lastig zijn ze toch niet? Als het voer veilig in tonnen zit? Ze eten het voer niet uit je paard zn voerbak hoor

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:23

Haha voor het voer vrees ik ook niet maar wel voor mijn spulllen, ik heb vaker meegemaakt dat ze mbv mijn spullen een prachtig nestje maakten Ze hadden zelfs gaten geknaagd in mijn zadel, en mijn singel hadden ze doorgeknaagd Ik denk dat het toch maar ff een heerlijke gifportie wordt voor ze

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:29

Opletten dat juist omdat er zoveel andere roofdieren zijn, die de vergiftige muizen niet eten.. En juist roofdieren pakken verzwakte muizen.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:27

MissEvil schreef:
Ze eten het voer niet uit je paard zn voerbak hoor

Wedden van wel
Heb het zelf gezien, muis kroop steeds in de voerbak en nam een brokje mee at die op en ging er weer 1 halen en zo een aantal keer. Totdat ik ons pap erbij heb gehaald

M'n paard gaf er trouwens helemaal niks om...ze wachtte zelfs elke keer tot de muis weer uit de voerbak was

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:34

wij hebben ook last van ratten..... al het eten heb ik in tonnen maar in mn hooi/stro en in mn pakken vlas nestelen zich wel..
de klusjesman op stal heeft al voorgesteld er rattengif neer te gooien, maar ik vind het maar een eng idee, wat als er per ongeluk een korreltje of wat in mn hooi terecht komt doordat die besten het verslepen etc...
misschien moet ik het idd maar eens proberen met rattenvallen

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:56

Muizen hadden we vorig jaar, nouja paar muizenvallen neergezet en nu zijn ze allemaal weg (als het goed is )
Maar nu hebben we 1/2/meer? ratten op stal, dat vind ik pas erg
ze maken de pakken vlas kapot en ik heb zo'n fles lijnzaadolie bij het voer staan, die hebben ze vanacht helemaal kapot gemaakt , dus de lijnzaadolie lag overal, en overal stukjes plastic enzo..
Mn pa heeft zo'n grote rattenval dus die zetten we binnenkort neer

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:32

Muizen heb je altijd op stal. Of je katten hebt of niet. Je kunt voorkomen dat er een plaag komt door muizengif neer te zetten. Een goed middel is Rattox. Ook gescickt voor ratten. Bij ons hebben ze eens door de deksels van de voertonnen heen gegeten.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 13:52

Rattox heb ik nog thuis staan, dat zijn toch van die paarse korreltjes? Ik zit er niet echt op te wachten dat ze alles aanvreten. Muisjes zijn lief, maar niet op stal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:19

heeft er niemand die je kent een jachthondje dat ook daadwerkelijk beestjes vangt?
dat is echt ideaal. ik heb er ook eentje (jackrussel) hij pakt hier alle muisjes en ratten en maakt ze af. ook onze katten hebben regelmatig een muisje maar die komen uit het veld volgens mij.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:21

Mijn bijrijdster heeft een jachthond, ik zal haar wel vragen om haar hond los te laten in de stal Alles valt te proberen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:34

0ojannekeo0 schreef:
heeft er niemand die je kent een jachthondje dat ook daadwerkelijk beestjes vangt?
dat is echt ideaal. ik heb er ook eentje (jackrussel) hij pakt hier alle muisjes en ratten en maakt ze af. ook onze katten hebben regelmatig een muisje maar die komen uit het veld volgens mij.

Inderdaad, honden (Jack Russels) werken beter als katten. Ook wij hebben er 2 op stal lopen, is net georganiseerde misdaad. De ene jaagt de muis op, de ander staat klaar om hem op te vangen. Onze stal is vrijwel muisvrij.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:09

Neonlight schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Inderdaad, honden (Jack Russels) werken beter als katten. Ook wij hebben er 2 op stal lopen, is net georganiseerde misdaad. De ene jaagt de muis op, de ander staat klaar om hem op te vangen. Onze stal is vrijwel muisvrij.

Die van ons ook. Door de Jackies..
Gister zag ik dr alleen weer een lopen, maar ze hebben toch weinig te snaaien, het voer zit in een ton enzo.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:10

Onze katten doen het anders prima hoor, ze gaan met z'n allen achter één muisje aan... ik zou bijna medelijden krijgen met alle muisjes

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:38

Ik vind het eigelijk zielig voor die muizen.......
Maar toen de stalkatten een tijdje de hort op waren werd ik gewoon geboycot door de muizen!

Ze bleven gewoon in de kantine zitten, heb er fotos van, en als er dan klanten kwamen liepen ze tegen de muur omhoog en lieten zich vallen op de bar!
Ik gilllen- klanten weg hahahaha.

Prachtige dekens helemaal kapotgeknauwd.
Overal zaten ze aan, zelfs aan de pakken hagelslag.
Mijn papieren helemaal kapotgereten.........

Maar gif?
Ik vind het maar niks.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:22

bij ons zijn de muisjes een deel van onze stal, we hebben er eigenlijk niet zo ontzettend veel last van.
Als het er te veel worden zetten we een muizenvalletje neer, en dan is het aantal met een weekje gedaald. No problem.

Ik bedoel, je kan een stal nooit helemaal uisvrij houden, de paarden morsen van hun voer en dat lokt de muizen weer aan. Waarom is het zo'n probleem als er muizen op stal zijn dan? (en dan nog wel gewoon 1..) gezinsuitbreiding is natuurlijk vervelend, maar als het er echt te veel worden heb je geneog middelen om naar te grijpen.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:22

Bij ons op stal hebben ze 2 springerspaniels en een daarvan is een hartstochtelijke muizenjager. Werkt echt uitstekend. De muizen denken eest 10x na voor ze bij ons op stal komen wonen en de hond heeft de hele dag beweging (ookal zijn er geen muizen, hij is de hele dag op zoek)

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:25

Vroeger aten onze katten ook muizen. Sinds ze bij de buurvrouw blik voer krijgen hebben we weer heel veel muizen!
Nu werken we met van die groene blokken, daar gaan ze ok gestrekt van..
Met een schep zijn hersens inslaan is ook een optie