Hele Dikke Staart..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:05

Sjonniej schreef:
Ik bedoelde eigenlijk achteruit een heuvel op....

Typfout doordat ik 100 dingen tegelijk wil doen.

hahaha, oke !

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:08

Houden zo die staart! Het is een juweel dat je paard siert!

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:15

Ik zou het echt niet scheren! Ik had een pony met een super mooie volle staart tot ze zomereczeem kreeg... ze had bij de staartwortel een groot deel van d'r staart afgeschuurd en het stond echt verschrikkelijk!!! En bovendien duurt het superlang voor de staart weer lang is, stel dat je het toch niet mooi vindt??? Voor wedstrijden, demonstraties etc. zou je beter in kunnen vlechten. Ik doe altijd de avond van te voren een bandage om de staart (wel heel strak, anders zakt 'ie uit) zodat de volgende dag op wedstrijd alles 'plat' blijft liggen, dan komen de billen van je pony ook al veel mooier uit.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:35

Moet je zeker doen! Mijn paard heeft ook een volle staart en is vrij smal van bouw, door de staartwortel aan de zijkanten te scheren komt dr achterkant veel beter uit, terwijl je wel een dikke staart houdt. Ik zal even een plaatje zoeken...

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:45

Afbeelding

mickey1989

Re: Hele Dikke Staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:19

niet doen niet doen niet doen!!!
ik vind hem prachtig!! er zijn weinig paarden met zo'n mooie staart!!! ben er helemaal jaloers op
écht niet doen hoor..!

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:20

loesje688 schreef:
Ik zou het echt niet scheren! Ik had een pony met een super mooie volle staart tot ze zomereczeem kreeg... ze had bij de staartwortel een groot deel van d'r staart afgeschuurd en het stond echt verschrikkelijk!!! En bovendien duurt het superlang voor de staart weer lang is, stel dat je het toch niet mooi vindt??? Voor wedstrijden, demonstraties etc. zou je beter in kunnen vlechten. Ik doe altijd de avond van te voren een bandage om de staart (wel heel strak, anders zakt 'ie uit) zodat de volgende dag op wedstrijd alles 'plat' blijft liggen, dan komen de billen van je pony ook al veel mooier uit.

idd, als je de zijkanten wegscheert, dan krijg je op gegeven moment dat het weer een beetje aangroeit en dan wordt het heel lelijk, nee ik zou het echt niet doen

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:40

mmhh moeilijk , als je het gaat scheren gaan idd de billen er beter uitkomen maar dat is toch niet zo'n must ?!
ik zou ergwn afblijven

* mr hoe bekom je nu zo'n staart , of hab k daar helemaal overheen gelezen ?*

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:24

Scheren of knippen en dat goed bijhouden. Staat veel mooier en verzorgder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:06

Eraan laten, veel mensen willen wel zo'n mooie staart bij hun paard!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:11

gabyfedde schreef:

Nee juist niet!!

Dat staat juist zo zielig, alsof ze zo'n ratten staartje hebben!!

Je kan beter op wedstrijden ofzo het bovenste stukje vissengraad invlechten, en voor de rest lekker breed houden, staat veel mooier!!
Als je die billen goed traint ga je dat vanzelf wel zien hoor!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:16

Ik vind het geschoren/geknipt ook veel mooier! Komen zn billen veel beter uit. Wel goed bijhouden, anders wordt het armoedig. Laat het anders de eerste keer door iemand doen die er verstand van heeft. Zo voorkom je dat er teveel wordt afgehaald. Later kun je dit prima zelf bijhouden (1x in de 1 a 2 wkn bijscheren).

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:27

Toydoll schreef:
gabyfedde schreef:

Nee juist niet!!

Dat staat juist zo zielig, alsof ze zo'n ratten staartje hebben!!

Je kan beter op wedstrijden ofzo het bovenste stukje vissengraad invlechten, en voor de rest lekker breed houden, staat veel mooier!!
Als je die billen goed traint ga je dat vanzelf wel zien hoor!

Als je het niet goed doet staat het inderdaad zielig. Als je het goed doet staat het veel mooier en natuurlijker dan een vlecht.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:08

Ik zou het ook knippen/scheren. Nu heeft hij van die ontplofte plukken bovenaan, terwijl de rest van de staart hartstikke mooi is.
Als je bovenaan scheert krijg je een hele mooie staart die mooi smal begint en steeds breder wordt naar onder toe.
Ook komt dan inderdaad de achterhand beter uit, lijkt dan een stuk voller.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:49

Nee, ik zou het erg jammer vinden om zo'n mooie staart op te scheren of te knippen. Op wedstrijden kan je hem wel invlechten.