Viezerik op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:38

O ja, ik haal er ook maximaal 1 kruiwagen uit per keer en dan 2 x per jaar ongeveer haal ik alles eruit, spuit t schoon en laat t goed opdrogen. Ook komt er 1 x per week zaagsel in de natte hoek van mijn zusjes cavia's (halve kruiwagen ongeveer)

Daiwa

Re: Viezerik op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:40

Knor schreef:
de komende paar dagen je stal niet helemaal uitmesten, de drollen naar achteren gooien en schoon stro aan de voorkant en midden, dit een aantal dagen ms. wel weken volhouden tot dat je paard in de gaten heeft dat hij achter in zijn stal moet mesten. bij mij heeft dit erg geholpen, als hij straks idd achter gaat mesten laat je iedere keer als je op gaat strooien achter in zn stal een halve meter zonder stro zodat hij daar kan mesten, ik zou zeker niet meer stro erin gooien dan kun je morgen met nog meer kruiwagens gaan lopen.

zo heb ik het idd ook geleerd aan me paardje
en ik heb er 1 baal vlas onder gegooid dat scheelt ook een hoop

veel succes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:38

Dit helpt denk ik alleen als ze overal in de stal mesten, maar zoals de mijne die mest wel redelijk langs de rand en plast in 1 hoek, maar die baggert gewoon alles door elkaar. Als het ze niet uitmaakt om er doorheen te lopen helpt dit volgens mij niet.

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:19

Ook ik heb zo'n smeerpijp maar naar aanleiding van mijn topic hierover op bokt hier heb ik diverse goeie tips gekregen.
Hij staat idd ook op vlas want stro was helemaal niet te doen en daardoor blijft alles een stuk schooner, het paard zelf ook en toen heb ik geprobeerd zijn poep in een hoek te gooien dit hielp niet maar de poep van mijn op dat moment hengstige merrie hielp wel.
Die heb ik in een hoek van zijn stal gegooid (was lekker vers) en hij ging er de eerste nacht 1 keer overheen poepen maar de 2de nacht had hij een keurige bult gemaakt door er telkens overheen te mesten.
Vandaag voor het eerst het vlas met urine van de merrie in de andere hoek van zijn stal gelegd, ik hoop dat hij daar ook overheen gaat plassen om zo zijn eigen geur te behouden.
Vlas ligt natuurlijk niet helemaal in de hoek anders kan ruintje er iet bij om erover te plassen maar ik probeer het toch wie weet helpt het.

samoth

Re: Viezerik op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:56

mijn vorige paard staat nu ook op vlas bij nieuwe eigenaresse en de redenen dat hij op vlas staat is dat hij hele stal opvreet. nu scheelt dagelijks een kwart kruiwagen mest. (hij poept op een hoekje en urine stroomt vanzelf naar de goot)

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:57

Zorg dat je een dikke laag stro in de box hebt, en laat een halve meter vrij achterin de box. Doe 2 of 3 keer per dag de mest naar achteren, en doe elke avond genoeg stro erbij. Probeer dit eens vol te houden. Een in de zoveel dagen haal je er wat meer uit. En eens in de paar weken alles als je dit wilt.

Echt belangrijk dat je er weer genoeg stro over gooit elke keer, anders is dat nieuwe stro zo weer nat door het onderste.

Zo houden wij de meeste stallen altijd netjes schoon ook bij de smerigste paarden.

Civic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 13:20

sume schreef:
Ook ik heb zo'n smeerpijp maar naar aanleiding van mijn topic hierover op bokt hier heb ik diverse goeie tips gekregen.
Hij staat idd ook op vlas want stro was helemaal niet te doen en daardoor blijft alles een stuk schooner, het paard zelf ook en toen heb ik geprobeerd zijn poep in een hoek te gooien dit hielp niet maar de poep van mijn op dat moment hengstige merrie hielp wel.
Die heb ik in een hoek van zijn stal gegooid (was lekker vers) en hij ging er de eerste nacht 1 keer overheen poepen maar de 2de nacht had hij een keurige bult gemaakt door er telkens overheen te mesten.
Vandaag voor het eerst het vlas met urine van de merrie in de andere hoek van zijn stal gelegd, ik hoop dat hij daar ook overheen gaat plassen om zo zijn eigen geur te behouden.
Vlas ligt natuurlijk niet helemaal in de hoek anders kan ruintje er iet bij om erover te plassen maar ik probeer het toch wie weet helpt het.

Dit ga ik echt vanavond proberen!!
Ik moest wel erg lachen dat ik dit net las... maar volgens mij helpt dat wel. Ga het gelijk rpoberen.
Met meer stro is hij wel schoner, maar hij loopt zoals veel paarden zijn mest gewoon door zn hele box heen.
Zodra ik weet hoe ie het doet laat ik het weten!