Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Knor schreef:de komende paar dagen je stal niet helemaal uitmesten, de drollen naar achteren gooien en schoon stro aan de voorkant en midden, dit een aantal dagen ms. wel weken volhouden tot dat je paard in de gaten heeft dat hij achter in zijn stal moet mesten. bij mij heeft dit erg geholpen, als hij straks idd achter gaat mesten laat je iedere keer als je op gaat strooien achter in zn stal een halve meter zonder stro zodat hij daar kan mesten, ik zou zeker niet meer stro erin gooien dan kun je morgen met nog meer kruiwagens gaan lopen.
sume schreef:Ook ik heb zo'n smeerpijp maar naar aanleiding van mijn topic hierover op bokt hier heb ik diverse goeie tips gekregen.
Hij staat idd ook op vlas want stro was helemaal niet te doen en daardoor blijft alles een stuk schooner, het paard zelf ook en toen heb ik geprobeerd zijn poep in een hoek te gooien dit hielp niet maar de poep van mijn op dat moment hengstige merrie hielp wel.
Die heb ik in een hoek van zijn stal gegooid (was lekker vers) en hij ging er de eerste nacht 1 keer overheen poepen maar de 2de nacht had hij een keurige bult gemaakt door er telkens overheen te mesten.
Vandaag voor het eerst het vlas met urine van de merrie in de andere hoek van zijn stal gelegd, ik hoop dat hij daar ook overheen gaat plassen om zo zijn eigen geur te behouden.
Vlas ligt natuurlijk niet helemaal in de hoek anders kan ruintje er iet bij om erover te plassen maar ik probeer het toch wie weet helpt het.