karoliena schreef:Misschien heel raar maar zijn er meer mensen die al geprobeed hebben om stro op de klep te leggen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn pony vind namelijk de klep eng en de rest niet. Kreeg deze tip gisteren ga het morgen utiproberen
Volgens mij wordt dat glad. Mij werd ook altijd afgeraden uberhaupt stro in de trailer te leggen. Zeker weten doe ik het niet
Ik zou ff reacties afwachten van andere bokkers. Als je paardje uitglijdt op de klep ben je verder van huis.stefoo schreef:als ik jou was zou ik het gewoon zelf doen,, het moet toch ooit gebeuren.. in je ééntje zal nu nog wat lastig zijn maar je kan je paard zegmaar ook in de trailer takelen.. Je hebt je paard met het halster om voor de trailer klep staan.. iemand loopt met het halster touw de trailer in maar iemand anders blijft staan met het paard bij de klep.. de persoon die in de trailer is gelopen gaat achter de voorbalk staan en draait het halstertouw er 1 of 2 keer om en zorgt dat het touw straks staat zodat het hoofd van het paard iets naar voren staat. hij krijgt een vanuit de trailer druk op het hoofd en zal snel een stapje zetten voordat zijn hoofd eraf ligt.. ( als je paard dan schuin gaat staan probeer je het nog een keer ) en blijf vooral rustig anders word je paard ook gek.. Succes:P
Hierbij kan ik me alleen maar aansluiten bij Cissy. Volgens mij geeft de ts ook aan het niet meer met geweld te willen doen. Bahalve dat je trailer aan stukjes is, is je paard waarschijnlijk ook geblesseerd.
Een echte afrader deze tip
toen ik mijn paard kocht had ze in haar hele leven nog maar 1 keer op de trailer gestaan en dat was met haar moeder! en met wat snpejes stond ze er zo op! beter uren bezig om een paard gewoon netjes in de trailer heben te staan dan dat je straks met een paard zit met een trauma voor de trailer!
touw had ie kapot gerukt en was omgedraait in een 1,5 paards trailer en op de stang had ie afgezet! ze waren net bij ons het erf af gedraait en dat beest kwam gelukkig in paniek naar zen stal toe! hij mankeerde niks maar het had veel erger af kunnen lopen als je bedenkt dat ie op een gegeven moment half bungelde omdat zen achterbenen achter de klep bleven steken! zulke dingen hoor je zelden maar het kan echt gebeuren!