paard verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:58

Waarom heb je het al over overlijden terwijl het paard pas 14 is? En waarom moet je het rijden afbouwen? Het paard kan inderdaad nog jaren mee (de mijne is 29 en ik rijd nog steeds recreatief op hem) en wie weet heb je tegen die tijd wel geld voor een nieuw paard.

_Dunja_

Re: paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:15

Ik heb toen ik 14 jaar was een new forest pony gekocht en die was toen ook 14 jaar oud.
(al zou je hem een jaar of 4 geschat hebben haha)

Ik heb er jaren plezier van gehad en had hem echt gehouden als ik hem niet weg had moeten brengen.
(hij had het aan zijn luchtwegen en uiteindelijk was er geen keuze meer)

Bij mij op stal staat een paard die loopt om M niveau met wedstrijden en die is nu 3/4 jaar kreupel geweest en ze heeft zich nu weer ingeschreven voor haar eerste wedstrijd.
Dit paard loopt over een tijdje misschien nog wel Z ook.

Mijn oude verzorgpaard was 18 toen die nederlands kampioen werd in de maraton dus ook dit zegt niks over haar leefdtijd.

Ik zou je paard gewoon houden en lekker plezier ervan houden.

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:20

Ik zou je paard niet verkopen, 14 jaar is nog best jong en je hoeft idd nog lang niet af te bouwen als je paard gezond is. Bovendien lees ik in je profiel dat je 17 jaar bent. Logisch dat je dan nog niet veel geld hebt. Begin gewoon nu al te sparen. Dat hoeft niet veel te zijn. Over 5 jaar heb je misschien wel een vaste baan en heb je genoeg geld om een nieuw paard te kopen en is je paard misschien nog steeds wel fit.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:53

Ik snap niet dat je het alleen al in overweging neemt, wat is nou belangrijker, dat jij misschien een paar maanden zonder paard zit ( over 10 - 15 jaar ) of dat jou paard nog een fijn leven bij jou mag hebben. Hij/ zij is pas 14!!! hij gaat misschien nog wel 10 - 15 jaar mee. En hij hoeft voorlopig echt nog niet met pensioen hoor.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:00

ik blijf het een raar verhaal vinden.

ik heb 2 paarden, maar toch echt geen geld om als willem of merel iets mocht overkomen en ingeslapen moet worden een nieuw paard zo aan te schaffen!

dat is toch dom?? omdat je meerdere paarden heb en die kan betalen, je dus ook geld hebt om gelijk een nieuwe t kopen??

al mijn geld gaat naar die beesies vanmij, zelfs nu ik werkeloos ben krijgen ze alles wat ze nodig hebben, ik vreet er liever zelf minder van.
mocht er wat gebeuren dan hou ik het stalgeld en het geld voor oa dierenartskosten en spullen e.d apart, dan spaar ik alleen met dat al gauw 300 euro per maand(voor 1 paard). in de tussen tijd zoek je gewoon een bijrijdpaard oid

maja.. ik zal wel weer anders denken, mijn paarden zijn mijn lust en mijn leven en never te nooit dat ik die weg doe, voor nog geen miljoen. ondanks het verliezen van mijn baan heb ik alles op alles gezet om ze uberhaupt te kunnen houden. dat is liefde voor paarden, niet verkopen en dan gaan zeggen dat je hem zo graag wilt houden, maar vervolgens bang zijn dat je nix hebt alstie dood gaat en maar weer een nieuwe kopen in de hoop datie beter doet.

zo komt het bij mij over en dat vind ik vrij harteloos.. maja.. ik ben gewoon iemad die nooit iets of iemand en al helemaal geen dieren inruild voor een schijnbaar betere versie. call me stupid

Equidea

Re: paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:07

Iemand had me ooit gevraagd of ik mijn pony nooit wilde inruilenvoor een groter "model"
Van mijn leven dus niet! ook niet nu ze 16 is, ze heeft me zoveel plezier gegeven en ik heb z'n goeie band met haar, al gebeurt er wat waardoor ze nooit meer onder het zadel kan dan hou ik haar nog! ze verdiend het om een goeie oude dag te hebben okal duurt dat hopelijk nog wel ff.

Als ik het goed snap heb je liever een paard om op te rijden dan een band mee te hebben, dan zou ik zeggen ga op een manege rijden.

Ik bedoel hoe zou je je voelen als je paard bij de nieuwe eigenaren niet goed genoeg is of een weekje te lang kreupel en meteen naar de slacht gaat?

Tjah dan heb je een ander paard...