Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:Antheman, maar jouw wei is toch geen uitlaatplaats voor honden? Wat een belachelijke zaak dat jouw verzekering moest betalen. Bij ons lopen ook altijd mensen door de wei die hun hond uitlaten en sowieso niet aanlijnen. We hebben een dijk dus moeten overpad geven. Mooi dat ik een bordje verboden voor honden op ga hangen. Gaan ze hun hond maar ergens anders uitlaten. Ik durf niet te garanderen dat mijn paard geen mep uitdeelt. (Ze heeft ooit ook al eens een lastige geit gelanceerd, dus...)
Remember schreef:
Waar is LDRD, die weet toch altijd een hoop van dit soort dingen af?
, zit ook nog wel eens schades af te wijzen (tenminste dat doen verzekeraars toch?)
. 
ja maar mijn paard wel.....
alleen willem vind paarden nogal leuk dus die moet vanzelf snuffelen wat de honden weer eng vinden 

heel gezeik over en dat niet mijn probleem was als ze getrapt had dus ik legde uit dan wel mijn probleem was en dat was niet waar ik had er geen verstand van en zei kende mijn paard bter als mijzelf
piggeljay schreef:ik vond deze vraag zo ingewikkeld dat ik het mijn verzekeringsagent heb voorgelegd.
hij heeft het voor mij uitgezocht bij twee verzekerings maatschappijen en van beide kregen wij ong. het zelfde antwoordt terug: als eigenaar/ruiter van het paard ben je op de openbare weg en daar vallen ruiterpaden in het bos ook onder ten alle tijden verantwoordelijk voor de gedragingen van je paard ( je hoort je paard onder controle te hebben) dus als een hond je paard bijt moet jij er wel voor zorgen dat je paard niet slaat, wordt je paard aangevallen door de hond, moet je aangifte doen bij de beheerder van het bos of natuurreservaat, hij kan de eigenaar van de hond sommeren de hond of aangelijnt of gemuilkorft mee te nemen.
in het uiterste geval als er meerdere klachten over de hond zijn heeft de beheerder het recht de eigenaar van de hond de toegang tot het bos te ontzeggen als de hond niet aangelijnt is.
gebeurt dit op een weiland dan is de eigenaar van de hond verantwoordelijk omdat de hond niet in het weiland mag komen, alleen dan moet er op je hek wel een waarschuwing staan van"verboden toegang" en e.v.t "verboden om honden uit te laten" anders ben je nog verantwoordelijk.
het bordje "verboden toegang" is zowiezo noodzakelijk als je weiland aan de openbare weg ligt omdat er altijd wel kinderen zijn die het paard of de pony even willen aaien en als het paard of de pony per ongeluk bijt draai jij voor de medische kosten op.
het is allemaal heel ingewikkeld, maar het komt er op neer dat als je buiten gaat rijden je een mobile telefoon mee moet hebben + het nummer van de politie of boswachter/terreinbeheerder.
piggeljay schreef:ik vond deze vraag zo ingewikkeld dat ik het mijn verzekeringsagent heb voorgelegd.
hij heeft het voor mij uitgezocht bij twee verzekerings maatschappijen en van beide kregen wij ong. het zelfde antwoordt terug: als eigenaar/ruiter van het paard ben je op de openbare weg en daar vallen ruiterpaden in het bos ook onder ten alle tijden verantwoordelijk voor de gedragingen van je paard ( je hoort je paard onder controle te hebben) dus als een hond je paard bijt moet jij er wel voor zorgen dat je paard niet slaat, wordt je paard aangevallen door de hond, moet je aangifte doen bij de beheerder van het bos of natuurreservaat, hij kan de eigenaar van de hond sommeren de hond of aangelijnt of gemuilkorft mee te nemen.
in het uiterste geval als er meerdere klachten over de hond zijn heeft de beheerder het recht de eigenaar van de hond de toegang tot het bos te ontzeggen als de hond niet aangelijnt is.
gebeurt dit op een weiland dan is de eigenaar van de hond verantwoordelijk omdat de hond niet in het weiland mag komen, alleen dan moet er op je hek wel een waarschuwing staan van"verboden toegang" en e.v.t "verboden om honden uit te laten" anders ben je nog verantwoordelijk.
het bordje "verboden toegang" is zowiezo noodzakelijk als je weiland aan de openbare weg ligt omdat er altijd wel kinderen zijn die het paard of de pony even willen aaien en als het paard of de pony per ongeluk bijt draai jij voor de medische kosten op.
het is allemaal heel ingewikkeld, maar het komt er op neer dat als je buiten gaat rijden je een mobile telefoon mee moet hebben + het nummer van de politie of boswachter/terreinbeheerder.
Cow_horse schreef:Ik ga dit topic verder even in de gaten houden.
Als ik het zo lees, is het allemaal maar verwarrend
MRmichiel schreef:bij ons heeft ooit ook een vrouw in de wei gelopen, kwamen de pinken(jonge koeien) uit enthousiasme naar haar toe rennen. De vrouw dacht dat ze aangevallen werd, wilde weg rennen maar viel en brak haar enkel. onze verzekering is toen ook aansprakelijk gesteld. Hoe het precies is gegaan weet ik ook niet maar zo ongeveer wel.
Op het hek van de tuin,aan de wei.Ik zal er nog één op de kont van het paard moeten plakken.