NK dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 21:20

zo heb ik hier nog een knipsel met als kop: Ankie (sic!) van Grunsven naar dressuurtitel. Ankie van Grunsven heeft met haar in Denemarken gefokte paard Prisco het dressuurkampioenschap van het gewest NCB gewonnen. Destijds bewaard omdat ik zelf ook meedeed (in het B op Trammelant, ik was 14). Nooit gedacht wat er nog van zou komen .........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:29

Pfff Jasmijn, zo oud ben ik nog niet hoor!!! Sigaar
Maar wel oud genoeg om Haaksbergen meegemaakt te hebben ja. Het is hier niet zo gek ver vandaan, ik ging er dan met mijn oma naar toe, want mijn zus vond dressuur maar saai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:45

Haaksbergen, op het terrein van Gerda Smelt. Ik kan me nog goed herinneren de eerste keer dat ik daar was. Ik reed alleen nog maar op manege paarden [want op mijn 24ste kocht ik mijn eerste paard]. Ik keek daar echt mijn ogen uit en had toen al wel in de gaten dat dat een heel ander slag paarden was dan dat we op de manege hadden staan Haha!
Ik kan me nog herinneren dat Jeanette Haazen bijna van haar steigerende paard afviel tijdens de proef en Gerda Smelt legde de gehele proef af in galop. Pfffff, dat moet zeker wel 10 jaar geleden geweest zijn, hellup ik wordt oud Boos!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:45

Misschien dat ik nog wel op de vrijdag ga kijken... op vrijdag kan ik overdag gratis rijden met het OV en na zeven uur krijg ik veertig procent korting. Als het dan alleen die terugweg is die ik moet betalen... ik zal er eens over nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 00:32

Jasmijn, dan meldt je je toch vast ziek??? Begrijpen ze vast wel Lachen
Gezellig saampjes in de auto naar Nijmegen.
Binnen 10 minuten ben ik in Zaanstad dus dat is de moeite niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 08:19

Hey Lov, als ik geen wedstrijd heb op de 10e (ga nog even zoeken en het ligt eraan of de Almelose ruiterdagen doorgaan), wil ik wel graag met je mee. Maar dan haal ik jou wel op want ik kom toch langs A'dam.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:14

jaja, ik ga ook heen. in ieder geval zondag, en misschien zaterdag!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:34

Joepie Fitz!!
Het lijkt inderdaad een soort boktmeeting te worden.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 10:32

Helaas is het tegen mijn principe om me ziek te melden. Pling Het is al zo moeilijk juryleden te krijgen en als dan ook nog eens gaan afbeeln! Had ik maar betr moeten opletten voor ik ja zei. Het is niet anders. Maar ik wordt vast helemmaal niet jaloers hoor, als ik weet dat jullie daar zitten. Cool

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 10:34

En Fitz, dan kan je wel zeggen dat je niet zo oud bent (gauw excuses, dat je onder begeleiding van je oma ging) maar feit blijft dat wij dus van de Haaksbergen generatie zijn, en ik denk velen hier niet. Schijnheilig *LOL*

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 11:16

Mag ikke ook mee?? *LOL*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:00

Hey Jasmijn, dat zei ik niet, dat zei Zep.

Ik ben zeer zeker wel van de 'Haaksbergen generatie' en de 'achttal-met-dubbele-teugel' generatie *LOL* *LOL*!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 14:46

Ja, en dan moet het gespje altijd aan het rechterdeel van de teugel zitten. Sigaar *LOL*
Heb dat ook nog gedaan vroeger... En dan gingen de ponies allemaal op zo'n varkensvrachtwagen en wij er in de auto's van een paar ouders achteraan. Als het dichbij was (< 5km) gingen we op de pony. Dan stonden de ponies de hele dag aangebonden aan zo'n lang touw met ringen eraan en wij zaten de hele dag te keten in de zadelwagen. Sjeemig ik begin een ouwe taart Sigaar te worden en ik ben nog niet eens 20! HELP!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 11:13

Ja, ben ook nog van de generatie die met de vrachtwagen van de club op wedstrijd ging. Was altijd wel heel erg gezellig, en dan 8tal en parade rijden. Ik word oud!
Overigens gaan we nu aardig off-topic.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:29

Citaat:
Op 2001-05-07 21:49, schreef Jippie:

Silvia, je kunt met me meerijden hoor, moet je wel goed navigeren *LOL* .

Haha, ik en navigeren...... *LOL* Mmmmm, nou naar Nijmegen moet niet zo moeilijk zijn.
Ik begrijp dat je dan evt. zondag 10 juni wilt gaan? Ik overleg even met mijn wederhelft (is nl. het eerste weekend van onze vakantie, misschien heeft ie wat anders gepland) anders lijkt het me een strak plan om te gaan en daar een mini-bokt-meeting te houden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:52

Citaat:
Op 2001-05-09 14:46, schreef Zep:
Als het dichbij was (< 5km) gingen we op de pony. Dan stonden de ponies de hele dag aangebonden aan zo'n lang touw met ringen eraan en wij zaten de hele dag te keten in de zadelwagen. Sjeemig ik begin een ouwe taart Sigaar te worden en ik ben nog niet eens 20! HELP!!

Hihi, dat lange touw met ringen doen ze op het Hemelvaartconcours in Holten nog steeds. Heb daar ook regelmatig met mijn knollie gestaan, onder het zadel naartoe (kilometertje of 7, was hij meteen goed los) en de hele dag lol! *LOL*

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:35

Ja inderdaad off topic, maar alleen het woord parade brengt zoveel boven!! Hoe leuk het was met de ponytijd, prijs ophalen met je pony, strik aan z'n hoofdstel en dan ook nog een Ereronde. Bij de paarden staat alleen het lange wachten nog voor ogen. Voor dat je dat terrein opging liep je meestal al een uur achter elkaar aan te stappen, daarna de inspectie, en doorlopen ho maar, vervolgens het Wilhelmus, met een paard dat wil gaan grazen of met de buurman klooien en jij met je hand tegen je hoofd dat proberen te voorkomen, een schop geven kon niet, want dan vloog je uit de rij en stond je naast de paradecommandant, nou daar werd je niet vriendelijk voor aangekeken! Met mijn huidige paard heb ik 1 keer parade gereden, het was al geen feest, hoezo rozet, 'k dacht het niet, hoezo jij mijn baas een hand geven, 'k dacht het niet, pas op want als je zo doorgaat ga ik steigeren hoor, al die fratsen aan mijn lijf!! Vervolgens de ereronde, wwar ik met mijn Z paard volledig zonder controle rondscheurde, zijn hoofd nog hoger dan het mijne, ik schreewend naar degene voor mij, pas op, opzij ik houd hem niet Bloos , Toen ik hem eindelijk stil had ben ik maar snel weer tussen de rij gaan staan en heb het extra rondje voor de tribune langs maar gelaten voor wat het was. Wat een vertoning! Ik heb me ook voorgenomen het nooit meer te doen, gewoon levensgevaarlijk! En oh ja, op de Levade krijg je dan ook nog de tuigpaarden in de ring. Party!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:42

*LOL* *LOL* *LOL* O, Jasmijn, dit komt me zoooo bekend voor.
Ik had verleden jaar in Aerdenhout met de rubriek 'Bestgaand rijpaard' meegedaan en dat was dus tevens ons debuut prijsuitreiking te paard en ereronde!!!
Nou, ik zal je vertellen, ik heb doodsangsten uitgestaan. Allereerst was die rozet natuurlijk vreeeeselijk eng, en die man die hem om kwam hangen ook!
Daarna de ereronde, nou, dit werd een scheurpartij, ik schaamde me dood, ik had Fitz totaal niet meer onder controle. Hij wilde maar 1 ding: HARD!!!
Gelukkig had ik hem na 1 ronde terug en terwijl de rest gecontroleerd (?) verder galoppeerde, besloot ik dat voor Fitz een rondje in stap toch beter was!!! Daar ga je dan met je ereronde Party!! Party!! Party!! Party!!

Sorry Bart, dit is wel erg off topic, maar zo leuk om het erover te hebben!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-05-11 23:43 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:45

Dat met die strik heb ik geoefend, je weet immers maar nooit.
Stel je staat in de RAI, voor het oog van de wereld en je paard wil geen strik!!!
Ik weet het, ik heb een wilde fantasie.
Toch hielp het vorig jaar op de selectie wel dat ie het toeliet. Hij wilde ook nog even geaaid worden, maar dat ging helaas niet door.
Jasmijn, ik heb ze zelf nooit gereden, maar in Hoofddorp heb ik ze vroeger wel gezien met vooral van die kriskras scheurende ponies, geweldig lachen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:58

Ooohhh... parade, dat brengt echt herinneringen boven! Tegenwoordig worden die nauwelijks meer gereden, maar in mijn tijd nog wel (jaja, ik behoor ook tot de oudere generatie met m'n bijna 27 jaar). De parade was niet compleet zonder paradecommandant, vaandel, inspectie door een nukkige federatiefiguur, groet, Wilhelmus, prijsuitreiking en paradeprijs (voor de meest netjes uitziende ponyclub - let op: ALTIJD allemaal je handschoentjes aan!), waardoor die parade soms wel anderhalf uur duurde. En meestal was het dan ook nog eens ont-zet-tend heet, of begon het halverwege de parade keihard te onweren en te regenen... Maar dat ererondje was altijd erg leuk, Manjo hield wel van scheuren! *LOL*

Word altijd een beetje weemoedig als ik mijn fotoalbum doorkijk en al die paradefoto's zie...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 00:11

Geweldig he, Karin, parade rijden. Ik vond het toch altijd een van de leukste dingen uit mijn ponytijd. Zo wisselden we tijdens de parade nog wel eens van pony, dit had altijd boze blikken van onze instructrice tot gevolg.
Bij onze club was het zo dat als je je laatste wedstrijd reed, je commandant was van de club. Dus zo gezegd zo gedaan, ik was de laatste wedstrijd commandant van onze club. Begint het Wilhelmus te spelen, gaat die pony van mij uitgerekend op dat moment staan plassen *LOL* Party!! *LOL* Party!! . Achteraf moest ik er ontzettend om lachen maar op het moment zelf kon ik hem wel wat doen. Zie je mij al staan in de beugels met netjes een hand aan mijn capje *LOL* *LOL*