Welk zadel past bij mijn wensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 10:02

Stubben vind ik niets, ik heb een scandica gehad en dat vond ik rot zitten...
Ik heb wel oren naar een tweespanzadel, heb ik goede dingen over gehoord. Jammer dat die mensen zo'n pokke-eind bij mij vandaan zitten.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:02

De Maestoso zit alweer heel anders dan de Scandica
Tweespan heb ik geen ervaring mee, ben wel in de winkel geweest daar maar heb geen ervaring met hun zadelpasservice.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:18

Tweespan kun je laten komen.

Ik heb 1 keer op een Fryso gezeten, maar vond het niet super.

Mijn instructrice heeft een prestige en is daar zeer tevreden over

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:23

Waarom zie ik toch niemand iets schrijven over de Spalding !?!?! Is het zo onbekend ???

Ik had hetzelfde probleem als jou. Volle ronde bovenbenen, niet lang, en de zadels waar ik op uit kwam zaten stuk voor stuk zo hard of waren glad en dan schoof ik alsnog !!!

Echt ik zou gewoon een zadelmaker laten komen en die verschillende zadels mee laten nemen, maar laat em zeker een Spalding meenemen, ik wil echt nóóít meer een anders zadel.

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:24

Spalding heb ik echt nog nooit van gehoord en ik heb toch al een hoop zadels gehad en gezien. Kan je me vertellen waar je dat zadel vandaan hebt en wat het kost? Als ik straks tijd heb, zal ik ook nog even gaan googelen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:40

heb ik een heel verhaal getyped, kapt Bokt er ineens mee

Nou ik zei dus....

Ik heb er 4 jaar 1600 euro voor betaald ongeveer. En ik heb het gekocht bij het Brabants Ruiterhuis in Sterksel.

Verder zei ik nog wat, maar dat ben ik echt even kwijt.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:46

Ik zweer echt bij mijn Prestige Top Dressage! Zachte zit zonder dat je vastgezogen zit, super kwaliteit en pasvorm. Ik heb dan wel lange benen maar de wrong hindert absoluut niet. Zitten ook regelmatig andere, kleinere mensen op en die hebben zeker nog voldoende beenvrijheid. Laat is een keer een zadelpas-service langskomen (bijv. Drunens Ruiterhuis) met een paar zadels waar je interesse in hebt en rijd er een rondje op

trisca

Re: Welk zadel past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:48

ik heb een prestige gehad. Wel fijn, als je alleen hoeft door te zitten. Bij mij waren de wrongen belemerend voor het lichtrijden.
Ik heb een stubben siegfried( dacht ik ). De scandic vond ik ook niet fijn, deze wel.
Sinds kort heb ik een Hulsebos en ik vind het helemaal top! Zit heerlijk. Verder heb ik super service gehad van ze, ze hebben 3 keer een leenzadel gegeven. Dat die niet paste kwam omdat ik echt een zadel op maat moest hebben.
Over de levenduur heb ik nog niet veel negatiefs gehoord. Wel werd mij geadviseerd om met veel gebruik geen kalfsleer te gebruiken, dat slijt zeer snel( maar dat ligt niet aan hulsebos maar aan het soort leer).

Ik ken iemand die al jaren rijdt met Hulsebos en veel rijdt. Zij is ook nog zeer tevreden en zit van 9 tot 5 in zo'n zadel