Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:27

Mork schreef:
whahaha ik ken ruinen die helemaal door het lint gaan als je er maar naar kijkt. Zelfs paarden die gaan trappen als je ook maar een poging doet. Daarom oefen ik al met mijn hengstveulen om aan zijn koker te zitten dat vind ie nu goed dus hopelijk wordt het later geen drama

Vindt je dat gek dan?? Wat zou jij doen als ik je ineens in je kruis zou zitten??
Als je je paard nooit geleerd hebt dat hij het normaal moet vinden dat je aan z'n edele delen zit, kun je ook niet verwachten dat ie dat ineens wel goed gaat vinden.
Wat merries betreft: ook de vagina heeft wat aandacht nodig. Voor de dames, datgene wat je bij jezelf reinigd onder de douche, doe je ook bij je paard, gewoon met een doekje en lauwwarm water (geen zeep, olie en dergelijke!!!!) alle huidplooien voorzichtig schoonmaken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:38

Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kan het beter niet met zeep wassen (ph waarde enzo) Gewoon lauw water is voldoende

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:45

ik heb mijn hengst nu 7 maanden (ik heb verder altijd merries gehad ) en ik heb het eenmaal proberen wassen, maar dan was ie gewoon ongelooflijk lastig! Der hangen nu een beetje pelletjes aan, maar het valt nog mee. Gelukkig ontschacht ie veel, na het rijden ofzo, laat ie hem altijd hangen (En dan zwaait ie ermee is erg grappig!)
ik had gehoord dat je er de avond voordien moet vaseline indoen, dat ie dan beter schuift ofzo.

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:37

haha ja idd handschoentjes heb m'n hadden wel 5x met bleek staan wassen :p
met wat sedalien(nu sedasan) is het idd het makkelijkst

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:44

ikke schreef:
Mork schreef:
whahaha ik ken ruinen die helemaal door het lint gaan als je er maar naar kijkt. Zelfs paarden die gaan trappen als je ook maar een poging doet. Daarom oefen ik al met mijn hengstveulen om aan zijn koker te zitten dat vind ie nu goed dus hopelijk wordt het later geen drama

Vindt je dat gek dan?? Wat zou jij doen als ik je ineens in je kruis zou zitten??
Als je je paard nooit geleerd hebt dat hij het normaal moet vinden dat je aan z'n edele delen zit, kun je ook niet verwachten dat ie dat ineens wel goed gaat vinden.
Wat merries betreft: ook de vagina heeft wat aandacht nodig. Voor de dames, datgene wat je bij jezelf reinigd onder de douche, doe je ook bij je paard, gewoon met een doekje en lauwwarm water (geen zeep, olie en dergelijke!!!!) alle huidplooien voorzichtig schoonmaken.

Ik ga niet zomaar bij een paard aan die plek zitten hoor? Als je paard het niet toelaat dan niet. Ik heb toevallig een heel makkelijk paard daarin. Ik verwacht dus ook van andere mensen niet dat ze ineens die penis of koker gaan schoonmaken.
Ik vertelde alleen dat ik dus paarden ken die zo gereageerd hebben. Die baasjes doen het ook om die reden niet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:00

bij mijn ruin doe ik het met baby doekjes enzo mijn merrie haar tepels doe ik ook elke week schoonmaken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:20

Moet dat echt bij een merrie?
Ik ga mezelf daar niet voor op het spel zetten, ik weet nou al dat
ze ongelooflijk gaat uithalen, ik zou het zelf ook niet op prijs stellen

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:59

Ik maak de uiers van mijn merrie 1 x per maand schoon met babydoekjes. Dat is lekker makkelijk en je kunt ze meteen weggooien. En de vagina inderdaad gewoon met lauw water en een doekje. Daarna ga ik er nog even met een babydoekje overheen. Mijn merrie vind het trouwens vervelender dat ik aan haar uiers zit dan aan haar vagina.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:30

Mork schreef:
Ik vertelde alleen dat ik dus paarden ken die zo gereageerd hebben. Die baasjes doen het ook om die reden niet

Jawel, en die paarden reageren zo, omdat het ze niet is geleerd dat je overal aan moet kunnen komen.
Datzelfde geldt voor de merrie van Miirthe, ik geef haar ongezien 100% garantie dat het mij lukt, ZONDER dat mevrouw uit gaat halen.

Sisim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:46

Margreet schreef:
Celia schreef:
En hoe moet je dit dan doen bij merrie?

Een merrie maak je schoon tussen haar tepels en de buitenkant van haar doosje zeg maar. Gewoon met een spons en lauw water. De binnekant van haar doos moet je niet! wassen. Bij jezelf was je het inwendige ook niet. En een merrie heeft niet zoveel schaamlippen waar je tussen moet zoals wij. Tenzij er een infectie is natuurlijk. Maar die krijgen ze niet zomaar.
Volgens mij kan je de penis van een ruin of hengst ook het best met lauw water wassen. Wat als ie hem intrekt terwijl de zeep er nog op zit? Dan heb je een probleempje.

channie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:09

een ruin en een hengst laten het ook bijna niet toe dat je aan hun zaakje zit. daarom is t voor je eige veiligheid en om t makkelijker te maken slim om je paard te verdoven met sedalin (kan je gewoon zelf geven op de tong is een pasta) kan je op recept bij de dieren arts krijgen of bij de welkoop of de betere ruitersport zaak (ze zullen wel eerst zeggen dat ze t niet mogen verkopen maar uiteindelijik hebben ze t wel alleen is t dan voo kleine huisdieren) ..
maar door dat je ze sedaleerd gaat hun penis vanzelf al uit de koker hangen dus daar kan je makkelijker bij en je kan bij de meeste paarden nu ook wel in de koker komen omdat ze verdoofd zijn.. het is heel belangrijk dat je t 2 x per jaar goed schoon maakt want t kan gaan ontsteken of zijn plasbuis kan verstopt raken.....

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:12

ik heb eergisteren nog eens effe geprobeerd de koker van mijn hengst te wassen. resultaat: nog steeds vuile koker en een blauwe plek van minstens 5 cm diameter op men kont, die nu alle kleuren uitslaat! Hij sloeg naar me en ik kon me nog net wegtrekken, maar meneertje was weer eens slimmer tegelijk beet ie kei hard in men kont! Ik kon wel huilen! Bovendien had ik dan gisteren morgend nog eens les, ik kon amper op mijn kont zitten! Ik denk dat ik het maar zo laat, misschien vraag ik is aan de DA om hem te komen verdoven ofzo?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:17

Ik kan er bij mijn ruin zo aankomen geen probleem, komt er alleen nooit uit. Vorig jaar zomer zijn we naar emmeloord geweest op 'plasproblemen' toen kreeg hij spierverslappers en heb ik het zaakje schoongemaakt (velletjes) dat was in 10 jaar niet gedaan denk ik en het was nog schoon hoor.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:02

[En hoe moet je dit dan doen bij merrie?
[/quote]

[/quote]

Wat wil je precies wassen bij de merrie?
[/quote]

Je moet bij een merrie de uier ook schoon houden hoor! Nooit aan gedacht? Tussen de 2 tepels zit altijd zwarte smurrie (vuil) en dat kan geen ontsteken. Dus ook daar regemaktig metd e hand of een zacht sponsje met warm water schoonmaken. Wel oppassen dat je merrie niet met haar achterbeen naar je slaat en je hoofd dus niet onder de buik steken om te kijken. Gewoon op gevoel doen terwijl je naast je paard staat.[/quote]

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:06

Idd, bij een merrie moet je de vagina en de uiers schoon maken.
Vooral er tussen vergeten mensen en je wil niet weten wat ik bij mijn vriendin haar pony er tussen uit haalde...

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:23

Het 'zaakje' van mijn ruin is echt te ranzig!! Er hangen allemeel grote gele vellen en korsten aan. Als ik zie dat hij hem uit heeft hangen dan pluk ik er zo veel mogelijk af met een babydoekje maar ben vaak al te laat!
Ik heb ook gehoord dat hij helemaal schoon wordt als hij een merrie dekt, door het in en uit gaan ofzo? Weet niet of het echt zo is

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:37

Wij hebben het toevallig net nog met z'n allen staan doen (9 peerden )
Er kwamen serieus een soort van stenen uit de urinebuis van een van de ruinen! Kun je nagaan hoevaak er schoongemaakt is..

Een emmertje met lauwwarm water en een spons, that's all you need. Paard een beetje 'kriebelen' en dan gaan de meesten er zelf voor staan. Als je dan met je spons de hele zooitje natgemaakt hebt, kun je met je hand makkelijk de koker in en kun je het zo schoonmaken.

Bij de merries inderdaad de tepels goed schoonmaken en ook goed ertussen, kan ook nogal smerig zijn. Het is geen lekker werkje, maar de paarden kunnen het helaas nog steeds niet zelf doen en het is toch fijn voor die dieren als dat goed schoongehouden word.

Succes!

Spirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:04

Ik probeer ook al heel lang eens een keer dat ding van 'm een schoonmaakbeurt te geven, maar hij komt gewoon nooit naar buiten!
Weet daarom ook niet hoe vies het is.

Maar ik zie het niet zo zitten om hem Sedalin oid te geven, aangezien het niet mijn paard is.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:55

Een vriendin van mij heeft d'r ruin ooit belaagd met een koud washandje, nu wil hij niet meer

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:03

renatevb schreef:
ik heb eergisteren nog eens effe geprobeerd de koker van mijn hengst te wassen. resultaat: nog steeds vuile koker en een blauwe plek van minstens 5 cm diameter op men kont, die nu alle kleuren uitslaat! Hij sloeg naar me en ik kon me nog net wegtrekken, maar meneertje was weer eens slimmer tegelijk beet ie kei hard in men kont! Ik kon wel huilen! Bovendien had ik dan gisteren morgend nog eens les, ik kon amper op mijn kont zitten! Ik denk dat ik het maar zo laat, misschien vraag ik is aan de DA om hem te komen verdoven ofzo?

Zoals al eerder gezegd: zoiets moet je oefenen. Net zoals jij het niet leuk vindt om onaangekondigd in je kruis te worden getast, zo vindt een paard dat ook niet fijn en doet ie net als jij: hard schoppen. Helaas kunnen paarden dit veel harder dan wij............
channie18 schreef:
een ruin en een hengst laten het ook bijna niet toe dat je aan hun zaakje zit.

Kwestie van oefenen......
Ik mag er bij mijn ruin gewoon aanzitten. Dat heb ik ook vanaf dag een dat ik hem heb gedaan en hij weet dus niet beter.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:07

channie18 schreef:
een ruin en een hengst laten het ook bijna niet toe dat je aan hun zaakje zit.

Dan hebben wij hier wel aparte peerden, de meesten vonden het serieus fijn..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:18

Ik mag van mijn 2 ruintjes er wel aanzitten, maar ze laten niets zakken. Ga er dus zelf maar in met een plastic handschoentje. Toch lukt het niet altijd even goed oim het echt schoon te maken, als ze uit de wintervacht zijn ook maar weer eens slang op zetten

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:29

ik ga zelf ook erin met een doekje en handschoentjes, soms mag het wel 5 minuten de andere keer vraag ik iemand maar een been omhoog te houden want dan zou ik best een schop voor mijn donder kunnen krijgen

_Kelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:33

moet ik echt eens gaan proberen! ik heb wel wat aan deze tips!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:53

Mijne laat m vaak genoeg luchten, dus doe er niks aan. Trek er af en toe een x een strootje oid vanaf, that's it. Vind t ook onzin om m heel goed schoon te maken, nergens voor nodig...