Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

het lijkt me voor het paard vervelend omdat die haren gaan kriebelen, vandaar dat ik er wel voor zorg dat ik elke dag borstel en zo de losse haren verwijder.
) en haal die met de tanden heel zachtjes over de vacht heen, dat werkt perfect, er gaan zó verschrikkelijk veel haren mee, daarna een zachte borstel erover en klaar...werkt echt prima Tazz schreef:Zo'n zweetmes met kartels aan de achterkant.....werkt super en je hoeft niet hard te borstelen

En ja indd, lijnzaad kopen voor VEnita dat ze beter uit de vacht komt
Maar voor de mensen die dat niet willen, lijnzaad olie door het voer gooien of gewoon lijnzaad koken. En verder natuurlijk roskammen en goed poetsen. plukken wil ook, veel plezier
Blue_Star schreef:Tjha schreef:omdat mijn paard heeft al niet zo'n super conditie dus zweet super snel.. en met die haren is dat dan super vies.. en ik vind die wintervacht ook niet mooi.. ** waarom ik hem dan niet heb geschoren dat is een lang verhaal
Ik zeg dan eigenlijk:
Ah zolang het beessie er geen last van heeft is het toch geen erg?
Neem die wintervacht en die vieze haren maar voor lief.
Blue_Star schreef:Urielle schreef:
Als je je paard in training hebt staan hebben ze er wel last van
Maar goed, ik neem aan dat TS dan wel eerder was begonnen met scheren en/of dekens.
Ja dat vraag ik me af,als je je paard in training hebt,scheer je ze toch op voorhand?

Toydoll schreef:Nee hoor, om te trainen kunnen ze ook gewoon vacht hebben hoor??
En dekens opgooien als je paard altijd al zonder staat is ook niet echt handig. Ze maken hun zomervacht dan wel aan aan de lengte van de dagen, maar het verliezen is toch echt ook gekoppeld aan de temperatuur hoor! Teminste, als je je paard de kans geeft zichzelf aante passen. Een paard heeft alleen last van zijn vacht als je er een deken overheen gooit, maar welke ** gooit er nou ook eigenlijk een deken overheen als het paard zijn eigenvacht veel beter werkt?
Van zweten gaan ze echt niet dood hoor.
De mijne staan ook zonder dek, overdag buiten en zijn nu dus ook heerlijk aan het verharen. Een honden herder harkje werkt goed, maar ook zo'n poetsblok.
Wat ook erg goed helpt is ze in de natte klei/blubber laten rollen, op laten drogen en dan rossen, dan komen ze er als nieuw onder vandaan
En sneller uit de rui is nooit zo verstandig, wacht nou maar gewoon tot het paard zelf al goed verhaart, dan is het teminste echt weer om in een zomervacht rond te lopen
maickell0ver schreef:swiffer doekjes
Blue_Star schreef:maickell0ver schreef:swiffer doekjes
Maar geen natte,die zijn erg slecht,vraag me niet waarom