Oude veetrailer opknappen, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:40

Ik zou het niet weten, wij hebben de nieuwe over de oude heen gelegd. Dan moet je hem wel goed afwerken dat er geen vocht tussen de bodems kan komen.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:44

Sorry maar ik vind het levensgevaarlijk om deze kar op te knappen voor vervoer van pony's.
Een enkelasser staat bovendien erg onprettig en ik weet zeker dat je van de weg geplukt wordt als de KLPD je ziet rijden. Hoop het niet voor je natuurlijk.

Maar het gewicht van dit opgeknapte ding en je pony gat echt boven de 750 uitkomen.

Nou, ik hoop dat je weet wat je doet en ik zal wel een zeikerd zijn maar mijn dieren gaan daar dus echt niet in !!!
Alles gaat altijd goed totdat je een keer moet remmen of uitwijken door iemand anders zijn fout...daar ga je...

Wil niet banketstaaf overkomen maar zo denk ik er nu eenmaal over.

De andere opknappers uit de verhalen lijken me al veel beter dan jouwe, sorry...

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 09:50

@ElCamino Uhm sorry maar op de foto is de trailer nog niet opgeknapt.

Alles word vernieuwd, ook het onderstel dus. De trailer gaat waarschijnlijk rond de 400 kilo wegen.

Ik zie niet echt wat het probleem nou is voor jou? :S

Voor de andere bedankt voor de reacties. De trailer die op de foto staat is ook een Henra veetrailer uit 1975. Hebben jullie gee nieuw onderstel eronder gezet?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:06

Daar is niks levensgevaarlijk aan hoor. Wij zijn nog nooit aangehouden dus dat is een beetje overdreven om te zeggen, terwijl we toch regelamtig onderweg zijn.

Bove de 750 kilo zal de wagen inderdaad uit komen. Die van ons weegt leeg al bijna 400 kilo. Dan word het totaal gewicht echt wel meer dan 750 kilo. Die oude assen wegen veel meer als de assen van tegenwoordig. Wij hebben hem dus gewoon netjes naar de RDW gebracht en een kenteken aangevraagt. Dat lijkt me wel verstandig om te doen.

Als je te veel weegt en je krijgt een keer een ongeluk ben je niet verzekerd, dus ook niet je paarden.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 12:54

Klopt idd Karoliena, maar er komen shets in te staan dus als de trailer leeg 400 kilo weegt kan er nog 350 in en zoveel weegt mijn shet toch echt niet
Wij hebben trouwens alles bij de hand zoals bv een machinefabriek en een weegbrug (mijn vriend is automonteur en apk-meester) dus we kunnen alles zelf doen. Alleen er dus wel voor zorgen dat de trailer niet te zwaar word.

Wat is eigenlijk de lichtste bodem die in een trailer kan.Dus wel een die veilig is, maar wel licht is?
Ik hoorde van iemand dat hardhout het lichtste was, is dat zo?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:01

Ik heb geen idee. Onze bodem was looizwaar, dat weet ik wel. Shetjes wegen nog veel hoor. Mijn ranke mini van 84 cm weegt bijna 150 kg. Mijn bijna twee-jarige die nog slungelig is van 93 cm weegt al bijna 200 kg. Dus denk dat je toch zeker wel boven die 350 uitkomt

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:10

wij willen er een gasbetonplaat inleggen en daarop een rubbergietvloer.
deze platen zijn niet zo heel erg zwaar.
maar ik hou wel mijn hardhouten onderplaten liggen,heb dan dus een dubbele bodem.
ik mag maar 508kg laden,dus dat is ook niet erg veel,mijn pony weegt niet meer!
ik heb een trailer met max gewicht 1088kg.

en ik ben bang dat hij nu meer weegt dan de 588kg die op papier staan vanwege de dubbele bodem en dikke rubbermat.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:18

Ja dat is een hoop extra gewicht ook. Daarom zijn wij ook naar de RWD gegaan en hebben een kenteken aangevraagd. We mogen nu totaal 1.000 kg wegen, daar gaan we niet overheen

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:19

Ow en wat doe je daar nu dan aan.je kan moeilijk die dubbele bodem er weer uit halen dan ?
Mag ik vragen waar je die platen kan halen en die rubberen gietvloer of is dat gewoon zo'n mat?

De da vertelde dat mijn shets ongeveer 250 kilo wegen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:33

Dan zit je samen al op 250 kilo en je wagen weegt wel meer dan 250 kg, dus dan heb je sowieso een eigen kenteken nodig dan. Een gietvloer is erg duur, je kan beter een rubbere mat op de bodem leggen, dat hebben wij ook gedaan.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:36

karoliena schreef:
Dan zit je samen al op 250 kilo en je wagen weegt wel meer dan 250 kg, dus dan heb je sowieso een eigen kenteken nodig dan. Een gietvloer is erg duur, je kan beter een rubbere mat op de bodem leggen, dat hebben wij ook gedaan.

een rubber gietvloer doe het zelf pakket is 116 euro

kijk voor info op de Weyer site

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:38

Ohh dat valt mee dan ja, ik hoorde van iemand die de klep had laten doen dat het 400 euro was. Is nogal een verschil zeg

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:40

Met een hardhouten vloer er dan onder neem ik aan? Er ligt al een rubberen mat op maar ik wil denk ik sowieso een nieuwe vloer erin.Gewoon voor de zekerheid.
Ik wil denk ik ook de binnenkant wit maken zodat het wat lichter is voor hun.
Hebben jullie er ook raampjes in gemaakt? zo ja op wat voor manier?

Een gietvloer is toch zwaarder dan bv een hardhouten vloer?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:55

de vloer kwam dacht ik op 50 kg.

maar ik kan zo snel de site niet vinden,daar staat alles beschreven en met foto`s.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:57

karoliena schreef:
Ohh dat valt mee dan ja, ik hoorde van iemand die de klep had laten doen dat het 400 euro was. Is nogal een verschil zeg

laten doen dat kost wat!!

maar zo`n pakket om zelf aan de slag te gaan is 116 euro.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:04

Dat schilt nogal ja. Als iemand die site weet...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:51

Dakraam schijnt heel makkelijk te zijn. Wij hebben er al voor geinformeerd en willen er van de zomer nog een in zetten. Je meot alleen wel een zaag hebben die door het dak heen komt, de rest is heel makkelijk

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:59

Ik kan echt geen een site vinden over vloeren. Dus gewoon een losse vloer.Weet iemand er een voor mij?
Ik ben nog hard aan het twijfelen wat nou beter is een van hardhout met rubberen mat, een gietvloer of een rubberen gietvloer.

Karoliena: waar kan je informeren over een dakraam heb je daar ook een site van?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:18

ElCamino schreef:
Sorry maar ik vind het levensgevaarlijk om deze kar op te knappen voor vervoer van pony's.
Een enkelasser staat bovendien erg onprettig en ik weet zeker dat je van de weg geplukt wordt als de KLPD je ziet rijden. Hoop het niet voor je natuurlijk.

Maar het gewicht van dit opgeknapte ding en je pony gat echt boven de 750 uitkomen.

Nou, ik hoop dat je weet wat je doet en ik zal wel een zeikerd zijn maar mijn dieren gaan daar dus echt niet in !!!
Alles gaat altijd goed totdat je een keer moet remmen of uitwijken door iemand anders zijn fout...daar ga je...

Wil niet banketstaaf overkomen maar zo denk ik er nu eenmaal over.

De andere opknappers uit de verhalen lijken me al veel beter dan jouwe, sorry...

Jeetje, de TS vraagt gewoon wie ook wel eens een trailer heeft opgeknapt. Niet om toestemming van jou! Enne, jouw paard hoeft er ook helemaal niet in.
en dan die laatste zin...jij hebt wel lef dat je dat allemaal denkt te kunnen beoordelen! Je weet niet hoe zij hem op wil knappen, met welke materialen, waar ze hem voor wil gebruiken (nu weet je dat dus wel)...waar haal je de arrogantie vandaan?

nou ja, iig denk ik dat aluminium mss een goed lichtgewicht alternatief is voor de vloer. Wordt wel meer gedaan en het rot nooit meer.
Gietvloer is best wel zwaar.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:03

Peachy schreef:
Karoliena: waar kan je informeren over een dakraam heb je daar ook een site van?

Ik heb verder geen site ben gewoon naar een trailer handelaar gegaan die ook onderhoud doet, die hebben alle materialen altijd wel liggen

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:55

@Karoliena dan zal ik idd eens informeren hier in de buurt.

@beantsje ik heb het idee dat een aluminium vloer eigenlijk niet stevig genoeg is, omdat het zo dun is. Ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit in het echt gezien hoe zo'n vloer eruit ziet van aluminium.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:51

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 10:28

Bedankt voor de site, daar kan ik denk ik wel wat mee.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:12

Die van ons si zo geworden en moet van de zomer alleen nog geschilderd worden, dit was een oude schapentrailer uti 1977

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 09:10

Wow hij is mooi hoor.Heb je ook foto's van hoe die er eerst uitzag?
Zijn dat de orginele kleuren van de trailer?