Paard graaft kuilen in buitenbak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Paard graaft kuilen in buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:34

Onze doen het ook, maar als ze tot op de drainage graven is het niet zo leuk meer...
Ze graven idd door tot het 'zwarte zand' om te kunnen likken.
Ik gooi ook wilgentakken erbij, helpt niets.(Wel tegen het opvreten van de omheiningpaaltjes )
Ze hebben een rode steen in hun bak.

Zeewier, valt te proberen...

@AnneGTI: heet jouw paard Obelix?

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:09

hihi, ik hou het ook even in de gaten, bij ons doen ze het ook regelmatig. Maar soms graven ze iedere dag een gat van een meter en dan doen ze het ineens een half jaar niet meer en dan ineens graven ze weer iedere dag een gat
Waar moet ik trouwens wilgentakken vandaan halen? Hoe doen jullie dat, gewoon van een boom afknippen?
Ze vreten hier nogal aan de palen van de omheining, en de staanders en hindernisbalken kunnen er ook geen 5 minuten liggen of er zitten al weer gaten in, wordt er echt gek van.

randalinpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:20

Whaha, en onze pensionhouder beweert dat ónze paarden abnormaal zijn, heeft nog noóóit meegemaakt dat paarden omheiningen slopen enz...ga hem dit topic laten lezen denk ik...

L_Odette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:22

Paarden blijven dieren. Er zit toch hier en daar nog iets 'ouds' in zoals dat zwarte zand. Wat je ook kan proberen is om ze in de tijd dat ze buiten staan hooi of kuil te voeren. Dan hebben ze wat anders om te knabbelen.

@anneliesdj: wilgentakken kan je vaak uit natuurgebieden halen, let vooral op in de tijd van het snoeien, dan kan je vaak een groot aantal gratis meenemen!!! Of vraag het na bij je eigen gemeentehuis.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:22

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:30

Citaat:
Rubywhite, er ligt een grote oranje pion in de bak, een horseball en een gewone voetbal. Dat moet toch genoeg zijn?

ongetwijfeld...maar ik denk dat je bij paarden het net als bij mensen hebt. De een kan zich vermaken met weinig tot niks en de ander moet vermaakt worden