val van paard, veiligheidscap vergoeden? *spoed*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:50

ik mag met iemand anders haar cap rijden tot ik een nieuwe heb, dus ik kan dan gerust wachten op de Lidl! die is nieuw, maar zij rijdt nooit meer (ik weet ook eigenlijk niet waarom ze die cap gekocht heeft

ja, het was echt een flinke smak. met hoge snelheid, en al bokkend.
die knakworst (sorry khani) flipte ineens, uit het niets, dus ik was ook meteen uit evenwicht maar bleef nog wel even zitten, tot ze echt hoog ging bokken en op een boom afstormde.

ik kan al wat beter bewegen nu, dus dat scheelt! niks gebroken, behalve mijn cap

ik ga dus een nieuwe halen. of bij harry's horse, of de lidl

Anoniem

Re: val van paard, veiligheidscap vergoeden? *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:56

Mischien kan je bij de lidl er gelijk 2 kopen,1 op reserve

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:08

Precies. 1 op reserve

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:18

GeJe schreef:
Bij Casco krijg je de helft van de waarde min de administratiekosten. Je moet hem wel naar Duitsland sturen dan met aankoopbon die weer niet ouder is dan een (?) aantal jaren.
De verzekering van het ruiterbewijs is volgens mij een WA (ben je dan dubbel verzekerd?) en die keert dus niets uit in dit geval.

Helemaal goed, volgens mij is de termijn voor de cap 2 jaar.

Volgens mij is de ruiterbewijsverzekering er vooral voor om getouwtrek te voorkomen. Wettelijk is de eigenaar van een paard altijd aansprakelijk voor de schade die een paard veroorzaakt. Als jij een paard van een ander rijdt, is die ander dus aansprakelijk voor de schade die jij met dit paard aanricht. Maar wat als jij bijv. eraf valt en het paard wordt aangereden. Paard dood, auto zwaar beschadigd. Kan de eigenaar jou dan aansprakelijk stellen voor het paard? Want jij hebt dom gereden? Of is het het probleem van de eigenaar want hij is als eigenaar aansprakelijk voor schade die zijn paard veroorzaakt?
De ruiterbewijsverzekering van de ruiter dekt in dit geval de schade aan anderen, dus die kapotte auto en dat dode paard.
Daarom geven sommige eigenaren hun paard alleen mee aan mensen met een ruiterbewijs (heel verstandig volgens mij).
Ik denk dat een ruiterbewijsverzekering dan ook volkomen overbodig is als je alleen op je eigen paard rijdt en je natuurlijk een gewone WA hebt.

Die van mij is al jaren verlopen...

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:20

ik heb een 2e hands shop en bijna alles neem ik in MAAR GEEN CAPS dat heeft de volgende reden , je kunt NIET zien of er mee gevallen is en er zwakke plekken inziten .. maw NIEUWE HALEN

bij de lidl zijn ze al erg goed koop in de kleine maatjes heb ik z al voor 25 euro (t/m 54 weet niet welke maat je hebt maar de kinder maten houden wij doelbewust zo goedkoop verdienen daar dus ook nihil op ..)

maar deze cap zou ik direct weg smijten , is absoluut niet meer veilig en miss zelfs gevaarlijk ..

in het meest positieve heb je bij een volgende val niks
maar een beetje raar terecht komen of ergens op kan al goed zijn voor hersen schade of je doet het gewoon helemaal niet meer (hoef je je nooit meer druk te maken of hoeft te werken of te rijden of wat ever )

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:26

masja schreef:
elibeest schreef:
Persoonlijk denk ik niet. Een Cap is gemaakt om je hoofd te beschermer en als de Cap tijdens een val kapot gaat heeft dat wel voorkomen dat je hoofd kapot gaat. Op zo'n moment is je cap verbruikt.....

Vergoedt een auto verzekering een airbag?
?

Ja, indien all risk of niet jouw schuld

Ja als je echt wil, kan je je cap ook wel verzekeren... onder een tuigageverzekering. En eerlijk gezegd kan ik me er iets bij voorstellen als je zo'n dure Pikeur Titan ofzo hebt. Want 1 x tegen de bakrand en je kunt hem inderdaad weggooien. (dat is dus de reden waarom ik niet zo'n hele dure heb, stel je voor dat je in de verleiding komt om hem maar door te dragen. Ik heb dus geen tuigageverzekering)