Body Protector: Wat vind jij ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:40

Ik ben blij geweest met mijn bodyprotector afgelope wedstrijden! anders was ik er misschien al niet meer geweest, ik viel onder mijn pony, bodyprotector helemaal afgeschaaft enz.
ik val eigenlijk nooit van mijn pony maar met springen heb ik er altijd 1 aan.
ben blij toe, want er kan altijd wat gebeuren, met dressuur natuurlijk net zo goed.
maar ik vind dat als je springt je wel zo'n ding nodig hebt, veiligheid voor alles!

HocusTivoli

Re: Body Protector: Wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:21

Ik zit er ook aan te denken om zo'n ding aan te schaffen. Vooral voor Tivoli, die gek. Maar voor m'n 3-jarige is het misschien ook wel zo veilig. Daar zal ik ook nog wel eens van af gaan stuiteren. Waar moet je eigenlijk precies op letten als je er een gaat kopen?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:23

ik heb er zelf ook 1, een Jack Ellis en dat vind ik de beste. Hij zit niet zo lekker als je um net aan hebt, maar als je aan het rijden bent merk je er niks meer van. Ik ben er erg blij mee want hij is heel erg veilig.

o jah,
met dat zweten valt het bij die van mij wel mee
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 24-02-06 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:25

AngelEye schreef:
Ik heb er een aan op springtraining en als ik jonge paarden rijdt, gewoon als voorzorg.
Ik ben een keer tijdens crosstraining gevallen en had de bp om en had daarna geen enkele last van mijn rug, dus handig is het wel.
Het klopt idd dat het er zweterig is, vooral in de zomer is het erg.
Maar liever dat dan in een rolstoel.
Ik rijd ook meestal met cap, want hoe ouder je word hoe meer je begint na te denken over wat er kan gebeuren als je valt.

daar ben ik het dus helemaal mee eens

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:13

Ik rijd ook met een BP. En ben er tevreden mee.
Ik heb er eentje aan geschaft omdat ik een jong paard heb die soms nog wat bokkensprongen kan maken.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:56

_Marinke_ schreef:
Wat is de gemiddelde prijs van zo'n bp dan? MIjn moeder zij 90,-

Tussen de 50 en de 200 euro denk ik

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:19

de mijne was 269,- maar je hebt ze ook al voor 100,- alleen heeft mijn moeder vergeleken welke zij het beste vond.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:21

Alle BP's zijn goedgekeurd......... dus de veiligheid hangt niet af van de prijs....... het comfort echter wel.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:27

Ik heb er geen, ik rij wonderwel sinds kort met cap ( sinds de aanschaf van een GPA....) Maar ik vind het wel een hele goede ontwikkeling in de paardensport. Mijn collega zijn dochter zit op paardrijden en wist niet van het bestaan van zo'n ding af, en na de aanschaf daarvan, vond hij het al een stuk leuker dat ze reed!

Maar zelf zal ik hem niet zo snel aanschaffen, paard is met half-pensioen, dus echt veel gebruiken zal ik hem niet.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:21

ik wil erg graag een hebben, maar om de prijs in combinatie met niet zo vaak kunnen rijden door reuma, heb ik hem nog niet gekocht. maar er komt wel een, dat absoluut. en ik weet zeker dat ik er dan ook mee rijdt. veiligheid gaat boven alles bij mij.

voor de mensen die een hebben: val je ook iets zachter als je een bp aan/om hebt?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:23

nee je valt niet zachter

ik heb een aantal weken nog mij schouder uit de kom gehad....... zelfs met BP

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:51

HocusTivoli schreef:
Ik zit er ook aan te denken om zo'n ding aan te schaffen. Vooral voor Tivoli, die gek. Maar voor m'n 3-jarige is het misschien ook wel zo veilig. Daar zal ik ook nog wel eens van af gaan stuiteren. Waar moet je eigenlijk precies op letten als je er een gaat kopen?

Bij mij werd gezegd over dat kopen dat de voorkant onder je laatste rib moet zitten en dat je hem goed vast kan maken. Dus dat hij hiet op springen staat zeg maar

Ik heb er ook 1. Het hindert me niet en ik voel me echt een heeeeel stuk veiliger hoor Vind het super dingen

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:32

KiWiKo schreef:
nee je valt niet zachter

ik heb een aantal weken nog mij schouder uit de kom gehad....... zelfs met BP

grom, dat valt me tegen. anders had ik direct een opgehaald!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:32

Met het oog op SGW en springen erg verstandig!
Koop een goede

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:42

ik heb dus geen bodyprotector, ik vind het niet echt comfortabel met zo'n ding, bovendien vind ik de lol van paardrijden er wel een beetje afgaan als ik met zelf zo moet beveiligen. met SGW is het verplicht, dan doe ik het wel maar het zit voor geen meter(ik heb wel een goed passende hoor, maar het zit me gewoon niet)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:50

ik had er eerst geen..
maar toen kocht ik een nieuw paard..
en daar knalde ik meteen 2 keer buiten nogal vanaf..
en ze kende nog maar erg weinig dus daarom heb ik er toen een aangeschaft...
als hij goed zit merk je er echt niet veel van..
ik heb hem met buitenrijden en springen aan..
en zoals nu is ze vervelend en heeft ze 4,5 week stil gestaan..
dan is het ook wel nodig

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:52

Ik heb er ook eentje, gekocht voor het inrijden van mijn paard en voor het springen.
Nu gebruik ik hem dus alleen nog maar bij het springen, en als ik op andere paarden rijdt, vooral de paarden die al een tijdje stilstaan. (tenzij ik deze goed ken, en weet dat ze 'niets' doen)
ik ben er nog steeds heel blij mee!
Zweten doe ik juist niet met dat ding, ik heb mijn paard ingereden vorig jaar in die hittegolf, toen was het volgens de auto 32 graden, en de BP hield mij juist koel! Pas toen ik dat ding uitdeed viel het me op hoe warm het buiten was.

Ik ben er nog nooit mee gevallen, dus daar kan ik niets over zeggen, maar het voelt veilig
Als ik hem aan heb voel ik het amper, ik heb er dus ook absoluut geen last van. Ik heb een rodney powell.

Je moet wel, als je er een aanschaft, echt op de pasvorm letten, koop hem ergens waar ze er verstand van hebben, ook al betaal je dan wat meer, een slecht passende kan meer schade veroorzaken dan dat een goed passende kan beschermen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:43

Met springen heb ik hem altijd om. Ik vind het ook lekkerder springen, ik zit netter, maar dat ligt aan mij.

Vandaag ben ik trouwens middenin een hindernis gevallen en dankzij mn BP is alleen mn been blauw.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:48

Toen ik er een ging kopen werd er gezegt dat ze in begin nooit lekker zaten.
Dat was eerst ook idd zo, ik kon me totaal niet bewegen in die dingen, dat waren ook allemaal goedkopere. Toen ik de air o wear zippa aantrok zat hij meteen goed. Ik had totaal geen last van dat ding.
Dus ik vind dat hij meteen lekker moet zitten, dan pas heb je een goede (en met goed bedoel ik dan eentje die bij je past, ongeacht de prijs)

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:10

Ik heb er ook eentje, mijn ene paard was een beetje leip af en toe in het parcours dus trok ik hem aan (wel onder enige dwang van mn ouders, maar goed) op hem heb ik hem nu niet meer aan. en op een stal waar ik werkte had ik ze op de jonge paarden in het parcours ook aan. Met het zadelmak maken van paarden heb ik hem eigenlijk ook altijd aan. Het is even wennen maar op een gegeven moment zit het wel oke. Ik zal er niet in gaan wonen ofzo, maar het zit niet heel erg vervelend

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:05

Ik overweeg er ook zeker één aan te schaffen, sowieso als ik ga buitenritten, zit alleen een beetje met de prijs.. moet z enl. zelf betalen.

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 19:07

Ik ga de mijne morgen halen, ik mag niet eerder rijden voordat ik er een heb dus me mamsie betaald aangezien ik toch niet ga stoppen met rijden en zelf even out-of-money ben...
Bedantk voor al jullie reacties, ik heb er veel aan gehad om te lezen wat jullie er nou zoal van vonden en wat jullie ervarigen met een BP zijn.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:10

ik heb zelf geen bodyprotector maar het lijkt mij ook niet zo heel makkelijk zitten, maar misschien wen je daaraan

veel plezier ermee

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:11

ik vind zo'n ding heel goed! als ik zou springen zou ik er zeker een aanschaffen, denk dat het me een heel vertroouwd gevoel zou geven ivm ook hard ben gevalle ndaardoor milt heb gescheurd..

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:33

ja dan snap ik dat dat misschien dan meer vertrouwen geeft