Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Agnes75 schreef:Als je paard diarree krijgt, dan komt dat juist doordat hij een worminfectie heeft!Als je maar eens in de zoveel tijd een wormkuur gebruikt, dan hebben de wormen alle tijd om te groeien en eieren te leggen. Als je dan ineens een wormenkuur geeft, dan sterven de wormen massaal af en die dode wormen komen dan in de darm terecht. Deze reageert daarop en dit leidt tot diarree. Dat is dan juist een goed teken en die diarree is meestal na een paar dagen wel weer over. Ik vind 1 x per jaar ontwormen echt te weinig! Ben wel benieuwd wat er dan in de mest zit van zo'n paard...
Morgen moet meneer er weer een. Ik dacht eigenlijk dat iedereeen dat zo deed.

mariska1989 schreef:Jeej, eindelijk een medestander van het artikel..
Ik denk dat we het gewoon doen zoals de paarden het gewend zijn. verandering is niet altijd verbetering.
dorientjuh schreef:Dit heb ik geleerd:
Iedere zes tot acht weken moet je je pony ontwormen met een ontwormingspasta. Daarbij is het goed om te kijken wat er in zo'n ontwormingspasta zit. In de wintermaanden ontworm je in ieder geval met de stof Ivermectine of Moxidectine. Die helpen namelijk horzellarven te doden. Eventueel kan je deze middelen het hele jaar door geven als je wilt. Maar je kan ook (wat eigenlijk nog beter is) in de zomermaanden een middel met Pyrantel of Febendazol geven. Die middelen zijn wat goedkoper maar moet je dus wel na een keer of vijf (het best dus in de winter) afwisselen met de duurdere merken. Dat doe je om te zorgen dat de wormen niet resistent worden (dan wennen ze aan een middel en worden ze zo sterk dat ze er niet meer dood van gaan).