Vliegendeken (exceem) Wat vond jij ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vliegendeken (exceem) Wat vond jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:32

Ik haal mijn paard op tijd binnen, na 17.00 uur is het bij ons feesttijd witte vlieg. Dan wel pas in het na seizoen, gelukkig. Kun je niet bandageren?Of goed inspuiten, benen zweten niet dus de geur en het middel zweten er niet af.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:37

Topaas schreef:
ok super ik denk dat ik hem dan maar ga kopen. Kun je de Bucas deken ook gebruiken in combinatie met een andere hoofdkap? Ik heb er nl. nog een nieuwe liggen. OF zit het aan elkaar vast?

Ja hoor, kan best. Ik heb eerst die bucas kap gebruikt, nou die schuurde op de neusbrug, mijn paard heeft een klein hoofd , maar kennelijk brede kaken,dus hij zat daar strak. Heel erg sneu voor mijn ijdelheid, want hij heeft daar nu 2 witte plekken, de huid was open geschuurd. Ik heb nu een super kap met oren en een super pasvorm via T@nja gekocht. Geen halster omdoen. Nekflap tot aan oren trekken en dan die kap om en over de bucas vastmaken en hij kan de hele dag zo zitten. Mijn paard rolt altijd elke dag wel een paar keer en dat gaat goed. Wat ik wel altijd jammer vind is dat de gaatjes bij de ogen dicht kunnen gaan zitten door aarde vanwege het rollen, maar gelukkig heeft hij daar nog nooit angstig op gereageerd. Wel is het altijd grappig als ik hem van de wei haal en die kap af doe, dan lijkt het alsof hij denkt, HE het is dag!

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:57

Topaas schreef:
ok super ik denk dat ik hem dan maar ga kopen. Kun je de Bucas deken ook gebruiken in combinatie met een andere hoofdkap? Ik heb er nl. nog een nieuwe liggen. OF zit het aan elkaar vast?

Jahoor kan prima. Zitten niet aan mekaar, je betaald zelfs extra voor de hoofdkap. Ik had er ook al eentje dus gebruik zelf ook een andere erbij, gaat prima. Er zit een elastiek aan het einde van de hals doe je om de oren moet doen en zo zit de deken dus " vast " tot aan de oren.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:13

Ik verzorg/rijd een pony en een Fries, die hebben allebei zomereczeem. (toevallig) Die Fries liep afgelopen zomer met een Boett-deken maar ben nu op zoek naar een ander.. De hoofdkap zat wel vast met een elastiek aan het deel van de nek/romp, maar dan kwam ik de volgende dag en lag hij wel eens ergens in de wei. De oren waren ook gigaantisch te groot, maar dat is gelukkig zelf wel een beetje bij te naaien.

Ze is een keer met haar kies achter een riempje op de deken blijven hangen, toen ze zich op haar rug krabte. Maar dat kan misschien wel met elke deken gebeuren. Ik houd dit topic dus even in de gaten, ik ga nu eerst even rijden.

groeten Cindy

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:16

laten jullie de dekens de hele zomer op?

ook met regen enzo?

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:45

hoi ,
ik heb een paard lopen met zoneallergie die niet binnen kan staan.
ik heb voor haar de reflective deken van harrys horse gaat nu het 3de seizoen in alleen bedekt niet dehele hals maar ideaal tegen vliegen en als cooler daarnaast past hij alleen op de 1 of andere manier niet ideaal of mijn paard heeft rare verhoudingen of die deken.
en ik heb ook de pagony exema nette deken voor die prijs hals zakt niet af goed scheurvast, ze heeft vorig jaar een hengstveulen aan de voet gehad hopelijk zegt dat genoeg ,er is 1 maar en dat is dat ik hem te warm vindt als het boven de 25 graden word dan gaat ze zweten en dan ruil ik hem om met de andere deken verders beide fijne dekens.

gr gemma

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:29

XlucienneX schreef:
laten jullie de dekens de hele zomer op?

ook met regen enzo?

Die van mij lopen de hele zomer met de dekens op, vanaf maart tot en met oktober ongeveer.
Ik haal hem alleen af en toe af om te wassen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:26

Mijn paard heeft die Bucas deken en door het schuren zitten er alleen wat gaatjes bij zijn staartwortel.

Voor de rest blijft hij goed liggen en ook schuurplekker had hij niet.

Mijn paard heeft hem alleen overdag op en s nachts een katoenen zomerdeken.

Mijn paard heeft namelijk een dikke hals en de sluitingen zitten toch vrij strak waardoor ik het niet fijn vind om hem 24 uur per dag om te doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:28

Nog een kleine aanvulling.

Ik had de deken tot laat in het seizoen op en dan deed ik gewoon zijn zomerdeken eroverheen.

Dit is ook de enige deken waar mijn paard soms even mee naar buiten
naar kan zonder dat hij gaat rennen van de jeuk.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:29

Ik doe deken 's ochtends om en als het donker is weer af.

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:12

Ik zat net op de site van Divoza te kijken en daar zag ik een pagonie exzema deken.
Wie heeft ervaring met deze deken want die is zeer gunstig geprijst?

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:37

Sorry voor de late reactie... maar ben een paar dagen niet online geweest...

Het paard waar ik over sprak draagt in de winter geen deken. Van zweetdeken denk ik dat hij een 205 of 215 heeft.
Het is een groot paard (1m80) maar wel met zijn lichaam mooi in verhouding.

Hij heeft als maat bij het Boett deken een 9; mijn vriend had eerst een 10 gekocht (de grootste) maar die bleek te groot voor hem.
Onze Boett hangt mooi rond zijn billen, spant echt nergens. En hij vind het niet erg om aan te doen (laat zijn hoofdje zakken om het deken erover te trekken)

Hij draagt het deken vanaf maart ong (wanneer de temp overdag rond de 15°C is) ook wanneer het regent, en het deken gaat weer af in oktober ongeveer (wanneer de temp overdag onder de 15°C blijft)
Het paard draagt de deken vanaf 's morgens ong 7u tot 's avonds soms wel 22u, daarna gaat hij op stal. Hij schuurt op stal nog een klein stukje van zijn manen af; maar niet zo hard dat het gaat bloeden ofzo.

Wij hebben trouwens 3 dekens, om af te wisselen wanneer het deken te nat is geworden, of als het eens gewassen moet worden.

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:08

Hierbij een paar foto's van het Boett deken bij ons paard. Foto's zijn van 2004 op de Veluwe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding