tuigmaker als hobby?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:08

ik denk dat het net niet past maar zal even proberen straks.
Met stikwerk ben ik vrij vlot maar het is ook mijn werk....
Daarentegen heeft dit antwoord typen my ongeveer 1 1/2 tot 2 minuten bezig gehouden...

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:09

het past niet... maar er zijn meerdere modellen heften.

Tanja

Re: tuigmaker als hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:34

Harnessmaker, weet jij misschien een adres waar stikmachines verkocht worden die zwaar materiaal aan kunnen? (leer en andere zware materialen) Liefst 2e hands uiteraard.
Mag ook een ouderwetse trapmachine zijn bijvoorbeeld (hoewel ik bang ben dat die dingen tegenwoordig onder antiek vallen en dus niet te betalen zijn)
Mijn vader (Ambachtelijk schoenmaker) had vroeger van die trapmachines staan, daar kon ik erg goed mee overweg maar helaas heeft mijn moeder na het overlijden van mijn vader alles verkocht.
Hoop dat jij een paar adresjes weet!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 10:51

Helaas zijn met het wegvallen van ambachtswerk ook veel machines het land uit vertrokken. Wij als maatschappij vonden economische groei in bv.IT beter en hebben o.a. de schoen , zadel en tuigmakerij naar het buitenland gebracht. Nu is het moeilijk om onder de €1000 een goed werkende machine te bemachtigen. Ik heb wel een singer 45k staan maar die moet worden opgeknapt. Als je idd.€ 1000 of meer wil uitgeven mag je me ook even mailen, ik heb een paar redelijk goedkope handelaren in Engeland. Daar leeft dit werk nog en is er meer keus.

Tanja

Re: tuigmaker als hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:00

Nou, op het moment zit ik financieel zo'n beetje aan de grond maar ik hoop dat het tij snel zal keren en ik iets kan aanschaffen, met de hand is het eigenlijk geen doen (ik maak Barebackpads en zadeldekjes) gewone dekjes gaan nog wel met een gewone naaimachine maar de barebackpads wil ik ook van leer gaan maken en zonder machine lukt dat niet......
Ik hou je even in gedachten en pb je zodra het er hier weer wat beter uitziet!