Doorgang naar de mesthoop.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:49

ow.. das nie best..

Nada

Re: Doorgang naar de mesthoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:17

Wat komt dit me bekent voor
Wij hebben geen eigen mesthoop.
Dus eerst moesten we altijd alles op een kar gooien(dus 100x heen en weer lopen). En dan leggen bij een pensionstal(hij kon niet omgekieperd, dus we moesten alles er met een mestvork er weer uitscheppen Dat duurde ong. 4 uur, en het was behoorlijk zwaar.
En ook leuk, als je vriendin dan mest tegen je hoofd smijt, ipv op de mesthoop

En daarna legde we elke keer een aantal palletes in de sloot.
Dit liep dus eerst naar beneden, en daarna weer omhoog.
En dat met een mega zware kruiwagen(want dat konden we niet elke dag doen, dus hadden we 2 super zwaare kruiwagens).
En dan achterste voren, anders lukte het niet..
Heb wel een paar keer bijna in de sloot gelegen..
(we moesten er ook wel is over heen springen, nou toen heb ik er dus 1 keer ingelegen, en 1x probeerde ik met mn fiets er over heen, ook geen goed plan, weer dus ik in de sloot ).

Daarna heeft mn vader een hele constructie gebouwd, zodat we er gewoon over heen kunnen. Maar die moet er wel elke keer weer uit.
En in je eente trekken is dat best zwaar, zeker als het geregend heeft.

En het is ook nog wel een stukje lopen.
Zeker vanaf Joy dr stal nu..
En daar moet per dag 1 1/2 kruiwagen uit(en dan zijn die echt meer dan vol..). Want Joy is niet echt zo'n stal paardje.
Maarja het zal wel moeten met dr peesblessure..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 15:09

Jeezus, dacht dat het bij ons erg was! maar dat klinkt nog wel ff wat erger!!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:28

Bij osn is er gewoon gestraat. Het was best netjes, maar nu zijn ze aan het verbouwen en daardoor rijdt er ook veel zwaar verkeer en daardoor verzakt de boel nogal, dus nu is het een beetje hobbelig. Maar als ze klaar zijn met verbouwen, wordt er opnieuw gestraat, dus dan zal het wel weer goed zijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:36

Onze mest hoop is een betonnen "plein" van zo'n 6 bij 8 meter. Hij is helemaal om muurt met een betonen muur van 1 m hoog. Alleen 1 hoekje van ongeveer 2.5 meter is nu om muurt maar er ligt een drempel voor. 1 keer in de zoveel weken wordt hij op gestoken met de trekker. 2 jaar geleden is hij voor het laatst geleegt. Ik hem nu nog ruimte zat voor nog een jaar. Er staan maar twee paarden. De schapen staan als ze al binnen staan in een potstal.

[edit] De mesthoop ligt zo'n 3/4 meter van de stal en is ook helemaal van beton.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:16

MirZam schreef:
Wow 2 weken!!!

Ik mest om de dag!!! dan ist ook wel nodig moet ik zeggen..

Wij hebben een soort van potstallen.We halen elke dag de drollen eruit en elke dag opstrooien.Om de week word de hele box helemaal leeg geschept.

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:25

Wij storten in de mestput van de buurman (boer met koeien). het is een betonnen put van een meter of drie diep en zo'n vijf bij acht meter. klinkt ideaal, maar je moet eerst een smal paadje vol rotzooi over (wel betegeld) om de koeienstal heen, en dan zorgen dat je niet met kruiwagen en al in die put mietert. (zie ik mezelf nog wel doen)

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 10:27

monsera schreef:
MirZam schreef:
Wow 2 weken!!!

Ik mest om de dag!!! dan ist ook wel nodig moet ik zeggen..

Wij hebben een soort van potstallen.We halen elke dag de drollen eruit en elke dag opstrooien.Om de week word de hele box helemaal leeg geschept.

Ja idd, ken het idee wel, maar dan is het mega veel werk als je ze dan leeg haalt! en niet ect goed voor de ademhaling

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:29

Ik mest elke dag even uit. Gewoon de drollen en de natte plekken. Daarna banjer ik met overvolle kruiwagen door de blubber naar de mesthoop, moet daarbij ook nog door de stal van het andere paard. Niet echt ideaal, maarja.

Anoniem

Re: Doorgang naar de mesthoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:29

soms kom ik niet eens toe aan de mesthoop, dan struikel ik voor de stallen onderuit, kan ik weer alles erin scheppen
ik ben ook wel eens gevallen op de mesthoop

maar als ik er dan toch gekomenben, hebben we loopplanken en dat is heel gemakkelijk, kruiwagen erop en lopen maar