Vraagje over likits!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Vraagje over likits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:56

Citaat:
SpLaSh_ schreef:
Die kersenlick-its zijn zó lekker

off-topic : proef je ze zelf ook ofzo?

enne, ontopic: ik heb nog nooit een lick-it voor mijn verzorgpony's gekocht dus heb er niet zoveel verstand van

Ik proef ze ook! En ze zijn echt heerlijk! (vooral de kersen lik-it idd) Net een snoepje. Moet je toch echt even een keer proberen hoor!

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:04

buc heeft nu banaan hangen.. maar het gekke is hij zelf komt er zowat niet aan maar toch is hij bijna op:P denk dat een stalgenootje hem ook erg lekker vind ( andere paarden kunnen er niet bij)
wel likt buc zijn hout af na het eten( hout van de stal)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:11

Ik haal er ongeveer 1 per maand.Ik heb hem een beetje aan de achterkant van de box hangen en dan wel helemaal los van de wand ongeveer 1 meter van de wand af.Ze doet er dan ongeveer 1 week mee.Mijn ruintje lust ze niet.

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:14

het paard van mijn vriendin heeft ze soms al binnen een paar uurtjes op! daarom koop ik ook altijd van die rockie's. dat gaat veel langer mee. ik vind alleen wel dat de stal daar wel erg vies van word, dus daarom krijgt mijn verzorgpaard het dan 2 dagen in de week.

we hadden bij het paard van mijn vriendin de likit middenin de stal gehangen, maar dan duwt ze hem weg, laat ze hem los en komt hij tegen haar hoofd... dus toen hadden we het wat meer naar de kanten gehangen, maar toen duwde ze het gewoon tegen de spijlen.. hele stal onder + nog steeds binnen een nacht op.. dus dat was niet zown succes....

ik vraag me ook af jah: kunnen ze er dik van worden als je ze blijft voeren? of is het antwoord al gezegt? ik denk het wel, want het is natuurlijk net snoep

en nog even op patsy: volgens mij is het dan slimmer gewoon een wortel of appel te geven..

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:15

wij hadden ook een keer een met een soort salmiak smaak.. ik zie ze nooit in de winkel maar tog hadden we ze .. en die was lekker joh!! voordat een van de paarden hem kreeg, waren wij er wel even zoet mee

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:03

Ze krijgt ze niet meer, die kaken gaan er omheen en ze hapt hem kapot + dat dat ding volgens mij voor 90% uit suiker bestaat.
Helaas voor paard.

happyhorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:42

Mijn paardje heeft nu een lik-it kersensmaak.
Jammer genoeg heeft hij er nog niet aan gezeten.
Ze smaken wel lekker heb geen stukje geproefd van kersen en banaan

kinky01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 09:39

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:44

jennifer87 schreef:
buc heeft nu banaan hangen.. maar het gekke is hij zelf komt er zowat niet aan maar toch is hij bijna op:P denk dat een stalgenootje hem ook erg lekker vind ( andere paarden kunnen er niet bij)
wel likt buc zijn hout af na het eten( hout van de stal)

Smaak stal... Wat ze ook doen.. ze zijn pas na 5 jaar op..

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:47

Wij hebben er een tijd terug 3 aangeschaft, de een kijkt er niet eens naar.
De volgende doet er nog geen 5minuten mee (de likit inclusief houder gaat er dan aan!) en als hij dan op is word het ding door de tralies heengeramd (ook is onze stalbaas er niet zo blij mee omdat Sil de boel snachts wakker houdt )
en de derde geeft er afentoe een ram tegen aan en likt eens, maar meer ook niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:48

die van mij krijgt de likits in een bal, moet ze nog net wat meer moeite voor doen en doet ze er dus langer mee, zo lang zelfs dat ze nooit opraken! maar om aan te ruiken is het ook leuk hoor!(volgens mijn merrie!)
net als de bal heen en weer zwiepen!
mijn shet eet er wel van, maar die mag niet zo veel dus die krijgt hem maar 5 minuten per dag ofzo, anders raakt dat ding nooit op!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:55

Mijn ruin is er ook verzot op. Eerst had ik zo'n bal die ze rond moeten draaien aan de stalwand hangen. De likits waren in not time op (2 kleintjes) en alles werd super smerig. Die heb ik er na een maandje maar weer verwijdert. Nu heb ik gewoon zo'n ding met zo'n grote steen erin, deze heeft hij ook in no time op. Geef hem alleen als ik aan het poetsen ben, dan staat hij lekker rustig. Het best is om hem vrij te hangen in een stal, dan kunnen ze niets of nauwelijks aan bijten. Dan gaat hij wat langer mee.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:59

willeke16 schreef:
ik geef mijn paard haast nooit ene likit want het is binnnen een paar uur op.

Ik koop meestal z'n hymala steen. Maar binnenkort ga ik een zoutsteen kopen met een houder. Want meneer weet constant zijn hynalya steen op de grond te krijgen. En dan is hij kapot en dan moet ik het in zijn voerbak neer leggen.

Maar goed soms krijgt hij er wel 1 als ik toevallig eens naar de ruitershop ga. En geld te veel hebt

Dat probleem ken ik met de hymalya steen. Ik heb hem nu erg handig (vind ik zelf) bevestigd. Ik heb namelijk een Jolly bal in mijn stal hangen, deze hangt aan een oud halstertouw. Nu heb ik die steen daarboven gehangen aan het touw met de jolly bal eronder. Hij is niet meer van zijn plek geweest en al aardig afgelebbert

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:39

Prisca krijgt ze eens per paar weken. Ze doet er aardig lang mee tegenover vee hier, toch minstens een paar dagen

En over dat proeven: dat hebben wij ook gedaan (ik en een vriendin) appel, wortel, mint en camille/honing smaken allevier eigenlijk wel goed. Kersen en banaan heb ik nog niet gehad.

Bij sommige winkels zijn ze goedkoper als je er meerdere ineens koopt. Bij Divoza (per 3, 6 of 9 zoveel procent) en bij de Agradi (per 4)

Ebro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:31

Mijn ruin doet er ongeveer 2 dagen over (hij hangt in het midden van de stal, want anders duwt hij hem tegen de muur en is hij in een uurtje op...). Hij hangt wel van boven tot onder vol met Likit.
Hij is dol op alle smaken.
Mijn merrie daarentegen vind het maar niks.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:46

Ik heb er net weer 3 gekocht bij divoza.Het was nu 3 halen 2 betalen.Kan ik weer een paar maanden vooruit.