Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Sugarmiss schreef:En vergeet niet dat honden en paardenontwormspuiten niet samengaan.
Het gemorste spul is behoorlijk dodelijk voor honden !!
Sugarmiss schreef:Er bestaat een anti-wormmidel wat bij koeien en varkens ingespoten wordt. Dit zelfde middel zit ook in paarden-ontwormmiddelen.
Sommige pensionstallen spuiten dit middel ook en ik ken ook enkele fokkers die dat doen. Vaak gaat het goed, maar soms gaat het mis.
Het middel is er tenslotte niet voor bedoeld. Ik raad het dan ook sterk af.
unamie schreef:KiWiKo schreef:bij een lastige trek ik altijd de tong uit de mond![]()
![]()
deed ik vroeger ook wel eens ...maar dat blijkt erg fout te zijn![]()
de tong hangt aan 2 lange botjes (tong beentjes) die zeer kwetsbaar zijn
eenmaal beschadigd kan dit grote gevolgen hebben
dus nooit de tong uit de mond trekken![]()
een angstig paard laat ik bij het ontwormen altijd eerst even aan de spuit ruiken en dan wacht ik net zolang tot ze niet meer hysterisch reageren
daarna laten ze ze het direkt toe
juist als je het even snel wil doen, en je overvalt ze iedere keer ,krijgen ze een hekel aan ontwormen !
mijn paarden omtworm ik gewoon zonder halster om als ze in de paddock staan
en ze blijven allemaal netjes wachten![]()
ook degene die eerst zo lastig waren ...dus geduld is een schone zaak en word zeker beloond
Nou dat moest maar niet dacht ik zo, geduld is een schone zaak, ze gaf t al snel op en zonder probleem kon ik haar die kuur geven.
KiWiKo schreef:mijn ervaring ook.......... de shets zijn echt het ergste![]()
![]()
* ziet het al helemaal voor zich...
!!
Lontje schreef:hmmm Ik heb ook vrij kleine handen waardoor ik vaak met 1 hand niet de spuit kan vasthouden en indrukken tegelijk... drama's.![]()
De enige bij wie het mij wel zonder problemen lukt maar dat komt omdat ik gewoon allebei mijn handen kan gebruiken is juist wel bij mijn Shettepret. Hij vind ze zo lekker dat ik zijn mond weer moet openwringen om de spuit eruit te kunnen krijgen!!
Zou inderdaad mooi zijn als ze voor die spuiten een andere oplossing vinden in ieder geval zo dat het voor grote en kleine handen te doen is om het met 1 hand te doen