Hoe hem laten ophouden met dat geklieder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:13

lauwtjuhh schreef:
mijn paard heeft precies dezelfde kuren maar heeft gelukkig geen blesure ofzo. ik had laatst gehoord dat als je met rijdeneen ei in de hand neemt en als ie dan gaat steigeren/bokken ( lopen stinkmodder ) dat ei tussen zijn oren kapot slaat dat het voor hem lijkt alsof ie bloed ( ei is vrij dik en bloed ook) dus laat hij het voortaan wel. wie heeft hier iets over gehoord? hou dit topic effe in de gaten\

yep deze versie en die met flesje water stuk slaan en zweep tussen de oren

resultaat: flikkerde met paard en al achterover

enige wat echt helpt is iemand in de bak zetten met longeerzweep die je paard naar voren houdt!

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:14

Blue_Star schreef:
Als ik weer in de bak ga geef ik 10ml
Hoe kan ik hem dan ruimte geven om zijn energie te verbruiken?Hem uit laten galloperen?Aan de longe lijkt me geen goed idee,hij mag immers geen kleine voltes rijden en mag eigenlijk alleen op de hoefslag.
Of...bedoel je aan de longe ernaast stappen?

Mijn paard mocht ook niet op een volte na een jaar stil staan met 3 peesblessures. Ik heb twee maanden langer op de harde bodem gelopen zodat de pees alleen nog maar sterker wordt. In de baan moest ik een kwartier in en uit stappen en 5 minuten draven. Om de 5 dagen mocht er 5 minuten bij komen. Dit was onwijs moeilijk. Maar in mijn achterhoofd had ik dat ik twee maanden langer had gestapt en dat de pezen prima in orde waren. Gekke bewegen moest ze toch nu wel aan kunnen. Voor mijn eigen veiligheid ben ik toen aan de longe gegaan. Door de hele baan trouwens. Mijn zus moest dan flink heen en weer lopen. Op het moment dat ze raar deed hielden we haar op de volte. Ging het goed dan weer even vooruit. Door dat je haar aan de volte had als ze gek deed hadden we net even wat meer controle waardoor het niet heel veel gek doen werd. Na een halve volte gek doen was het over.
Veel conditie had ze niet, eigenlijk geen, en na die 5 minten draven was ze aardig moe. Door dit een aantal dagen vol te houden was het al snel over.
In jou geval kan je steeds minder ml geven en aankijken wat jezelf aankan. Eens moet je toch beginnen. Ik zeg niet dat je het op mijn manier moet doen en dat het makkelijk is want dat is echt niet zo. Maar probeer vooruit te gaan en niet te blijven hangen op een ding. Daar lijdt jij onder want fijn is het niet en het paard wil ook wel weer iets doen als het eindelijk weer mag.

Misschien is het nu een beetje duidelijk wat ik bedoelde met aan de longe. Misschien kan je er wat mee.
Succes iig!

geit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:21

tips genoeg zo te lezen maar ik zou de eigenaar echt proberen ervan te overtuigen dat je paard minder krachtvoer moet hebben.helemaal nu hij zo weinig doet.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 17:47

geiten schreef:
tips genoeg zo te lezen maar ik zou de eigenaar echt proberen ervan te overtuigen dat je paard minder krachtvoer moet hebben.helemaal nu hij zo weinig doet.

Daar zijn we mee bezig,helaas denkt die ***staleigenaar het beter te weten dan al mijn 2DA's samen(DA in de kliniek en 1 'gewone' ) En tja probeer dan maar eens zsm een andere stalling te vinden Ik ken wel een stalling en ik vrees dat we hem daar gaan zetten als het NIET ophoudt maar daar heb je minder ruimte(minder beton)