altijd zo duur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:06

IndianRose schreef:
Maak je hem vast aan die ring?

Dat raad ik je niet aan,hij kan grote druk leggen op de neus

De mijne heb ik gekocht op de Monty Roberts show (meteen laten signeren ) en daar was hij 38 euro..

Dus? Kind is heus niet zo sterk om paard zijn neus te breken.
Wat dacht je van een bitlooshoofdstel, komt er ook druk op de neus ipv in de mond. Lijkt me een heel stuk vriendlijker. Nu is dit touw en moet je wel voorzichtig mee zijn dan er geen 'brandplakje' komt, maar verder....
En bovendien er springen zelfs mensen in het hoge sport met hackamore/bitlooshoofdstel.
Als dat niet hard tekeer gaat, weet ik het ook niet meer. Dus het is heus te doen hoor Beter zelfs dan met bit

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 16:19

margreth nee ik heb dit al na laten kijken was ook bang voor maar hij si voor de rest gewoon heel rustig en ik heb hier al eens mee gereden en mijn paard rij hier heel fijn op en de reactie is nog iest minder dan met een halster touw om de neus tenminste bij mijn paard

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:53

ik weet iemand voor je die aan zo'n halster kan komen. prijs weet ik niet precies maar wel minder dan wat jij er bij monty zelf voor neer moet leggen.
als het je wat lijkt moet je maar even pb'en dan kijk ik of diegene zo ver voor je kan krijgen.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:29

bittermoon ik ben momenteel met iemand besig waar ik hem voor 25 euro kan krijgen moet alleen even de maat controleren

DianneM

Re: altijd zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:40

De mijne komt bij www.sensiblehorsemanship.nl vandaan.. Ikzelf rij er niet mee, gebruik hem alleen voor het grondwerk eigenlijk..

Ik vind zelf dat met rijden een bitloos hoofdstel, zoals die van No-bit, Emiel Voest, Libra RB (touwhoofdstel) of een simpel touwhalster beter de signalen doorgeven tijdens het rijden.

Edit: de zwarte is verstelbaar van kleine Cob tot grote full, de blauwe van kleine full tot maat shire-belg, de rode van kleine pony tot grote cob..

dancertje

Re: altijd zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:29

nou hier kan een slotje op ik heb er eentje cadoo gekregen van mijnma