Welke chap voor brede kuit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:30

ja, daar zat ik ook tegenaan te hikken: met blauwe !!! laarzen mag je wel starten, maar met bruine niet.... grrr
Maar die 89,95 is inderdaad geen geld...

Maken ze de laarzen dan op maat via Petrie, of via je ruitersportzaak?

VeraM

Re: Welke chap voor brede kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:14

Ik heb 90 euro betaald geloof ik. Valt reuze mee dus.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:18

Ik heb gladlederen chaps bij Agradi (www.agradi.nl) vandaan. Ze kosten ongeveer 50 euro en bevallen mij heel goed. Ik heb ook dikke kuiten en ze passen mij prima Het staat heel netjes op wedstrijden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:25

@aisie: Ik had vanmiddag de website van Agradi al gezien. Er stond alleen geen plaatje bij die chaps van Eurohorse, dus had ik geen idee hoe ze eruit zien. Bovendien stonden er ook geen kuitmaten bij, alleen S, M, L en XL. En omdat de meeste maten bij kuitmaat 42cm ophouden, vertrouw ik het niet zomaar op een maat "naam" in plaats van het aantal centimeters... Ik stuur je eventjes een pbtje

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:50

ze worden bij je ruitersportzaak opgemeten die gegevens gaan naar meneer petrie die maakt ze op maakt en ik had ze met 7 weken en ze pasten perfect!

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:38

Breitling schreef:
ik heb op maat gemaakte petrie's heb zelf kuitmaat 45. Ze zitten heerlijk en zijn op leren jophurs net laarzen. Normaal kosten ze 79.95 en op maat gemaakte 89.95 geen geld dus kun je gewoon bij je ruitersport zaak bestellen

hier een foto van de mijne
*foto*

Wauw, deze zien er gaaf uit en het is ook nog eens geen geld ook!
Vraagje, wat voor een schoenen heb je eronder?
Zouden 'kisten' er ook onder kunnen?

Dancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:45

Er zijn nu ook hele mooi chaps van Mountain Horse. Met dressuurboog. Zijn zwart, buitenzijde kunststof, binnenzijde leer. Zijn er in verschillende hoogte- en kuitmaten.

Prijs € 65--

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:37

Dreamy schreef:
Breitling schreef:
ik heb op maat gemaakte petrie's heb zelf kuitmaat 45. Ze zitten heerlijk en zijn op leren jophurs net laarzen. Normaal kosten ze 79.95 en op maat gemaakte 89.95 geen geld dus kun je gewoon bij je ruitersport zaak bestellen

hier een foto van de mijne
*foto*

Wauw, deze zien er gaaf uit en het is ook nog eens geen geld ook!
Vraagje, wat voor een schoenen heb je eronder?
Zouden 'kisten' er ook onder kunnen?

geen idee, ben bang dat kisten een beetje te breed zijn voor de opening van de chaps dat boven lang over je schoen zit

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:46

Ik denk ook dat op maat maken het enige is dat je kan doen. Heb namelijk hetzelfde probleem. Pas wel in XXL suede chaps maar niet in de XL lederen chaps. heb overal in Duitsland nagvraagt voor een grotere kuitmaat maar nee. Groter als dat is er niet. Maar 89,00 euro voor op maat gemaakte chaps is niet gek

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:50

Ik heb ze ook bij Petrie besteld. Het klonk allemaal prachtig: chaps op maat binnen 6-8 weken. Ik heb ze op 13 april besteld. Na heel veel navragen en bellen kwamen ze ergens in oktober binnen. Bleek totaal de verkeerde maat te zijn. Dus opnieuw de juiste maten doorgegeven. Weer erg lang niets gehoord. Na veel bellen en mailen (tot en met meneer Petrie zelf) kwamen ze dan eindelijk eind januari binnen.......... Helaas......... weer totaal de verkeerde maat. Je begrijpt dat ik niet opnieuw besteld heb. Ik heb nu Derby's besteld. Hopelijk gaat dat beter.

Voor mij nooit weer Petrie's. Ik heb twee jaar geleden ook al eindeloos op mijn op maat gemaakte rijlaarzen moeten wachten. En nu dus 9 maanden op chaps.......... die vervolgens totaal verkeerd gemaakt zijn. Een excuus kon er nog niet eens af. Ja, wel van de ruitersportzaak hoor, die vonden het ook vervelend genoeg, maar van Petrie niet. Zeer slechte zaak!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:59

Ik vind het toch eigenlijk wel vreemd hoor, dat chaps en rijlaarzen qua kuit omtrek niet in de iets grotere maten gemaakt worden.... Ik ken nogal wat mensen in de paardensport die net als ik gewoon net iets forser gebouwd zijn.

Natuurlijk snap ik het oogpunt van de fabriek ook wel: grotere maten maken kost extra geld, en ze zullen minder verkocht worden... maar voor de klant wil je toch ook wat?

Ik loop vanmiddag even binnen bij m'n ruitersport zaak om te vragen wat ze voor me kunnen doen qua bestellen van Chaps op maat.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:02

Je kan de petry chaps voor een meerprijs van 10euro door petrie laten verbreden. Divoza kan bijv. je kuiten en alles opmeten, geven de maten door en binnen 6wkn heb je de gladlederen chaps op maat gemaakt thuis.

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:35

6 weken............. of 9 maanden............

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:42

Roxx schreef:
6 weken............. of 9 maanden............

ja bij divoza weet je t nooit ze zeiden tegen ons binnen zes weken en wat denk je? binnen 3 weken al een afhaal bericht....

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:48

Het is oneerlijk verdeeld in de wereld!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:01

Ik denk dat dat ook wel te maken zal hebben met de drukte in de productie lijn van Petrie... En als er bijv. net een nieuw wedstrijd seizoen begint zal het ook wel drukker zijn, dan wanneer het seizoen net is afgelopen...

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:20

Wedstrijden gaan het hele jaar door, dus dat lijkt me niet zoveel invloed hebben. Bovendien lijkt me zelfs in een druk seizoen een levertermijn (en dan nog de foute chaps leveren) van 9 maanden een beetje buiten proportie....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:29

Ja, wedstrijden gaan inderdaad het hele jaar door, maar vooral voor de ponyclubs zijn de wedstrijden toch vooral in de zomer. In de 2,5 jaar dat ik commandante was van onze ponyclub zat ik 's winters hele weekends thuis, terwijl ik 's zomers geen weekend meer vrij had, omdat er steeds concoursen waren.

Maar goed, ondanks dat; 9 maanden is inderdaad erg lang.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:56

Breitling schreef:

geen idee, ben bang dat kisten een beetje te breed zijn voor de opening van de chaps dat boven lang over je schoen zit

Welke schoenen heb jij eronder dan?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:39

ik heb ook leren chaps,volgens mij van hkm ofzo,zitten prima ,ik gebruik ze gewoon over mijn kisten,gaat heel goed..die van hkm gaan ook tot zeer brede kuitwijdtes...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:11

Het kost bij Divoza 30,- euro extra om de Petrie chaps op maat te laten maken, hoor ik net.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:40

Roxx schreef:
Wedstrijden gaan het hele jaar door, dus dat lijkt me niet zoveel invloed hebben. Bovendien lijkt me zelfs in een druk seizoen een levertermijn (en dan nog de foute chaps leveren) van 9 maanden een beetje buiten proportie....

Je hebt nergens bij het afhalen vreemde hokjes met rare spiegels gezien? Of voor de deur een busje met geblindeerde ramen? Het was geen grapje o.i.d.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:53

ik heb jophurs van de hypo weet niet welk merk er onder van ook 89 euro. met veter. rijd heerlijk en ziet er uit als een rijlaars. ik had ze ook met 7 weken binnen en ze zaten als gegoten! heb ze inmiddels iets van een jaar en ze zien er nog super uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:24

Jodphurs heb ik al... mijn vraag gaat over bijbehorende chaps

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:41

Dreamy schreef:
Breitling schreef:

Welke schoenen heb jij eronder dan?