Belangrijke voedingssupplementen voor ouder paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:27

een pony hier op stal krijgt senioren musli

Waratje

Re: Belangrijke voedingssupplementen voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:55

Mijn merrie van 19 heeft nog geen aparte behoeftes, krijgt dus gewoon hooi, wortelen en een beetje onderhoudsbrok.

De oude ruin van een vriendin reageert heel sterk op verschillend voer. Hij krijgt nu een merriebrok en wordt daar helemaal jolig en speels van Dus per paard uitproberen wat goed werkt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:14

Waratje schreef:
Mijn merrie van 19 heeft nog geen aparte behoeftes, krijgt dus gewoon hooi, wortelen en een beetje onderhoudsbrok.

De oude ruin van een vriendin reageert heel sterk op verschillend voer. Hij krijgt nu een merriebrok en wordt daar helemaal jolig en speels van Dus per paard uitproberen wat goed werkt.

Grappig: een ruin die merriebrok krijgt!!!

miky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:46

gekke_koei schreef:
willem(18, vol in het werk) krijgt herbasan. ik geef geen bix omdatie daar krampen van krijgt. in herbasan zit eigenlijk alles wat ze nodig hebben, daarnaast voer ik hem 15 kilo kuil over 3 tijdstippen. hij krijgt verder ook granenmix om hem wat meer energie te geven en hij doet het hier goed op.

verder geef ik slobber met maismeel bij om hem op gewicht tehouden en zijn darmen 'te smeren'

ik heb de pavo toen om adviesgevraagd

zitten hier veel eiwitten in??
gr miky

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:12

Mijn merrie (ongeveer 19 of wat ouder) krijgt nog gewone basisbrok. Ze krijgt daarnaast glucosamine complex en trias omega olie (ivm artrose), brandnetelkruiden (ook ivm artrose en gevoeligheid voor hoefbevangenheid) en wat lijnzaadolie.
Met haar vacht en gewicht heeft ze absoluut nog geen problemen, dus ik heb niet het idee dat ze daarvoor iets extra's nodig heeft.