sume schreef:Bedankt voor alle tips.
Graag wil ik even terug komen op het feit dat ik vlas vrij duur vind.
Ik heb namelijk alleen in meneertje zijn stal de afgelopen maanden al ong. 30 zakken gebruikt en dat keer gemid. 5 euro vind ik een fors bedrag wel moet ik erbij zeggen dat er 5 a 6 zakken nodig zijn om de stal opnieuw te vullen na een algehele schoonmaak de stal is nml. 4x4 meter.
Volgens de leverancier kun je ongeveer 10 weken het vlas gebruiken dat zou bij mij dus betekenen ongeveer een zak of 13 per 10 weken aan opvullen en bijstrooien, alleen ik verbruik er dus 30 in de 16 weken dus bijna het dubbele.
Stro daareen tegen verbruik ik wel veel maar is veel goedkoper in aanschaf voor mij doordat het rechtstreeks van het land komt en ik het niet bij de vakhandel hoef te halen.
Maar goed ik blijf dus voorlopig met vlas aan de gang want het is echt droger en het afval is idd. ook minder en de tip om mest van een ander erin te doen ga ik ook proberen, baat het niet schaad het niet toch?
30zakken is erg veel, wat een smeerkees
Ik heb 2 boxen van 4x6m, daarin gaan (per box) 3 zakken a 130L bij opnieuw opstrooien. En dan elke week +/- 3maand lang 1 zak a 130L erbij, soms 1 1/2 zak...
Maar 30 is echt veel.
Kun je geen stop erin stoppen

mijn fjordje is ook te lui om haar hoeven op te tillen en poept op een strook/ kwart circel en dan gaat er een laagje stro door doordat ze d'r hoeven niet optilt en daar poept ze dan weer netjes over.