Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Hulsebos stelt een zadel samen uit verschillende kant en klare onderdelen, dat is niet op maat maken. Op maat maken doet in Nl alleen Daaleman, die komt echt een kale boom op het paard passen en bouwt daar het zadel omheen.
Persoonlijk ben ik niet te spreken over Hulsebos zadels, ik heb er meerdere gezien die in korte tijd er echt slecht uitzagen. De erkende zadelmakers die ik er over gesproken heb waren ook niet enthousiast over de kwaliteit. (understatement)
Sjuimpje schreef:Persoonlijk ben ik niet te spreken over Hulsebos zadels, ik heb er meerdere gezien die in korte tijd er echt slecht uitzagen. De erkende zadelmakers die ik er over gesproken heb waren ook niet enthousiast over de kwaliteit. (understatement)
Fjordenmaniak schreef:Ik ken er met 'de oude zadels' en met de huidige Hulsebos zadels. En wat een verschil in kwaliteit en afwerking zeg![]()
Die van 'vroeger' zien er nog steeds goed uit, al vind ik die bij 1 stalgenootje niet goed passen (en ws atrofie bij de schoft door het zadel). OP mijn vorige stal had vorig jaar iemand een nieuw hulsebos zadel op maat laten maken. Zo wat een slechte afwerking, echt een zadel van Zadelmarkt zou er nog netter afgewerkt uitzien![]()
Vroeger zou ik graag een Hulsebos willen, maar na meerdere negatieve verhalen en 1 zelf gezien te hebben, nee niet meer.
Marita schreef:Mijn vriendin heeft een Hulsebosch en die is na drie jaar gaan scheuren op het zitvlak (langs de rand). Aangezien het duur is om dat te laten maken (ongeveer 300), was ze aan het rondvragen voor een ander zadel. Daarbij kwam ze twee andere mensen tegen die hetzelfde probleem met het zadel hadden (scheuren van het leer op het zitdeel). Het zadel zelf zit erg goed, maar de kwaliteit van het leer is zeer matig.
Ik heb zelf een Kieffer van twintig jaar oud en daar is niks mis mee. Een Hulsebosch is niet goedkoop en lijkt dus een miskoop.
marina schreef:|Een vriendin van mij heeft ook een hulsebos en dat zadel zag er na een aantal maanden al niet meer fraai uit. Daarnaast piept het zadel ook nog eens.
quint schreef:Over Hulsebos is al meerdere keren een topic verschenen. Te vinden onder de volgende link.
viewtopic.php?f=13&t=204550
Zelf heb ik een Hulsebos gehad, op maat gemaakt op mijn paard. Helaas was dit het begin van veel ellende. Het op maat gemaakte zadel paste voor geen meter, en dit werd door Hulsebos niet erkend. Via een weg langs dierenartsen, ostheopaat e.d. is mijn paard weer gerevalideerd ! Dankzij het op maat gemaakte zadel (waarvan o.a. de kamer twee maten te smal bleek te zijn) heeft mijn paard veel pijn moeten doorstaan.
En de firma Hulsebos ? Blijven volhouden dat het zadel past, ondanks tegenspraak van echte deskundigen.
Ze erkennen het probleem niet, zijn bang voor aansprakelijkheid, en geven dus niet thuis !
Voor mij dus nooit meer een Hulsebos !![]()
harnessmaker schreef:jura, mag ik vragen wie dat was?
germie schreef:Jura, mijn Stubben heeft juist extra veel ruimte tussen de kussens. Dit heeft de zadelmaker gedaan. Het hoeft dus niet zo te zijn dat alle Stubbens te weinig ruimte hebben.
Jura schreef:germie schreef:Jura, mijn Stubben heeft juist extra veel ruimte tussen de kussens. Dit heeft de zadelmaker gedaan. Het hoeft dus niet zo te zijn dat alle Stubbens te weinig ruimte hebben.
Je kunt er echt een hele vuist, oftewel handbreedte tussen doen? Zadelmakers kunnen natuurlijk aan ieder zadel wel wat veranderen, dat is waar. Maar van 'nature' heeft de Stübben weinig ruimte en ze zitten ook vrij hard.