paard verkopen of niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 03:39

En tóch zou ik hem niet verkopen...

Mijn merrie heeft in het afgelopen 3/4 jaar een wolfskiesje gehad. Daarna stijve rugspieren (6 weken oefeningen doen) en laatst had ze mok. Vreselijk sneu voor het dier, maar voor mij dus echt geen reden om haar te verkopen. Ze heeft wel te koop gestaan, maar dat was omdat ik er niet op durf, mijn eigen schuld dus (maar dat kon ik dus ook niet over mijn hart verkrijgen, omdat het zo'n onwijs lekker ding is). Maar ik vind de band met mijn paarden zóveel belangrijker dan het rijden. Al konden mijn paarden nooit meer bereden worden, dan is het voor mij nog steeds geen reden om ze weg te doen.

Maar wie ben ik? Iemand die emotioneel zó verknocht is aan haar paarden dat het idee van verkopen de nekharen ten berge doet reizen.

Senja_x

Re: paard verkopen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 03:55

Mijn advies kijk het nog een tijdje aan. Probeer rustig op te bouwen en goed verzorgen. Ik heb begrepen dat het een Arab is nou die kunnen meer gewicht aan dan jij durft te denken.

Niet wegdoen dat kan altijd nog. Soms moet je gewoon door de zure appel heen bijten en wegdoen kan altijd nog en het is een jong dier waar je best veel plezier aan kan beleven. Gedult is een schone zaak veel succes en positieve punten blijven zien dan komt het goed.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:43

moeilijk hoor! natuurlijk is het niet alleen rijden, bij mij komt dat zelfs als laatste (denk bij wel meer van ons)
maar als je eigenlijk nooit kàn rijden is het weer een ander verhaal.

ik zou kijken voor een ander lief baasje, eerlijk zijn bij de verkoop, het zal niet makkelijk zijn om hem te verkopen maar zo worden jullie beiden niet happy!

succes met je beslissing !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:12

ik zou het paard wel verkopen!

ik heb jaren geleden een mooi paard overhaast gekocht omdat de vrouw [was 55jr] van de stal weg moest
ze vertelde dat er mee buiten gereden werd,dus super verkeersmak en dat het gewoon een super lief dier was.
het was ook een mooi dier,ik viel er voor [Nimmerdoortje] mooi lichtbruin ,dikke lange zwarte manen.
nou na 1 week 1ste x op hol voor een kleine vrachtwagen,daarna is dat nog een paar x voor gekomen.
alleen in de bak was hij super!
nou hij is toch mooi weggegaan hoor!
hier zat ik niet op te wachten en het thuisfront nog veel minder!!

ik wilde buiten rijden en niet in de bak!
hij is toen gelukkig heel snel verkocht aan een man die wilde springen,en waar het een uitdaging voor was om hem verkeersmak te maken .
ik heb van hem nog wel wat horror verhalen gehoort over de buitenritten }>
maar het paard was wel 13jr

ik heb er nooit spijt van gehad dat ik hem weggedaan heb

waarom zou je een paard houden waar je weinig of geen plezier van hebt??,ik vindt dat tegenover het dier ook niet eerlijk.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:53

mirgino schreef:

waarom zou je een paard houden waar je weinig of geen plezier van hebt??,ik vindt dat tegenover het dier ook niet eerlijk.

dat is precies wat ik ook zei (via pm)

je kunt dan beter een baasje zoeken die er wel plezier mee heeft.

ik heb ook altijd gezegt dat ik mijn pony nooit zou verkopen. tot ze artrose kreeg en ik niet meer met haar kon wat ik eigenlijk wilde....

dan ga je er toch nog eens goed over nadenken.
het was super moeilijk haar weg te doen. maar ben nu blij dat ik het gedaan heb.